kan ik samples van m'n mac (G4) op m'n mpc 2000xl zetten via 'n scsi kaart

Maarten ©'81

Nieuwkomer
Lid sinds
16 juli 2006
Berichten
22
Locatie
Amsterdam
Hallo! Heb n paar vraagjes:

Ik heb sinds kort n 2e hands mpc 2000xl gekocht en wil graag ook van cd roms samples halen maar zit te twijfelen of ik dan beter scsi kaart kan kopen (zie hieronder) of een cd rom speler met scsi?

kan ik samples van m'n mac (G4) op m'n mpc 2000xl zetten via 'n scsi kaart zoals die hier onder staat
en hoe werkt dit dan?


Bij m'n mpc zit ook 'n flash rom ingebouwd, om zoals ik begrijp uit de handleiding data (dus geen samples) op te slaan om je ram geheugen te sparen, ik heb n compact flash kaart gekocht om dus wat data op te kunnen slaan, maar m'n mpc geeft aan dat die m'n flash device niet kan vinden, waar kan dit aan liggen? Bij het opstarten branden de ledjes van de flas rom wel even.

Alvast bedankt!

This PCI-to-FAST SCSI adapter supports both the PC and Macintosh environments. Delivers data rates of up to 10 MB per second. Provides an internal 50-pin SCSI connector and an external DB-25 connector, allowing for the connection of up to seven SCSI devices
 

Attachments

  • thumb_ava-2906.jpg
    thumb_ava-2906.jpg
    5 KB · Bekeken: 104
Re: kan ik samples van m'n mac (G4) op m'n mpc 2000xl zetten via 'n scsi kaart

Origineel geplaatst door Maarten ©'81
Hallo! Heb n paar vraagjes:

Ik heb sinds kort n 2e hands mpc 2000xl gekocht en wil graag ook van cd roms samples halen maar zit te twijfelen of ik dan beter scsi kaart kan kopen (zie hieronder) of een cd rom speler met scsi?

kan ik samples van m'n mac (G4) op m'n mpc 2000xl zetten via 'n scsi kaart zoals die hier onder staat
en hoe werkt dit dan?

nee, de mpc praat niet rechtstreeks met je computer zoals bijvoorbeeld een akai s-sampler (s2000, s3000, s50000, etc) dat wel kan via scsi. voor data overdracht vanuit een computer kun je het beste een compact flash card gebruiken. Je mpc moet dan wel met een ingebouwde cardreader uitgerust zijn (gebruik ff de zoekfunctie om de relevante threads op het forum er bij te halen). Een (evt. externe) scsi-zip of ander scsi-medium, of een simpele floppy werkt natuurlijk ook, als is het minder gebruiksvriendelijk.


Origineel geplaatst door Maarten ©'81
Bij m'n mpc zit ook 'n flash rom ingebouwd, om zoals ik begrijp uit de handleiding data (dus geen samples) op te slaan om je ram geheugen te sparen, ik heb n compact flash kaart gekocht om dus wat data op te kunnen slaan, maar m'n mpc geeft aan dat die m'n flash device niet kan vinden, waar kan dit aan liggen? Bij het opstarten branden de ledjes van de flas rom wel even.

Alvast bedankt!

De standaard flash-rom in een mpc is bedoeld voor het OS op te slaan. Bij oudere mpc's/ samplers boot de mpc van een floppy. De mpc2000XL boot dus vanaf de flashrom. Welke compactflash reader heb je gekocht en heb je de tutorial op het forum ook al gezien? Welke OS-versie gebruik je? Niet alle versies werken (goed) icm een cardreader.
 
Laatst gewijzigd:
:D had hem al aangepast.
 
Alvast bedankt voor jullie hulp, ben nog n leek op t gebied van samplers, maar ik heb geen Flas Rom maar n card reader die is ingebouwd, sorry voor de verwarring, en die doet t :)
 
Back
Top