midi programmering

B3-jojo

Hammond Wizard
Lid sinds
15 februari 2006
Berichten
116
Locatie
Enschede
een goedemorgen,

ik ben al een tijdje op zoek naar een programma'tje waarmee ik dingen qua midi kan programmeren.
Ik zal even een klein voorbeeldje geven:

Ik zet 4 VST's aan op 4 verschillende midi kanalen (in V-stack meestal).
Mijn controller kan alleen program change en bank change.
Nu zou ik graag de mogelijkheid hebben om, als ik op program change druk op m'n controller, kanaal 1 en 3 aan te sturen. En na weer een program change, alleen kanaal 1 enz. enz.

Weet iemand hier een programma'tje voor? Ik heb gehoord dat het in Cubase kan, maar ik kon het daar niet vinden.

Thnx
 
Probeer het eens met MIDI-OX!

ps: staat in je CuBase handleiding niet hoe het moet?

pss: Oja, soms laat een antwoord even op zich wachten, mensen werken bijvoorbeeld overdag en kunnen niet prive surfen op het i-net, dat soort dingen. Dus een topic na een 1/2 dag omhoog schoppen kan een averechts effect hebben! Tis maar een tip!
 
in cubase kan ik het niet vinden in de manual, helaas. Volgens mij komt dat omdat het een add-on is.
sorry voor het omhoogschoppen, beetje wanhopig

MIDI-OX heb ik op m'n computer staan, zal eens proberen of het daar mee kan.
 
Origineel geplaatst door B3-jojo
in cubase kan ik het niet vinden in de manual, helaas. Volgens mij komt dat omdat het een add-on is.
sorry voor het omhoogschoppen, beetje wanhopig

MIDI-OX heb ik op m'n computer staan, zal eens proberen of het daar mee kan.

Tja, ik kan je niet helpen met CuBase, gebruik geen software. Maar MIDI-OX, das toch een handig programma.. Ken het niet uit mijn hoofd maar er zit een functie in waarmee je midi events kan koppelen aan andere midi events. Daarmee zou je dus is moeten stoeien!

Suc6
 
Re: midi programmering

Origineel geplaatst door B3-jojo
een goedemorgen,

ik ben al een tijdje op zoek naar een programma'tje waarmee ik dingen qua midi kan programmeren.
Ik zal even een klein voorbeeldje geven:

Ik zet 4 VST's aan op 4 verschillende midi kanalen (in V-stack meestal).
Mijn controller kan alleen program change en bank change.
Nu zou ik graag de mogelijkheid hebben om, als ik op program change druk op m'n controller, kanaal 1 en 3 aan te sturen. En na weer een program change, alleen kanaal 1 enz. enz.

Weet iemand hier een programma'tje voor? Ik heb gehoord dat het in Cubase kan, maar ik kon het daar niet vinden.

Thnx

Voor dat soort zaken gebruik ik Plogue Bidule of EnergyXT.
 
Back
Top