Advies Geluidskaart/midi keyboard etc.

rvdv12773

Nieuwkomer
Lid sinds
23 juli 2006
Berichten
1
Locatie
Gilze
Hoi vriendjes en vriendinnetjes,

Hebben jullie even tijd om een newbie te adviseren wat betreft een geluidskaart en een midi-keyboard (en evt. andere dingen die jullie aanraden...)

Wat wil ik gaan doen: Het maken van (klassieke) composities d.m.v. VST libraries (ik heb nu Ediroll Orchestrall, klinkt aardig, maar kan beter...)
Ik wil de composities inspelen op het midi-keyboard en met een zo laag mogelijke latency terug horen. (Zijn er trouwens ook goede aanslaggevoelige midi-keyboard?)
Van wat ik inspeel moet real-time een score worden bijgehouden die ik ook zonder al te veel moeite moet kunnen editen (dus niet zoals die zeeeer frustrerende score editor van Cubase 2.nogwa...)
Vanwege de lage latency die ik wil (liefst onder de 3 ms), een goede geluidskaart met een nog betere asio 2.0 driver.

Wat ik heb:

Een IBM XT 3 Mhz PC met een CGA kaart...

hehe, en ik heb ook nog wat andere meuk, namelijk een:

Asus P5B mobo met P965 chipset
Intel Core 2 Duo 2,13 GHz e6400 processor
2x512 Mb Corsair PC5400 677 CL4
Maxtor MaxLine III 250 Gb
en nog wat andere rommel...

Dus de eigenlijke vragen op een rijtje:

Aan hardware:
Een goede geluidskaart met asio 2 driver
Een goed aanslaggevoelig midi-keyboard

Aan zachtware:
Een goed VST orkestje
Een goed programma wat alles netjes afhandeld en met een goede score-editor

En eventuele suggesties over dingen die ik niet heb gevraagd maar volgens jullie wel relevant zijn...

O ja, het zou uiteraard fijn zijn als ik een en ander aan kan schaffen zonder eerst een bank te overvallen, da's namelijk slecht voor mijn karma...

Ik dank jullie al bij voorbaat voor jullie deskundig advies,

Richard
 
Back
Top