KRK rp8 autopsy

Origineel geplaatst door Slipperman
mag hopen dat mijn krk beter in elkaar is gezet. Ziet er allemaal best slordig uit zo. En je betaald er nog big bucks voor ook...

Nou ja je betaalt er niet echt de hoofdprijs voor.....vergeleken met wat ze vroeger moesten kosten.
 
Origineel geplaatst door Slipperman
tja muziek is al duur genoeg ;) 400 euro voor boxen (RP5) vond ik al behoorlijk aan de prijs... Maar goed ;) Ieder ze ding8o)

Het is zeker een klotebedrag om uit te geven. Maar geen vergelijk met wat ze nog steeds voor dingen als een Midex durven te vragen.
 
tja vind genelec al helemaal duur voor de performance...

Maar overigens, KRK V8 etc. zijn ook niet goedkoop... Mag niet hopen dat dat er ook zo uit ziet aan de binnenkant en zo is afgewerkt en in elkaar is gedraaid?
 
Tja, het is niet voor niks dat ze die dingen in China laten maken. Kost niks aan manuren maar dan kan je ook moeilijk, als producent, 'quality workmanship' gaan eisen.
 
Origineel geplaatst door Slipperman
mag hopen dat mijn krk beter in elkaar is gezet. Ziet er allemaal best slordig uit zo. En je betaald er nog big bucks voor ook...

Ik had eigenlijk het omgekeerde: ik vind het verbazingwekkend hoe zo'n goedkope monitor nog zo netjes gemaakt kan worden!
 
hmm, heb 2 rp6jes staan. Eentje was ook een DOA. direct terug gereden naar de feedback en omgewisseld. Verder nooit problemen gehad met de exemplaren die ik nu heb.
 
Origineel geplaatst door dextah
Wat is DOA ?
Dead On Arrival.

Origineel geplaatst door hermax
Tja, het is niet voor niks dat ze die dingen in China laten maken. Kost niks aan manuren maar dan kan je ook moeilijk, als producent, 'quality workmanship' gaan eisen.
Tuurlijk kan dat. Ze zijn daar absoluut niet stommer; sterker nog, vaak beter en gemotiveerder.

Echter, een stel bonentellers in het Westen vindt vaak Quality Assurance ook een overbodige post - terwijl ze al uitsparen met het outsourcen proberen ze nog net wat extra's er uit te knijpen. Stom, stom, stom.
 
Leuk stukje ! Mischien heeft iemand het geluid van deze kapotte krk gehoord .. Das nu een printplaat probleem . Het is of een punt wat te dicht bij chasis komt of een opamp met een brakke soldering . Er zijn vast nog wel meer mogelijkheden maar dit is voor mij een bekend behringer probleem die makkelijk te herstellen is .

Deze speaker zou je trouwens vrij makkelijk kunnen upgraden. B.v. betere demping en andere opamps .

Als ik dit zo zie van de binnen kant snap ik waarom mijn speakers zo duur zijn .
 
Die van mij maken ook wel iets ruis/geluid,,als ze op behoorlijk volume aan staan..de amp heeft dus wel wat ruis...Dacht zelf dat dat normaal is..Is toch ook wel normaal.....Had overigens liever gewild dat ze helemaal stil waren.

Iemand ervaring met de V serie..? Wat is daar nou zoveel beter aan?
 
geen idee. De v4 is in iedergeval echt bagger. Naast een RP5 is hij echt way overpriced voor zijn performance.

De V6 en zeker de V8 zijn gewoon erg goed. Heel gedetailleerd en ook erg goed in stereo imaging. Echter ook veel groter in size en ook prijziger...
 
Origineel geplaatst door mischa
Leuk stukje ! Mischien heeft iemand het geluid van deze kapotte krk gehoord .. Das nu een printplaat probleem . Het is of een punt wat te dicht bij chasis komt of een opamp met een brakke soldering . Er zijn vast nog wel meer mogelijkheden maar dit is voor mij een bekend behringer probleem die makkelijk te herstellen is .

Deze speaker zou je trouwens vrij makkelijk kunnen upgraden. B.v. betere demping en andere opamps .

Als ik dit zo zie van de binnen kant snap ik waarom mijn speakers zo duur zijn .

Ik heb wel interesse in een upgrade van mijn krk rp8. Wat kost het? Wil je dat uitvoeren of ben ik nu heel kort door de bocht?
 
Origineel geplaatst door Digdoj
Ik heb wel interesse in een upgrade van mijn krk rp8. Wat kost het? Wil je dat uitvoeren of ben ik nu heel kort door de bocht?


Behuzing dempen kun je zo doen . Componenten vervangen is al wat lastiger en gaat gezien de prijzen van losse componenten al snel meer kosten dan een leuke upgrade naar een betere monitor . Ik zeg niet dat het slecht is de rp . Voor het geld is het gewoon goed .
 
Origineel geplaatst door mischa
Behuzing dempen kun je zo doen . Componenten vervangen is al wat lastiger en gaat gezien de prijzen van losse componenten al snel meer kosten dan een leuke upgrade naar een betere monitor . Ik zeg niet dat het slecht is de rp . Voor het geld is het gewoon goed .
Ik heb ook de rp8's, laatst geluistert, waren voor dat geld naar mijn idee de beterre speakers indd.

Maar waar kan je info vinden over die "upgrades" dan?

Sleutellen is altijd leuk :D
 
Origineel geplaatst door Slipperman
tja vind genelec al helemaal duur voor de performance...

Maar overigens, KRK V8 etc. zijn ook niet goedkoop... Mag niet hopen dat dat er ook zo uit ziet aan de binnenkant en zo is afgewerkt en in elkaar is gedraaid?

Die V-serie wordt in Amerika geproduceerd.. Die zouden degelijker moeten zijn.. Vandaar de hogere prijs..
 
Besluit...?

Besluit...?

mm, fijn zo'n thread over de monitors die ik al lang wil kopen. Doet je wel nadenken.

Dus zou dit een goed besluit zijn:

De RP8 is een goeie monitor, zeker gezien zijn prijs. De V-reeks is beter, maar voor wie het zich kan (wil? Dit is een andere discussie) permiteren.

Ik ga dus voor de RP8 gaan ondanks alles. Als ik eerlijk moet zijn: wat heb ik aan dure monitors als ik er niet de oren voor heb. Gedetailleerd geluid is leuk, maar als je niet goed weet waar je naar moet luisteren, heb je er ook niet veel aan.

Iemand een bedenking bij het gebruik van de RP8 voor elektronsiche muziek?

groeten

Koenraad
 
Back
Top