[Roland] MC-303 Dead or still alive

Ik gebruik de mc303 nu als sequencer in combo met mijn ea-1 en daarvoor is ie perfect geschikt.

Qua geluid vind ik hem ook niet top maar je kan best leuke geluiden er uit halen je kan met die chorus/flanger hele extreme effecten er uit halen, die volgens mij ook wel bruikbaar zijn. En de drum klinken opzich ook wel goed....
 
Ik heb sinds kort mijn MC-303 ingeruild in de winkel voor de aanschaf van een RS7000. Heb dit toestel nog niet hoor, maar voor mij was de MC303 ook één van mijn eerste instrumenten, en zoals de meeste was die uitermate geschikt voor de drums, wat ik echter wel een negatief punt vond is ten eerste, de MIDI die niet 100%was, en ik weet dus niet of dit bij elke Roland instrument of groovebox is maar ik vond dat de audio uitgang veel te zacht klinkt, zelfs met mengpaneel moest ik de Gain knop nog bijna volledig opendraaien, je krijgt dan ook te maken met een beetje ruis.
 
Is de MC 303 wel geschikt voor Live hele grove geluiden te produceren zo als Hardcore, Tekno?
 
Het zou te doen zijn, want er zitte enkele vette geluiden in zeker op het gebied van de drums. Watde geluiden betreft denk ik dat je iets tekort gaat komen. Maar als je een beetje inventief bent kan je behoorlijke resultaten uit dit bakje toveren. Ik wacht af op mijn RS7000 had ook de keuze om een nieuwe Roland MC909 te reserveren maar ga het toch houden bij de Yamaha RS7000
 
met de MC909 op komst zou ik zelf ff afwachten tot zowel de MC909 in de winkel te testen zijn, als de RS7000 met het nieuwe OS.... pas dan is denk ik een goeie vergelijking te maken..die MC909 ziet er toch wel echt interessant uit, zelfs voor mij als verknochte yamaha fan..... vooral de metalen behuizing, 16MB Flash(!!) RAM en multiple outs als standaard maken dat ie ook qua prijs zeker overeenkomt met een expanded RS7000....
 
nee, die an200 heeft en gigantische bug bij het switchen tussen 2 patterns...en bug die YAMAHA toegeeft en niet zal gaan repareren...de an200 is wel een goedkoop alternatief voor mensen die de an1x sound willen hebben voor weinig + een paar extra knoppen en drumgeluiden en een mini-loop sequencertje...live is het niet een goede keuze...
 
Origineel geplaatst door Bosjesman
Is de MC 303 wel geschikt voor Live hele grove geluiden te produceren zo als Hardcore, Tekno?

Ja hoor...met een beetje compressie en misschien wat extra effecten (gitaarpedaaltje, compressie, extra filterje) kan je hele aardige shit maken.
 
Ik blijf een haat liefde verhouding hebben met de MC 303, leuk apparaatje, vooral voor de beats....

Maar om het geluid wat vetter te maken, raak je gauw in de verleiding randapparatuur er op aan te sluiten!

Shit man, ik dacht dat ik de enige was met een gitaar pedaaltje op m'n MC 303... Hmmmm ik heb nog veel te leren op dit furum!
 
MC-303

MC-303

Ik vind de MC-303 dus wel degelijk bruikbaar en een zeer leuk zilveren bakkie. leuke drumsounds, grappige synths. nog beter als je een mengtafel hebt met effecten. Je moet alleen wel redelijk wat verstand van midi hebben en behoorlijk rondspeuren op het net om de juiste bestanden te vinden voor de mc-303, zoals de mixermaps, drummaps en de names patchfile van Bazziman. Jammer dat Roland er zo'n slechte ondersteuning opgeeft. in de handleiding staan wel erg nuttige dingen, hoe je er andere midi apparaten mee aan kunt sturen, je midi thru aan kunt zetten etc.

Daarnaast denk ik dat er heel wat fanatieke mensen zijn zoals ik die met een MC-303 gewoon muziek maken en uitbrengen, terwijl er bij gasten met een studio vol tr909 en tb303 spul er geen drol uitkomt.

peace.
 
Origineel geplaatst door Bas
gooi eens een compressor over de 303 dan klinkt ie ook een stuk beter. Vooral de drumsets vond ik erg makkelijk en wel lekker tekno klinken.
Ik weet niet of jullie chrystal distortion kennen maar die heeft echt lekkere nummers met de 303 gemaakt en veel van zijn platen zijn klassiekers.

ik vind dat ook hier geldt: 't is maar wat je d'r mee doet. Freak wat met effecten enzo. m'n alpha-juno klinkt droog ook niet echt lekker maar gooi d'r een lekker sausje overheen en 't "smaakt" een stuk beter.

Ik gebruik mijn mc 303 voor de drums en als handig kladblok.

Bas ik ben wel benieuwd naar de nr's van crystal distortion. Wat voor genre is het ?
 
Een handig kladblok? Wat moet ik me daar bij voorstellen ? :confused:
 
waar je vlug een muziek ideetje mee neergooit zodat je het achteraf kunt verder afwerken? :D

leuk om deze thread nog eens te lezen.
er is al zoooo veel over geschreven op dit forum. het enige echte vette
dat ik er persoonlijk tot nu toe mee hoorde is "inspector catshit" :D

maar goed... ben benieuwd naar verdere meningen, als er zijn die ze willen geven.
zijn er geen mensen, buiten wiener303 en johnny busca die er echt positief over zijn?


grtz

cloudy
 
Origineel geplaatst door oli303
De MC-303 heeft wel 1 eigenschap die je kan uitputten...
Je kan muziek maken alleen bestaande uit bas en sub-bas... ik doop het "Hum-Lounge"... De enige muziekstijl waar je elke installatie binnen de 5 minuten mee naar de Marollen speelt...

Laat die trommelvliesjes jumpen...

Cool, dat naar boven stampen van oude posts. Zo kan ik mijn eigen geprevel van 2 jaar terug nog eens nalezen. ;)
Ik moet wel nog steeds mijn eerste "Hum-lounge" track maken helaas. Mijn MC-303 is sinds die dag eigenlijk niet meer uit mijn kast gekomen. Ik zet hem eigenlijk elk jaar nog eens aan om te zien of hij nog werkt. Misschien als ik hem vandaag eens aanzet dat er een wonder gebeurd? ;) Wie weet?

Nu ligt hij daar in een doos tussen oude fardes en boeken... ;)
 
303 lijntjes pannen naar links, distortion pedaaltje over die handel,
drumlijntje pannen naar rechts, compressor over die handel,

;) :D :duivels:

dit is een van de weinige threads waar sommigen nog positief zijn over het meest gehekelde bakje :)
eneum, als seq gebruiken, aan acht sporen heb je toch genoeg? ;) :D
en je kan ze nog muten ook! het is gewoon een alesis mmt8 in vermoming met een
lekkere stepsequencer :D
 
Back
Top