19" behuizing voor mijn pc

Origineel geplaatst door Venturi
Als je rails wilt, heb je een speciale serverkast nodig. Denk niet dat die in audio 19"inch rekken kunnen (in mijnes niet in ieder geval).

De serverkasten die ik op me werk heb heb zijn van Compaq/HP. Het mooie is wel dat je die met een deur af kan sluiten. Stof blijft er wel inkomen.

Ik denk zelf niet dat het eht geschikt is voor audio apparatuur. Ze zijn ook nog eens behoorlijk diep.

volgens mij moet dat schuiven wel kunnen hoor in een 19" kast .. een atx boardje moet iig geen probleem zijn want die zijn smal genoeg .. of het bestaat is een tweede

@xpanded stereo .. je hebt het gewoon gestappeld neem ik aan ? of was er nog ruimte voor een rails aan beide kanten ? ken de pic niet zogoed zien namelijk
 
Let ook even op hoe diep die 19" kast mag zijn.. ik heb er een gehad die erg diep was waardoor mijn hele rack een halve meter verder van de muur moest komen te staan (omdat de kabels er ook nog achter moeten).. De vraag is of dat dus wel wenselijk is binnen je huidige setup.

Verder kan je ook nog denken aan zelf wat stevige hoeklijnen maken zodat je je huidige pc kan mounten in je rack :D
 
@xpanded stereo .. je hebt het gewoon gestappeld neem ik aan ? of was er nog ruimte voor een rails aan beide kanten ? ken de pic niet zogoed zien namelijk [/B][/QUOTE]

Het is exact de maat zodat je geen rails nodig hebt! De pc staat op een plankje...zit standaard bij de corras..de esi esp 1010, teebee en pulse hangen gewoon aan hun oortjes in het kastje...de flappen van de 19"gear vallen dus pcies over de zijkanten van het corras kastje.
 

Attachments

  • corras kastje.jpg
    corras kastje.jpg
    34,3 KB · Bekeken: 99
ik heb toch maar besloten dat ik dat schuivende effe laat voor wat het is en opzoek ga naar 3 19" atx kastjes van 2 HE .. had zwarte van rond 130 euro gevonden .. maar mochten mensen er nog meer gevonden hebben dan hou ik me van harte aanbevolen ! dank
 
Origineel geplaatst door xpanded stereo
neem gewoon een ikea corras kastje!! perfect 19" past je pc helemaal toppie in!
Check de foto maar...links onder staat de 19"pc in een corras kastje!

Hey cool zeg, dat kastje hebben ze al vanaf 19,50 :) Heb je dat bureau trouwens ergens gekocht of zelf gemaakt? ziet er erg praktisch uit, mooie werkplek zo!
 
Origineel geplaatst door xpanded stereo
...de flappen van de 19"gear vallen dus pcies over de zijkanten van het corras kastje.

No offence..ziet er idd strak uit zo, maar je schroeft je dure gear wel vast in een dubieuze spaanplaat op deze manier. Dat blijft natuurlijk niet eindeloos goedgaan he. ;)
 
ik heb zelf ook een 19" pc. Met het bouwen tegen wat kleinigheidjes aangelopen.

Het was een oude serverkast dus de achterkant was nog ingedeeld op oude moederborden, waar de positie van de muis/keyboard e.d. anders zijn. Heb zelf zo'n plaatje uit andere pc moeten slopen om het passend te maken.

Verder bleken sommige pins van het moederbord niet hetzelfde waren als de kast. Ik heb er een paar moeten wegsnijden om het moederbord te laten passen.

De powerknop moest ook vervangen worden. Er zat nog zo'n drukknop in terwijl nieuwe pc's met pulseknoppen werken, ik hoop dat ik t zo goed zeg :)

Als laatste werd de pc erg warm, vooral o.a. met 650 watt voeding, grote videokaart op 3,2 Ghz. De luchtstroom was niet goed en de warmte bleef hangen in de kast. Na het plaatsen van 4 ventilatortjes werd dit al stukken beter, alleen ging dit te koste van het geluid. Software matig (aida) hou ik de temperatuur bij.

