norlead geen midi-in

cns

sfm
Lid sinds
3 april 2004
Berichten
1.226
Locatie
Waddinxveen
Help, jeez weer een probleem.

Mijn Nordlead lijkt geen midi meer te ontvangen, dit van de 1 op de andere dag! Maar ja lang elve de electronica. Hoe dan ook is in mijn midi-setup niets veranderd. overigens is het wel zo dat als ik bijvoorbeeld aan de resonance of decay of welke knop waar een cc aanhangt draai, dit wel doorkomt. Dus hij poept wel uit maar ontvangt niet. Als ik de demo afspeel hoor ik geluid dus met de audio out is ook niets mis. kortom moet ik resetten? Of hopen dat hij het ineens weer doet :bekdicht: wat ik niet zie gebeuren.

Hoe dan ook iemand een oplossing? alles kabels los en vast?
 
Als 't een beetje meezit natuurlijk heb je dit al gecontroleerd:
-juiste midikanaal?
-andere synths ontvangen nog midi door midi thru van nord rack?

Waarmee verzend je mididata naar je nord rack?
 
een 1 of 2 heeft helemaal geen midi thru.

eerst even de midikabel uit de nord halen en in een andere synth stoppen om te zien of die wel wat krijgt. dan weet je of het aan de zender of ontvanger ligt.

dan kabel verwisselen.

dan instellingen op de 4 parts van de nord checken, midikanaal en zo.

dan beetje de midi in heen en weer bewegen tijdens het spelen (mogelijk is dan toch de midi aansluiting los).

en zet m anders maar bij de vuilnisbak, maar laten we hopen dat het zover niet komt.

succes.
 
Origineel geplaatst door Leo
een 1 of 2 heeft helemaal geen midi thru.
Oeps, is ook zo.
Wat je als laatste noodoplossing kan doen: je patches wegschrijven via bulkdump (neem aan dat ie dat wel kan?), en een system reset doen.
Het is een paardemiddel, dus ik zou eerst wat andere opties proberen.
 
Origineel geplaatst door ProtoHuman
en een system reset doen.

en volgens mij kan de nord dat ook al niet. het is me het synthje wel. echt af kan je hem ook niet noemen.
 
bij de vuilnisbak? Kom jij hem zeker ophalen :)

Nou ik zal de kabels nogmaals eens checken, maar goed de midikanalen staan zoals ze altijd stonden. Bulkdump kan idd ja, heb ik al eens eerder gedaan alleen hoe? geen id maar komt wel.

De mididata aanslag van het keyboard gaat vanuit mijn master naar de a5000 en dan naar mijn nordlead.

Geloof dat je hem wel terug kan zetten naar fabrieksinstellingen?!
 
nee, ik geloof niet dat dat kan.

als je a5000 midi ontvangt, stuur je in ieder geval iets goed uit.
je zou de kabel die nu naar de midi in van de a5000 gaat, meteen in de nord midi in kunnen stoppen. als het dan wel werkt, is er iets mis met de midi thru (uitgang?) van de a5000 of de midikabel tussen a5000 en nord. als het nog steeds niet werkt, lijkt het toch in de nord te zitten. zit de midi in aansluiting goed vast? ben je handig? dan zou je het bordje eruit kunnen halen en de 5 puntjes (of 3?) van de midi in aansluiting kunnen solderen. soms zie je niet eens dat iets los is.
ook al is er niks in de instellingen veranderd, ik zou eerst nog wel even midi kanaal en andere instellingen checken.
 
dank u ProtoHuman

Maar helaas, was net ff te warm in het studio :(
 
Origineel geplaatst door RezonatoR
laat maar tis een rack zeker....?

LOL ja klopt is een rack versie maar nog niet rijp voor de sloop, misschien vanavond wel ;)
 
doe je voorzichtig?
gewoon rustig aan 1 voor 1 alles proberen en desnoods de soldeerbout erop.
succes
 
Back
Top