• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Compleet Gereviseerde Yamaha CS80

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Lennox

work in progress
Lid sinds
19 november 2005
Berichten
1.829
ik zit al een tijd te twijfelen of ik mijn CS80 weg zal doen. De reden is eigenlijk dat ik te weinig tijd over heb, ben namelijk bezig met het opzetten van een eigen bedrijf. Ben ook net verhuist en mijn kantoor kan ik helaas niet ombouwen tot goede geluidsstudio.

Het is werkelijk waar mijn droomsynth in alle opzichten, wat een mooie klank komt hieruit, wat een imposante verschijning en niet te vergeten wat een kilo's :). Ik heb hem zelf nog maar een aantal maanden in bezit, gekocht van een medeforumer. Helaas had ik te weinig kennis en te weing tijd om hem ter plekke daar goed te kunnen bespelen. Hij was bij thuiskomst en na beter testen dan ook niet helemaal goed.

Kortom ik heb hem onlangs helemaal laten reviseren. Alle cmos ic's zijn vervangen, alsmede tantalen, voeding gereviseerd, alles opnieuw gecalibreerd, beide groepen zijn gestemd contacten schoongemaakt etc. etc.

Hij klinkt werkelijk fenomenaal, technisch is hij dan ook 100%, optisch zou ik zeggen 95%. Het bedieningspaneel ziet er echt nog erg mooi uit, de tolex is gedeeltelijk vervangen door een vorige eigenaar(?) helaas van een ander soort maar is zeker niet storend en ziet er netjes uit. Hij is compleet met deksel, orgineel yamaha footswitch en manual moet ik ook ergens hebben.

Helaas ontbreekt het orginele onderstel, je kunt een standaard erbij krijgen die met gemak 170kg kan dragen, geen probleem dus.

Ik zit nog in een twijfelfase, omdat ik er toch elke dag op speel, alles wat hier uit komt klinkt gewoon erg lekker instant Vangelis :-). Maar ik besef ook dat het in mijn situatie nu helaas niet op intensief studiogebruik komt en daarom vind ik het erg zonde. Ik ben al zeer blij hem in bezit te hebben gehad, de nodige fotoshoots en filmpjes zijn al gemaakt :okdan: :D

Het is dus een compleet gereviseerde en goedwerkende cs80. Hij is helaas niet goedkoop dat was hij voor mij ook al niet en na de revisie al helemaal niet. Hij is voor de echte liefhebber die bekend is met de CS80 historie, er altijd al één wilde hebben je weet dat ze al bijna niet 2e hands worden aangeboden. Hij is dus voor degene die geld heeft liggen (geen probleem lijkt mij, het forum zit vol goede muzikanten die hier centen mee verdienen :D)

Richtprijs is €4750,-. in principe ben ik niet geintereseerd in ruil...tenzij iets heel aparts en analoog. Ik ben meer uit op hard cash!

Ik heb (nog) geen haast met verkopen, mocht je net als ik een echte liefhebber zijn, je hebt geld liggen en weet wat ie je waard is dan kun je contact met mij opnemen.







 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top