Korg padKONTROL

Arrie

Ingeburgerd
Lid sinds
7 juli 2006
Berichten
27
Locatie
Huizen
Hoi ik ben nieuw hier en misschien is deze vraag wel vaker gesteld, sorry voor dat dan..

Ik heb nog nooit iets gedaan met een midicontroller enz.
Nu heb ik dus een Korg padKONTROL gekocht omdat ik een beetje wil beginnen met beats maken.
Alleen het lastige is dat ik dus ook al de termen enz. niet weet wat bij dit onderwerp komt kijken..
Is er misschien een Nederlandse handleiding van de padKONTROL dat iemand weet?

Ik heb hem nu aangesloten op mijn computer via usb. Wat nu om te beginnen dat ik een beetje kan uitvogelen hoe deze midicontroller precies werkt? Als ik op de pads druk gaat er wel een lichtje branden alleen er komt geen geluid uit miijn speakers. Ik heb voor de rest niks ingesteld omdat ik daarvan ook vrij weinig weet.. Van de bijgeleverde software begrijp ik dus ook niks omdat ik nog een beginner ben.

Ik heb dat iemand mij hiermee kan helpen. (misschien iemand die zelf een padKONTROL heeft)


En hebben jullie wat meer Nederlandse site's voor mij met wat info over dit onderwerp zodat ik wat kennis op kan doen. Dus geen fora maar echt site's met info.

Alvast bedankt!
 
je moet natuurlijk wel een sequencer of sampler programma (of iets dergelijks draaien)
de padkontrol zelf heeft/maakt geen geluid
deze stuurt alleen midi naar de pc
 
Ja dat begrijp ik. Ik heb fruity loops, maar ik weet dus niet hoe ik kan instellen dat ik met de padkontrol wil werken, hoe je sounds kan inladen en waar je die sounds vandaan haalt.
 
start flstudio
druk op f10
ga naar Input (met je ogen)
klik op korgPADKONTROL
klik op enabled (die knop eronder)

zet daaronder:
auto accept controller aan
record to step sequencer uit

en druk op het kruisje


druk vervolgens in het menu op:
file > new > templates > akai mpd16
 
Korg padKONTROL staat er niet bij.. Wel Korg microKONTROL. (misschien heeft dat te maken omdat hij via usb is aangesloten) De enabled knop zie ik ook niet staan?

printscreen:

naamloos1yb.jpg
 
welke versie draai jij???
ik had het nl. over v6



Origineel geplaatst door Aravath
Korg padKONTROL staat er niet bij.. Wel Korg microKONTROL. (misschien heeft dat te maken omdat hij via usb is aangesloten) De enabled knop zie ik ook niet staan?

printscreen:
naamloos1yb.jpg
dat je microKONTROL ziet staan hoort
FLStudio herkent de padKONTROL niet geheel optimaal

remote control input zou ik op usb-audioapparaat zetten
 
Laatst gewijzigd:
Gisteravond laat toch nog voor elkaar gekregen, thanks! Nu nog even goed onderzoeken hoe FL werkt dan kan ik later met de padKONTROL beginnen.

Is er nergens een nederlandse beschrijving te vinden voor de padKONTROL?
 
Origineel geplaatst door Alexander
Bruut! Die padKONTROL wil ik dus ook gaan aanschaffen...

Kun je wat luchten over hoe íe in de hand ligt, goeie pads? Wat heb je er voor betaald en hoe is de behuizing?

Thanks

Ik heb hem (nog) niet maar heb hem wel even flink getest bij feedback rotterdam. pads vind ik persoonlijk lekkerder dan die van de akia midicontroller. Wat ik lekkerder vond was dat de pads wat zachter aanvoelen? Meegleverde software is ook top , namenlijk een kleine versie van drumkit from hell.

Ik vond de controller lekker creatief werken. In het begin ram je evenw at op pads, maar als je eenmaal doorhebt wat waar zit, bd, hh,oh etc kan je best snel wat lekkere beats maken. De pads lekker gevoelig, dwz velocity, attack, decay ?? etc worden goed opgepikt aan de hand van de aanslag. iig vond ik deze manier stukken leuker werken dan bv met een keyboard je drums inspelen. ook een pluspunt is dat je niet precies het midden hoeft te raken om je resultaat te bereiken.

Qua kast en design niets te klagen. Ben persoonlijk best fan van de ivory kleur. De pads lichten roze op wanneer de aangeraakt worden.

nee, zeker een vand edingen hoog op mijn verlanglijstje :{
 
Ja volgens mij mis ik die software. Ik heb 1 cd-tje erbij gehad en daar kan ik die software niet op vinden..
Heeft iemand deze padKONTROL ook gekocht? Kan diegene mij vertellen wat er allemaal bij zat in de doos?
 
ik heb onlangs deze, de akai en de m-audio padcontrol getest..

