[dub] elodubtion - conspiracy dub

leuk :) alleen vind ik de piano skank ietsjes te clean klinken.

waar komt die bas uit? ook uit een FL plugin?
 
Dit vind ik dus grandioos. Het enige commentaar wat ik zou kunnen verzinnen is inderdaad dat het wat schoon klinkt, kwa klank, maar ook kwa strakheid. Het is nu echt een computer die het uitpoept, probeer voor de gein is een drumpartij in te tikken op je keyboard, en dat niet gaan kwantisen. Probeer dit ook met de baspartij, of allebei. Oja, haal meteen ergens een neger vandaan om erover heen te zingen, de track schreeuwt erom.

Succes! Mau
 
Origineel geplaatst door isnieZot
leuk :) alleen vind ik de piano skank ietsjes te clean klinken.

waar komt die bas uit? ook uit een FL plugin?

de bas komt uit de 3xosc

Dit vind ik dus grandioos. Het enige commentaar wat ik zou kunnen verzinnen is inderdaad dat het wat schoon klinkt, kwa klank, maar ook kwa strakheid. Het is nu echt een computer die het uitpoept, probeer voor de gein is een drumpartij in te tikken op je keyboard, en dat niet gaan kwantisen. Probeer dit ook met de baspartij, of allebei. Oja, haal meteen ergens een neger vandaan om erover heen te zingen, de track schreeuwt erom.

Ben druk aan het sparen voor wat midicontrollers om partijen in te spelen en effecten te besturen, die neger heb ik al gevonden :D

:okdan: :okdan: Bedankt voor alle leuke reacties, zal binnenkort nog eens wat van dit soort tracks posten
 
Laatst gewijzigd:
Super!
Dit is gewoon al heel lekker.. Niet al te veel aan kloten zou ik zeggen..!
Ik vind het juist best heel natuurlijk klinken.


R
 
Niet ondaardig, maar wel nogal snel. Er blijft daardoor heel weinig ruimte over tussen de noten, wat heel belangrijk is in dub. De baspartij is echter het grootste probleem: veel te druk en synthetisch. Pak je basgitaar!
 
Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Niet ondaardig, maar wel nogal snel. Er blijft daardoor heel weinig ruimte over tussen de noten, wat heel belangrijk is in dub. De baspartij is echter het grootste probleem: veel te druk en synthetisch. Pak je basgitaar!

je probeert het misschien teveel te vergelijken met de oude dub uit de jaren 70, is ook heel mooi en heb ook veel gemaakt in die stijl maar deze track is meer in de richting van zion train, vibronics, disciples en dubcreator.
En daar is 145 bpm absoluut geen uitzondering.
Helaas heb ik zelf geen basgitaar en kan d'r ook nauwelijks op spelen.
Maar een drukke baslijn vind ik zelf altijd wel lekker bij een beetje up-tempo dub.

Heb trouwens ff op je site gekeken maar vette muziek maak je! rain in august is :okdan: :okdan: :okdan:
 
Ja zet em iets slomer ten eerste, dub is meestal wat lomer en zwaarder
Die bassline vind ik echt lekker!
Sounds zijn goed maar mogen wel wat rauwer, klinkt nu allemaal erg liefjes en te clean zoals al eerder is gezecht
Chord sound is lekker, waar heb je die uit?
door dat het te snel is zitten de sounds elkaar een beetje in de weg, er zit geen ruimte tussen de sounds
Vind het een lekkere track maar iets te gehaast gewoon

Maar wel dik psychedelisch! ;)

Keep it up!
 
Vind m ook lekker hoor! Ik vind wel het minste punt je drums. Die zitten bomvol met ghosts enzo (maar zelden effectief), ook een heel onrustige kick hoor ik. Daardoor komt het ook dat sommige zeggen dat de track te snel is. Maar dat is dus niet zo. Je zou de drums veeel kaler moeten maken, dan komt de noodzakelijke rust in je track en, elke break die je er wel in laat zitten komt ook beter tot z'n recht. Big Up!
 
Oeh lekker :)

Zoals anderen al gezegd hebben een beetje snel en strak, maar klinkt nu al gaaf.

Doe zo voort :biertje:
 
Origineel geplaatst door Kikker
je probeert het misschien teveel te vergelijken met de oude dub uit de jaren 70, is ook heel mooi en heb ook veel gemaakt in die stijl maar deze track is meer in de richting van zion train, vibronics, disciples en dubcreator.
En daar is 145 bpm absoluut geen uitzondering.

De snelheid is 1 ding, maar je mag er de ruimte niet voor opgevevn.


Helaas heb ik zelf geen basgitaar en kan d'r ook nauwelijks op spelen.
Maar een drukke baslijn vind ik zelf altijd wel lekker bij een beetje up-tempo dub.

Dub zonder basgitaar is als een zeilboot zonder zeil. Je kunt synths gebruiken, maar dan maakt je iets dat is beinvloed door dub, maar niet the real thing. De bas is de ziel!


Heb trouwens ff op je site gekeken maar vette muziek maak je! rain in august is :okdan: :okdan: :okdan:

Tja.. met echte bas, he ;)
 
Origineel geplaatst door Kat Yidaki
De snelheid is 1 ding, maar je mag er de ruimte niet voor opgevevn.


Ja daar heb je wel een punt, zoals iemand hierboven ook zei is ie wel druk, misschien dat ik nog een keer probeer de beat iets rustiger te maken

Dub zonder basgitaar is als een zeilboot zonder zeil. Je kunt synths gebruiken, maar dan maakt je iets dat is beinvloed door dub, maar niet the real thing. De bas is de ziel!

bas uit een synth is natuurlijk net zo bas als bas uit een basgitaar, als je het zo bekijkt zo je ook kunnen zeggen dat je eigenlijk helemaal geen dub kan maken vanuit het niets, de oude dub (king tubby, scientist, lee perry) komt eigenlijk alleen van het remixen van roots reggae nummers zodat de bas en de drums meer naar voren komen met kleine stukjes vocals en instrumenten en veel effecten.
In mijn ogen is een track met een roots reggae ritme waarbij de nadruk ligt op de bas en drum, veel effecten en weinig vocals een dub track, en of het dan gemaakt is met synths, gespeeld door een band met electrische bas of contrabas dat maakt mij eigenlijk weinig uit.
En daar komt bij dat ik ook al in een reggae band speel, dus echt die oude sound maken doe ik liever met de band.
Als ik dan met de pc dingen maak wil ik ook wel graag iets in die hoek doen maar dan toch iets totaal anders dus kom ik geinspireerd door zion train, vibronics, dubcreator en nog veel meer (als je ze niet kent is het een goede tip als je van dub houdt) uit op dit soort electronische dub.

Tja.. met echte bas, he ;)

Blijft ook het mooiste hoor, zodra we een album gaan opnemen met onze band komt er ook zeker een dub versie van.
 
Origineel geplaatst door Kikker
(..) als ik dan met de pc dingen maak wil ik ook wel graag iets in die hoek doen maar dan toch iets totaal anders dus kom ik geinspireerd door zion train, vibronics, dubcreator en nog veel meer (als je ze niet kent is het een goede tip als je van dub houdt) uit op dit soort electronische dub.

Ken je ook Dreadzone? Die vind ik ook erg goed. Vooral hun eerste CD, 360. Leftfield had trouwens ook een aardig dikke dub-style (Leftfield is helaas niet meer).

R
 
Yah mannnnnn.......Lekkere track hoor....
Tempo is ook ok....:P


Greetings van Defaulty
 
Back
Top