EA-1 'analoger' laten klinken

Re: EA-1 'analoger' laten klinken

Origineel geplaatst door Sarrova-Q
Ik had zelf al gedacht aan een stereo (!) analoge chorus -> ik wil nog kunnen pannen op de EA, maar welke dan en gaat dit voldoende zijn?

Moogerfooger pedaaltje?
 
je kunt het zo gek niet bedenken en eraan hangen ... door een sherman misschien? dan moet je toch wel heeeeeeeel erg bang worden! of wat te denken van een chipmann filter ..die zijn echt ubergeil! :D
 
Kijk ook eens naar de MFB Synth II... analoog bakkie, heerlijke sound, knoppen, sequencer... wellicht dat je de EA opeens vergeet... :duivels:
 
Yep MFB Synth 2 had ik al gezien, maar die lijkt me niet zo geschikt om echt live snel en goed sequences in te programmeren.
De moogerfoogers vind ik net iets te duur voor een EA.

Voorlopig ideetje:

EA-1 mk2 --> Electroharmonix Small Clone (70) --> Electroharmonix Big Muff (50) / of MIC 200? --> Rotel versterker Tweedehands (70?)
Zo heb ik voor ongeveer 190€ een lekkere sound geloof ik.

Laat ik dan volledig mijn mix door de Rotel gaan of alleen enkele parts?
Waarschijnlijk ga ik na de big muff dan ook een noise gate moeten zetten?
 
Origineel geplaatst door Sarrova-Q
Yep MFB Synth 2 had ik al gezien, maar die lijkt me niet zo geschikt om echt live snel en goed sequences in te programmeren.
De moogerfoogers vind ik net iets te duur voor een EA.

Voorlopig ideetje:

EA-1 mk2 --> Electroharmonix Small Clone (70) --> Electroharmonix Big Muff (50) / of MIC 200? --> Rotel versterker Tweedehands (70?)
Zo heb ik voor ongeveer 190€ een lekkere sound geloof ik.

Laat ik dan volledig mijn mix door de Rotel gaan of alleen enkele parts?
Waarschijnlijk ga ik na de big muff dan ook een noise gate moeten zetten?

Totaal mee eens dat het duur is, maar heb je er al eens een paar in actie gehoord, en wat knopjes verdraaid aan die dingen? Als je van iets digitaal iets supervet analoog wil maken wel... ik denk dat ik nog nooit zoiets heet gehoord heb.
 
Een Neptune is erg lekker hoor en rauw en heeft ingebouwde distortion, niet een super metal disto maar hij ruist dan ook niet ;)
Kan je gewoon aan de ea1 hangen...
neptuneII.jpg
 
Die neptune lijkt mij inderdaad heerlijk, maar daar kan je geen presets bij opslagen of wel? Bij de EA kan ik op voorhand al een en ander instellen. Alhoewel... erg veel valt er niet in te stellen... misschien toch die neptune eens bekijken... Waar is die verkrijgbaar want die heb ik nog niet erg veel op de marktplaats zien passeren?
 
Er zijn er niet heel veel van gemaakt en ze komen in diverse kleuren...
Ik heb een gouden modelletje ;)

En die MK2 kan je volgens mij ook niet meer kopen nieuw..helaas

En dat je niet kan saven dwingt je om een track in een keer af te maken...;)
Het is allemaal vrij simpel van opbouw, als je hem een tijdje hebt kan je alles uit je hoofd instellen.

Voor 200 euro moet je eentje kunnen scoren, als er een voorbij komt tenminste...
 
Nog een andere mogelijkheid is misschien een mfb synth lite 2?
Alleen hoor ik bij de demo's op de site wel heel veel ruis. Niet dat ik iets heb tegen een beetje ruis bij een analoog apparaat, maar het leek mij toch nogal veel of heb ik dat mis?
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Devon-Miles
of wat te denken van een chipmann filter ..die zijn echt ubergeil! :D

Ik hoop dat ik nu geen fatale misser maak, maar ik weet niet wat die chipmann filter is. Ik vind er ook niets over op het net. Heb ik iets gemist? Help!
 
Origineel geplaatst door Sarrova-Q
Ik hoop dat ik nu geen fatale misser maak, maar ik weet niet wat die chipmann filter is. Ik vind er ook niets over op het net. Heb ik iets gemist? Help!

is 1450 ex btw dus een beetje buiten je 250 euro bereik, maar een superfilter is dat een echt soundmangler.
Is een dubble filter en saturisatie en distortion en een wagonload of ansluiting achterop die het bijna een modular maken.
http://www.schneidersbuero.de/index...steller=Schippmann Music&kategorie=hersteller
 
vergeet die behringer mic200 en haal 'n Electro Harmonix LPB 2be tube preamp pedaal: gewoon schitterend.

e_LPB2ube.jpg


't heeft 2 onafhankelijke kanalen (met elk een tube en drive + output volume knoppen) dus je kan er 2 x mono of 1 x stereo door halen (machinedrum en synths in mijn geval) of de 2 kanalen naar elkaar doorlussen voor dikke tube distortion (voor m'n gitaar en bas). ontzettend dik. ik heb er één gehaald als preamp voor m'n basgitaar en nu wil 'k nog een stuk of 5 om AL m'n spullen aan te hangen...

http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp?q=f&f=/Catalog/02_Home_Studio_Performance_Products/09_LPB_2ube
 
Origineel geplaatst door divi
vergeet die behringer mic200 en haal 'n Electro Harmonix LPB 2be tube preamp pedaal: gewoon schitterend.

e_LPB2ube.jpg


't heeft 2 onafhankelijke kanalen (met elk een tube en drive + output volume knoppen) dus je kan er 2 x mono of 1 x stereo door halen (machinedrum en synths in mijn geval) of de 2 kanalen naar elkaar doorlussen voor dikke tube distortion (voor m'n gitaar en bas). ontzettend dik. ik heb er één gehaald als preamp voor m'n basgitaar en nu wil 'k nog een stuk of 5 om AL m'n spullen aan te hangen...

http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp?q=f&f=/Catalog/02_Home_Studio_Performance_Products/09_LPB_2ube

Kan je deze dus als een stereo in/uit gebruiken?

Een soort Vulture Culture in stompbox vorm?
Ik vind die Electro Harmonix pedalen lekker klinken, zal voor deze ook wel gelden ;)
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
hmmm... heb je voorbeelden van die EHX ? wel interessant !
hier 2 snippetjes:

http://dtr.wanadoom.nl/dtr/dtr-a_precious_thing-01.mp3 (basgitaar door de pedaal en rechtstreeks in een line-in van m'n motu828mk2 geplugd)

http://dtr.wanadoom.nl/dtr/dtr-tekhop-01.mp3 (machinedrum door de pedaal, btw: de bass synth is hier 'n MFB synth 2)

bij deze 2 gebruik ik 'm als preamp maar je kan 'm dus ook als vette tube distortion gebruiken hé. heb daarvan geen voorbeelden bij de hand.
 
Back
Top