Evolver sequencer start steeds?

Resonance

Turn up the reso!
Lid sinds
30 september 2002
Berichten
4.738
ben net een middag met de evolver bezig, dus vergeef me mn domheid tenminste ik hoop dat t domheid is...

elke keer als ik in cubase op start druk dan begint de interne sequencer van de evolver te spelen ..

heb in cubase gekeken en ik stuur geen START command uiteraard wel midi clock maar dit moet geen probleem zijn volgens mij .. heb de manual erbij gehad van de evolver en wat settings veranderd en volgens mij moet alles goed staan

maar nee het gebeurd nog steeds... opzich is t wel op te lossen door eerder te beginnen in cubase en dan de stop knop in te drukken op de evolver zodat ie alsnog normaal midi noten begint af te spelen, maar volgens mij hoort t niet helemaal zo

dus, wat doe ik fout of heb ik fout staan?
 
De sequencer van de evolver loopt idd altijd mee. Ik weet zo niet of je dat uit kan zetten eigenlijk. Maar da's toch geen probleem? Op bank 2, 3 en 4 staan veel presets waar geen sequencer in geprogrameerd is (zie pagina 9 van de manual). En programma 2-128 is makkelijk te gebruiken als lege patch om mee te beginnen. Hierin moet je alleen trigger select even op "Mid" zetten als je vanuit Cubase wil spelen.
Succes, en veel plezier met de evolver!
 
ik heb m op mid staan..

en ik geloof dat ik ook de bank had waar geen sequences in staan.. maar goed ik weet niet wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft.. heb ook al andere patches geprobeerd.. zal nog even verder kijken

of moet ik bij elke keer dat ik een patch laad trigger select weer op mid zetten?

iig alvast bedankt voor de hulp :)

-EDIT-

Moet dus idd elke keer alles op mid zetten.. was dus jammer genoeg geen globale instelling..

Nogmaals dank :biertje:
 
ga naar misc parameters;
select trigger; kies dan Key ipv sequencer+key


Dit is idd patch/program afhankelijk savebaar...

Take care
 
global toch? of toch bij miscellaneous
bij de sync in ieder geval

intern, midi, midi/s

take your pick
 
Origineel geplaatst door Leo
global toch? of toch bij miscellaneous
bij de sync in ieder geval

intern, midi, midi/s

take your pick

IDD

CLOCK: MidInNoS/S (midiin sync no startstop messages)
Goed opgeslagen Leo ;)
 
Origineel geplaatst door Septic
Goed opgeslagen Leo ;)

bedankt!

als ik snel op iets uitgekeken ben, ben ik ook echt uitgekeken ;)
 
Origineel geplaatst door Septic

CLOCK: MidInNoS/S (midiin sync no startstop messages)

ah kijk daar was ik naar opzoek .. de vorige oplossing werkte niet helemaal ...
kennelijk heb ik in t verkeerde gedeelte zitten zoeken, kon ook niet vinden wat jullie hierboven noemde maar dat komt omdat t er op de mono evolver waarschijnlijk anders uitziet als op de poly evolver key

nu ik in de handleiding onder midi clock settings kijk:

IN-

midi clock is received but midi start/stop/continue messages are ignored...

Perfect

en bedankt! :biertje:
 
Back
Top