Roland Integra 7 over serial midi , midi clog -obstructie

the tall lad

https://soundcloud.com/ge
Lid sinds
12 juli 2002
Berichten
2.080
Locatie
YOU
In het verleden sequencde ik de Integra altijd over midi usd , af en toe eens een hangende midi noot maar voor de rest geen enkel probleem met het tegelijkertijd ontvangen van midi note +midi c data
Vandaag gebruik ik de cirklon 2 , de integra wordt aangestuurd over serial midi ( wat wel wat trager is in vergelijking met usb midi )
Af en toe onstaat er MIDI clog wanneer de integra note en cc data ontvangt ( cc74 filter ) ,wat resulteert in heel veel noten die worden afgevuurd ( door de obstructie )
Dit gebeurt zelfs wanneer ik een enkele noot afspeel en cc 74 verzend , gebeurt zelden maar toch
Ik kan moeilijjk geloven dat de Integra hier problemen mee zou hebben , als het aan de Cirklon ligt is voor mij de kous af .
Dus , best integra users , hebben jullie dit al voorgehad ?

P.S ..all mogelijke midi kabels geprobeerd etc..
 
Laatst gewijzigd:
Heb je al een ander apparaat dan de Integra aan de Cirklon gehangen? Misschien duwt de Cirklon er wel een enorme bak MIDI in omdat de resolutie/bitrate te hoog is ofzo. Aangezien de Integra multi timbraal is en hoge polyfonie heeft, kan ik me niet voorstellen dat de bottleneck daar zou zitten.
 
Jawel , roland R8m en nord modular
R8m krijgt alleen note data , alsook de nord modular
Zal vlug eens wat cc's toewijzen aan nord modular en zien wat er gebeurd
Ik denk niet dat het heeft te maken met de polyphonie van de integra , anders zou er gewoon voice stealing onstaan
Dit is elk wel een obstructie issue tijdens de midi overdracht cirklon-->integra
 
Yep gebeurd ook bij Nord modular
Is dus de cirklon ,
Ik heb dus de nord aangesloten op midi out , een controller gemaakt in de cirklon track control , toegewezen aan knob
Cirklon laten afspelen en coontroller data uitzenden ..zelfde issue
Ik ben verbouwereerd , echt fucking klote ,
 
Back
Top