Was wel wat doe en denkwerk, maar toch voor 30 euro werkende kast. Toendertijd kon ik ze niet vinden onder de 350 euro.

Plaag
 
ik heb op tweakers een 4u 19 inch kast gevonden voor 75 euro de: codegen 4U-500

hij ziet er wel leuk uit. iemand ervaringen mee? zal deze kast problemen opleveren voor een audio pc?

gr. Alan
 
zal deze kast problemen opleveren voor een audio pc?

gr. Alan [/B]


Uit eigen ervaring is het mij opgevallen dat de meeste 19" kasten moeite hebben met de warmte die (met name) de cpu afgeeft. Er ontstaat geen goede luchtstroom binnen de kast met gevolg dat je systeem ermee ophoudt (indien beveiligd).

Oplossing? Zooi ventilatoren erin, maar dat geeft behoorlijk veel herrie of waterkoeling voor je pc!

Grt
Plaag
 
Ik heb zelf ook mijn audio-pc in een 19" behuizing met 2x 80mm zalman case-coolers, 1x 120mm silentmaxx-cooler voor de voorkant en de zalman 9500 op mijn cpu. Ik had hiervoor een Nexus-case die vrij weinig tot geen herrie maakte en deze maakt eigenlijk niet zo heel erg veel meer herrie. Dus dat een 19" behuizing per definitie meer herrie maakt is gaat niet op ;) Gewoon goed verzorgen.
 
Origineel geplaatst door Flesje
No offence..ziet er idd strak uit zo, maar je schroeft je dure gear wel vast in een dubieuze spaanplaat op deze manier. Dat blijft natuurlijk niet eindeloos goedgaan he. ;)

Wat wil je hier nou precíes mee zeggen ?
 
heb zelf ook een 19" pc.

Heeft inderdaad ook nogal wat werk gekost om 'm stil te krijgen met toch
voldoende koeling.

De ventilatoren zitten ook vaak niet goed geconstrueerd in de behuizing
(bij servers lijkt dit niet zo belangrijk).
Vaak zitten de ventilatoren te dicht tegen een roostertje aan waardoor
je heel veel lawaai krijgt. Ik heb daar een lege ventilator (zelfde model kopen,
schoepen en motor eruit slopen en tussen echte ventilator en behuizing schroeven)
gezet en dat scheelt enorm.

En verder temperatuur-afhankelijke regeling er in gezet.
 
Origineel geplaatst door Franz.K.
Wat wil je hier nou precíes mee zeggen ?

dat zo'n kastje geen stevige rails heeft waar je de boel in kan schroeven .. je kan er ook geen rails inzetten want hij is te smal volgensmij

Enige wat je kan doen is stapelen en als je beslist ze vast te zetten kan dat maar 1 keer want daarna krijg je niks meer in die spaanplaat geschroeft .. ;)
 
Origineel geplaatst door Alansan
ik heb op tweakers een 4u 19 inch kast gevonden voor 75 euro de: codegen 4U-500

hij ziet er wel leuk uit. iemand ervaringen mee? zal deze kast problemen opleveren voor een audio pc?

gr. Alan

niet duur .. beetje hoog alleen wel veel fans !

Ik had trouwens nog een vraagje .. zetten jullie pc's weleens in een kast ? zodat je de ventilatoren niet meer hoort ? dus afgesloten ? hoe werkt dat dan met de koeling ? zuigen die fans alleen de warme lucht uit of moet je de kast waar je ze in ze ook ventileren ?

dank !
 
Had 'm al eens zijdelings genoemd, maar misschien toch nog maar een duidelijk linkje:

De Antec Studio Take-4 quiet rackmount, compleet met voeding en fans.
Wil je een stille machine, dan is een goed begin het halve werk...

