Euh Houston...midi problem...of mis ik wat?

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Lid sinds
4 januari 2002
Berichten
6.269
Locatie
Grou
Bezig m'n setup aan te passen, en er wil iets niet lukken met de midi routing.

Wil m'n RM1X (O.S. 1.13) gebruiken als sequencer voor:

- Reason
- Nord Modular (V3.03)

Gebruik midiman 4x4 als kabelbox.

Geinstaleerd:

RM1X midi out -> Midiman in A
RM1X midi in -> Midiman out A

Midiman out B -> Nord Modular in
Midiman in B -> Nord Modular out

- De led bij de Midiman in A (dus waar de RM1X aanzit) brandt continu.

- De led bij de Midiman in B (dus waar de Nor Modular aanzit) brandt wanneer ik een toest aanslaa.

Als ik nu een pattern afspeel op de RM1X (TG out) op bijvoorbeel midi channel 11, bestemd voor de Nord Modular (die is afgesteld om data te ontvangen op 9,10,11,12) produceerd de Modular geen geluid .

De RM1X verzend wel mididata naar Reason.

De rechter USB indicator led op de Midiman blijft de hele tijd branden, maar de intensiteit daalt elke 5 seconden, om dan weer volledig op te lichten.

Hoe krijg ik het voorelkaar dat de Modular de mididata van de RM1X afspeelt?

Alvadt bedankt voor het meedenken.

Greetz,

Yawgmoth

ps. Wat ik ook doe de Midi out led's van de Midiman lichten niet op
 
Ik heb een midisport 2x2 en dat is in principe 2 losse interfaces.
Je kan dus niet je midikeyboard aan midi in A hangen en dan je module op midi uit B bespelen.

Dit gaat wel als je het via cubase (andere seq) doet. Maar dan kiest cubase natuurlijk het juiste kanaal + poort en wordt de midi data automatisch door cubase doorgestuurd.
Hoe je dit met een RM1x zou moeten doen weet ik niet.
Volgens mij heb je een midisplitter ofzo iets nodig.

De rechter USB indicator led op de Midiman blijft de hele tijd branden, maar de intensiteit daalt elke 5 seconden, om dan weer volledig op te lichten.
Da's normaal.
 
Laatst gewijzigd:
Re: Euh Houston...midi problem...of mis ik wat?

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Bezig m'n setup aan te passen, en er wil iets niet lukken met de midi routing.

Wil m'n RM1X (O.S. 1.13) gebruiken als sequencer voor:

- Reason
- Nord Modular (V3.03)

Gebruik midiman 4x4 als kabelbox.

Geinstaleerd:

RM1X midi out -> Midiman in A
RM1X midi in -> Midiman out A

Midiman out B -> Nord Modular in
Midiman in B -> Nord Modular out

- De led bij de Midiman in A (dus waar de RM1X aanzit) brandt continu.

- De led bij de Midiman in B (dus waar de Nor Modular aanzit) brandt wanneer ik een toest aanslaa.

Als ik nu een pattern afspeel op de RM1X (TG out) op bijvoorbeel midi channel 11, bestemd voor de Nord Modular (die is afgesteld om data te ontvangen op 9,10,11,12) produceerd de Modular geen geluid .

De RM1X verzend wel mididata naar Reason.

De rechter USB indicator led op de Midiman blijft de hele tijd branden, maar de intensiteit daalt elke 5 seconden, om dan weer volledig op te lichten.

Hoe krijg ik het voorelkaar dat de Modular de mididata van de RM1X afspeelt?

Alvadt bedankt voor het meedenken.

Greetz,

Yawgmoth

ps. Wat ik ook doe de Midi out led's van de Midiman lichten niet op

ik zelf heb een amt8 die je ook als patcher kunt gebruiken. ik weet niet of er ook software is voor de midi man.
 
Origineel geplaatst door OnAcid

Dit gaat wel als je het via cubase (andere seq) doet. Maar dan kiest cubase natuurlijk het juiste kanaal + poort en wordt de midi data automatisch door cubase doorgestuurd.


Ik heb geen Cubase, wel Cubasis dat ik bij m'n geluidskaart kreeg. Moet ik deze dan installeren, alleen voor de midirouting?

Greetz,

Yawgmoth
 
dat de hele tijd branden klopt wel, de yamaha sequencers sturen een soort kloksignaal uit.....nix om gestressed van te raken..

de modular zou gewoon op het juiste kanaal te bespelen moeten zijn ....heb je de midi connectors wel aangesloten ipv de connectors voor het editen?

Olaf
 
je moet ook de midi in van het apparaatje routen naar een van de midi outs, anders gebeurt er inderdaad niks....
weet niet of er bij de midiman zelf een stukje software zit dat dat kan, anders kan je het doen met hubi's loopback device of met midiyoke ...
 
waarom niet:
rm1x out -> in A
out A -> modular in
modular out -> in B
out B -> Rm1x in

Olaf
 
Origineel geplaatst door olafmol

de modular zou gewoon op het juiste kanaal te bespelen moeten zijn ....heb je de midi connectors wel aangesloten ipv de connectors voor het editen?

Olaf

Nope, dat zit wel ok, de edit connectors zitten op de midi in resp. uit van m'n Live Drive

Greetz,

Yawgmoth
 
Origineel geplaatst door Roel
je moet ook de midi in van het apparaatje routen naar een van de midi outs, anders gebeurt er inderdaad niks....
weet niet of er bij de midiman zelf een stukje software zit dat dat kan, anders kan je het doen met hubi's loopback device of met midiyoke ...

Heb op de cd geen software gevonden, enkelt drivers. Zijn de genoemde programma's free- resp shareware? En waar kan ik ze downloaden?

Greetz,

Yawgmoth
 
Origineel geplaatst door olafmol
waarom niet:
rm1x out -> in A
out A -> modular in
modular out -> in B
out B -> Rm1x in

Olaf

Nu de door jouw voorgestelde config opgesteld, hellaas geen verschil, data wordt vanaf RM1X niet verzonden naar Modular, en de midi in led van de RM1X licht niet op als ik het klavier van de Modular aanslaa;{ ;{

Greetz,

Yawgmoth
 
raaaaaaaaaaaaar! als je de juiste midi kanalen ingesteld hebt, en je verbind de midi out van de rm1x rechtstreeks met de midi in op de nord modular, werkt het dan wel?

Olaf
 
Origineel geplaatst door olafmol
raaaaaaaaaaaaar! als je de juiste midi kanalen ingesteld hebt, en je verbind de midi out van de rm1x rechtstreeks met de midi in op de nord modular, werkt het dan wel?

Olaf

Ja dan wel, het gaat dus mis op de router.

Greetz,

Yawgmoth
 
Origineel geplaatst door Roel
je moet ook de midi in van het apparaatje routen naar een van de midi outs, anders gebeurt er inderdaad niks....
weet niet of er bij de midiman zelf een stukje software zit dat dat kan, anders kan je het doen met hubi's loopback device of met midiyoke ...

hubi's loopback device 2.6 geinstaleerd. Probleem opgelost :) :)

Bedankt voor de info mannen!

Greetz,

Yawgmoth
 
dat zeg ik! de echte doe het zelvert ken niet zonder hubi ...

maar gefeliciteerd. blij dat je er wat aan hebt
 
Voor het inspelen van een sequence of het afspelen van een sequence naar de Modular gebruik ik 2 verschillende config's. Enig idee hoe ik deze 2 config's gelijktijdig kan draaien?

Greetz,

Yawgmoth
 
Back
Top