Toen de verkoper met de m-audio aankwam heb ik niet meer dan gelachen en hem verzocht het apparaat weer weg te zetten, goedkope rommel !

De Akai is heel lekker, degelijke behuizing, maar mistte (vind ik) een beetje de feel, had eigenlijk wat meer gehoopt (stiekem) op de MPC feel. Ook de tweak mogelijkheden zijn minder op de akai, maar deze is danook ruime 70 € goedkoper dan de Korg.

De Korg voelde meteen goed, lekkere aanslag, stevige pads, mooie + duidelijke lay out. Erg degelijk allemaal, ook de de tweak/opslag mogelijkheden zijn erg erg goed. de DFH die special voor de Padcontroller gemaakt is + de Ableton Lite die je erbij krijgt zijn ook een prima toegift.

Dit controllertje komt danook asap in mijn nieuwe studio want het is een prima aanvulling op m'n recent gekochte software. het is die 225 dubbel en dwars waard! :dj:
 
Is dat ding volledig programmeerbaar: ik bedoel: kan je hem zo instellen dat je het ook kan gebruiken om loops te triggeren in live, en daarna dan bijvoorbeeld de redrum van reason ermee triggeren?

En weet hier iemand dit (mss stomme vraag): als je een usb-audio-midi interface hebt (zoals bijv de x-station) en je wil dan ook nog de padcontrol aansluiten via usb, gaat dat dan, of kan je conflicten veroorzaken?
 
Origineel geplaatst door kefkekeyser
Is dat ding volledig programmeerbaar: ik bedoel: kan je hem zo instellen dat je het ook kan gebruiken om loops te triggeren in live, en daarna dan bijvoorbeeld de redrum van reason ermee triggeren?

En weet hier iemand dit (mss stomme vraag): als je een usb-audio-midi interface hebt (zoals bijv de x-station) en je wil dan ook nog de padcontrol aansluiten via usb, gaat dat dan, of kan je conflicten veroorzaken?

http://www.korg.com/downloads/pdf/KPC1_OM_EFG3.pdf

de manual :)

http://www.korg.com/service/support.asp?A_PROD_NO=KPC1

En daar staat nog meer info over oa. live gebruik
 
de mensen die hier akai drumpads hebben, hebben het over de nieuwste akai MPD 24 ??
 
Origineel geplaatst door kefkekeyser
Is dat ding volledig programmeerbaar: ik bedoel: kan je hem zo instellen dat je het ook kan gebruiken om loops te triggeren in live, en daarna dan bijvoorbeeld de redrum van reason ermee triggeren?


ja hij is volledig programmeerbaar, je kunt naar dmv, setting/midi ch, midi kanalen onder de pads veranderen en dan in je software het dusdanig instelt dat het doet wat je wil, en doordat je 16 scenes kan maken kun je bijv. 16 verschillende apparaten onder 16 verschillende scenes plaatsen en dus heel snel wisselen tussen je apparaten.

En weet hier iemand dit (mss stomme vraag): als je een usb-audio-midi interface hebt (zoals bijv de x-station) en je wil dan ook nog de padcontrol aansluiten via usb, gaat dat dan, of kan je conflicten veroorzaken?

ik heb hem tegelijkertijd met mijn bcr2000 anngesloten en gebruik beide apparaten erg veel, heb er geen problemen mee, alleen als ik bezig ben met een brute file en dan nog eens veel ga kloten met beide apparaten wil ie wel eens hakkelen
 
Wat verschillen die ik heb opgemerkt toen ik de padKontrol ging kopen.

1. De MPD is behoorlijk zwaarder (kan een voor en nadeel zijn).
2. De behuizing van de MPD lijkt wat steviger
3. De pads van de MPD16 zijn afschuwelijk, hard en slechte response
4. De pads van de padKontrol zijn gewoon perfect! Goeie response, lekker zacht en de leds zijn erg handig.
5. de MPD is ook pressure sensitive, persoonlijk mis ik dit niet en werkt het doorgaans niet echt super op zowel akai als m-audio.
6. De x-y pad op de padKontrol is een hele fijne aanvulling.

2 dingen zou ik best op de padKontrol willen, en dat is 16 levels en de A t/m D functie. Ik zou graag meer dan 16 notes tegelijk mappen op de padKontrol zonder van template te wijzigingen.
 
Hoewel ik geen ervaring met andere pad controllers heb, vind ik dit een erg goed apparaat. Het doet precies wat ik wil, en heeft ook geen dingen die mij tegenvallen of irriteren.
Alleen de resolutie van de assignable knobs is brak. Althans, de interval daarvan. Als je langzaam draaid gaat het namelijk met een resolutie van 4. en dat is voor een cutoff echt niet leuk om aan te horen...

Hopelijk kent dit apparaat iets als firmware updates...
 
Back
Top