Quiet computing comes to rackmounts Antec's Studio Series rackmount enclosures offer rock-solid, lights-out performance for professional audio recording and anyone requiring rackmount chassis ruggedness coupled with Antec’s famous quietness. Available in 3U and 4U sizes, these cases feature special 450-Watt, whisper-quiet power supplies, plus 92mm and 120mm fans for cool, quiet operation. Cooling is further enhanced by a unique segregated air-flow design. Backed by Antec's legendary 3-year warranty on all parts and labor, our Studio Series lets you power up, tune in, and create!

take4_inside.jpg


Review:
http://www.overclockersonline.net/index.php?page=articles&num=320

Met dit ding koop je in één klap een 19" rackmount die heerlijk stil is, niet te warm wordt, goed afgewerkt en geen gedoe.
Een kast als deze is van de grond af opgebouwd om acceptabel geluidsniveau te produceren, en dat in tegenstelling tot de meeste rackmounts die gewoon in een serverruimte hangen (niveau opstijgende straaljager).
Nu nog een beetje letten op de componenten die je erin stopt (bijv. moderne videokaarten hebben de neiging erg veel warmte te produceren en ook enorm veel fan-noise te maken).

Een rackmount als deze kan je prima in een (dichte) serverkast hangen, waarbij je met een goed sluitende deur en wat dempingsmateriaal op de zijkanten nog een lager geluidsniveau kunt behalen. Zolang je de kast maar niet aan alle 4 de kanten afsluit zal het niet gauw te warm worden. Er zit namelijk ook nog wel wat ruimte tussen de kast en de pc, waar airflow langs kan. Bij 19" kasten is het meestal zo dat koude lucht van voren (via de onderkant) wordt aangevoerd, en warme lucht aan de achterkant wordt uitgeblazen.

Wil je de het geheel alsnog volledig afsluiten (ook een achterdeur op de serverkast, bijv.) dan moet je aan de slag met geforceerde lucht aanvoer en -afvoer.
Je ziet dit nog wel eens bij mensen die een speciale gedempte buitenkast om hun systeem hebben gebouwd. Dit levert vaak ook weer extra gedoe met kabels/aansluitingen.
Ga er van uit dat dit niet echt nodig is in eerste instantie om tot acceptabele resultaten te komen.
 
Origineel geplaatst door MadR
niet duur .. beetje hoog alleen wel veel fans !

Ik had trouwens nog een vraagje .. zetten jullie pc's weleens in een kast ? zodat je de ventilatoren niet meer hoort ? dus afgesloten ? hoe werkt dat dan met de koeling ? zuigen die fans alleen de warme lucht uit of moet je de kast waar je ze in ze ook ventileren ?

dank !

heb ik een keer gedaan, maar die was dus ook echt dicht, op een gat van 10 cm na voor de kabels, dat ding begon na een half uur als een stofzuiger te klinken :D

die kast moet je dan ook ventileren idd.


ik moet zeggend at ik eigenlijk helemaal niet zoveel last heb van mijn pc geluid, heb gewoon zon standaard antec geval
 
Origineel geplaatst door m.u.f.f
heb ik een keer gedaan, maar die was dus ook echt dicht, op een gat van 10 cm na voor de kabels, dat ding begon na een half uur als een stofzuiger te klinken :D

die kast moet je dan ook ventileren idd.


ik moet zeggend at ik eigenlijk helemaal niet zoveel last heb van mijn pc geluid, heb gewoon zon standaard antec geval

ah ik had al zo'n vermoeden .. tis gewoon dat ik zo'n straaljager heb .. maar ken hem ook in een andere kamer flikkeren ..
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door xpanded stereo
@xpanded stereo .. je hebt het gewoon gestappeld neem ik aan ? of was er nog ruimte voor een rails aan beide kanten ? ken de pic niet zogoed zien namelijk

Het is exact de maat zodat je geen rails nodig hebt! De pc staat op een plankje...zit standaard bij de corras..de esi esp 1010, teebee en pulse hangen gewoon aan hun oortjes in het kastje...de flappen van de 19"gear vallen dus pcies over de zijkanten van het corras kastje. [/B][/QUOTE]


ik kan die kastjes niet vinden bij ikea.. wat is de binnenhoogte precies?
 
ik kan die kastjes niet vinden bij ikea.. wat is de binnenhoogte precies?

Hij staat inderdaad niet meer op de site en in de fysieke IKEA hier in Utrecht hadden ze de zwarte al niet meer te koop. Zouden ze uit het assortiment gaan?
 
Back
Top