Cubase 8.5 meets Maschine 2.4

screech powers

Stamgast
Lid sinds
21 Maart 2003
Berichten
470
Locatie
Den Haag
Het is inmiddels opgelost.
Het is weer maandag hoor... :stupid


Hopelijk is hier iemand die ook Maschine in Cubase heeft lopen en dit werkend krijgt, dat wil zeggen Maschine als controller (en geluidsbron) gebruiken en Cubase als sequencer.

Na tevergeefs verschillende dingen te hebben geprobeerd om een goed werkende configuratie binnen cubase te bewerkstelligen begint de frustratie nu enigzins op te lopen. :stupid

Op youtube ben ik het volgende filmpje tegengekomen, gedaan wat hij zegt maar toch wil het niet lukken de boel draaiend te krijgen.
https://www.youtube.com/watch?v=JXbf72spSKY

Ook heb ik zijn template gebruikt, vandaar dat ik vermoed dat het probleem in Cubase zit.

Wat er steeds gebeurt, ik vermoed dat het met een instelling in cubase te maken heeft, is dat de midi niet goed binnenkomt en dus niet goed wordt opgenomen.
Als ik op record druk en ik begin te spelen op de pads van maschine worden de noten in cubase niet goed opgenomen, de eerste paar noten komen boven elkaar te staan in het grid. Af en toe een lange noot maar niets bruikbaars.

Iemand een idee wat er mis gaat of welke instellingen binnen Cubase hiervoor verantwoordelijk kunnen zijn?

Alvast hartelijk dank!
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top