[JP8080] Meerdere parts aansturen over verschillende MIDI kanalen?

RpR

Jahhhh!
Lid sinds
28 november 2005
Berichten
52
Hallo!

Wie weet of het ook mogelijk is om met de JP8080 meerdere performances tegelijk met verschillende MIDI kanalen aan te sturen? (Zoals multi-parts bij de Access Virus) Ik kan steeds alleen maar één performance tegelijk bespelen. Een andere performance met een ander ingesteld MIDI kanaal werkt niet... Of is de JP niet multitimbral?
 
Origineel geplaatst door Alex Omega
2 parts multi. is het niet split ofzoiets bij de jp?

Je bedoeld waarschijnlijk het upper en lower part. Vervolgens kun je met de 'single' mode één patch gebruiken, met 'dual' twee tegelijk (je speelt ze dus ook tegelijk via 1 MIDI kanaal) en de 'split' functie (je deelt je klavier in twee stukken, elk deel speelt zijn eigen patch).

Maar wat ik bedoel is dus meerdere performances los van elkaar kunnen spelen. Bijvoorbeeld een bass patch op kanaal 1 en een lead patch op kanaal 2 en deze dus apart van elkaar bespelen.
 
Ik heb toevallig een JP, en uit m'n hoofd kan je wel losse patches op 2 verschillende midi kanalen spelen, maar je kan maar één performance tegelijk spelen op één midikanaal. 1 performance bestaat uit 2 patches (upper & lower) + nog wat performance parameters.
2 performances zou betekenen dat je 4 patches aanstuurt, en dat kan niet op de JP. Maximaal 2 patches tegelijk dus.
 
je kan 1 performance tegelijk spelen met ik geloof inderdaad 1 midikanaal, een performance is niet veel meer dan een soort preset instelling met 2 speelbare parts erin als je het mij vraagt. deze 2 parts kan je dual spelen, splitten over het keyboard of single 1 van de 2 uitkiezen. maar, je kan ook het performance midi kanaal uitzetten en dan worden bijde patches met hun eigen midi kanaal aangestuurd.

je kan hem ook in plaats van performance op patch zetten, dan heb je geen voorinstelling met 2 geselecteerde patches, maar staat het meer los vanmekaar, dan heb je de upper patch met een eigen instelbaar midi kanaal en de lower patch met een eigen instelbaar midi kanaal.


helemaal duidelijk is het mij ook niet, vooral omdat bijde modes eigenlijk na wat instellingen hetzelfde lijken te kunnen maar het is een kwestie van even uitproberen en de upper en lower part midi instellingen na lopen. en de global midi in een ander menu uitzetten.

p.s. als die global midi aanstaat dan override hij de upper en lower part midi kanalen en heb je zoiezo maar 1 midi kanaal per bijde patches
 
Back
Top