[Track] Open your eyes

Gaaf hoor. Mooie sfeer. Die lead is een goede toevoeging in de track.

Alhoewel het beter zou zijn geweest als je het langer maakte door bijvoorbeeld het midden stuk terug te laten keren aan het eind.
 
Niet kwaad.
Die lead blijf ik geweldig mooi vinden. En weeral knap ingespeeld.
:okdan:
 
Goed gespeeld, heerlijke sfeer, zeker als de pad en beat erin komt.
Beat: ik vind de basedrum beroerd klinken, beetje vage doffe klap, teveel galm? Past niet echt bij het nummer; ook de snare zou ik een wat scherpere sound geven.
Compositie: vanaf het inkomen van de beat tot aan de lead is het vrij eentonig, er gebeurd weinig interessants.

Klinkt verder goed, ik zou vooral de compositie proberen sterker te maken, je kunt er nog veel meer uithalen.
 
Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Goed gespeeld, heerlijke sfeer, zeker als de pad en beat erin komt.
Beat: ik vind de basedrum beroerd klinken, beetje vage doffe klap, teveel galm? Past niet echt bij het nummer; ook de snare zou ik een wat scherpere sound geven.
Compositie: vanaf het inkomen van de beat tot aan de lead is het vrij eentonig, er gebeurd weinig interessants.

Klinkt verder goed, ik zou vooral de compositie proberen sterker te maken, je kunt er nog veel meer uithalen.

Luister je wel met voldoende bas?
De bassdrum ligt vrij goed in de mix, vind ik zelf.


:okdan: bedankt voor het luisteren.
 
Erg ontspannen muziekje. Hele lekkere geluiden. En die lead...:luv:
 
Heerlijke song! Mooie melodie. De kick is niet zo goed hoorbaar, maar ligt er wel lekker in.
Een hardere bassdrum kan snel te overheersend worden en vind ik niet bij het nummer passen. :halleluja
 
hele lekkere track, de drums zouden van mij wel iets slepender mogen. maar wat een geweldige sfeer en die lead :{ Moooooooooi
 
Origineel geplaatst door kefkekeyser
Lekker sfeertje, die pad vind ik wel mooi klinken. En die piano, komt die uit de Fantom (en is daar reverb ofzo bijgedaan)?

Nee, die piano is afkomstig uit de Yamaha S90ES
 
:halleluja :okdan:

Jammer dat ie maar 3:03 duurt........
 
Heerlijk stuk track... heerlijke sfeer! :okdan:

En dan nu de kritischer geluiden: De drums verdienen nog wat aandacht, hoewel de kick er idd. goed in ligt. Maar geef de rest van de rythm-tracks nog wat meer punch.

Verder zou in de compositie een soort van brug(getje) mooi zijn. Eentje die de sfeer niet aantast, maar wel de compositie wat spannender maakt. Kijk of dat lukt, want dan heb je materiaal voor een uitstekende track van ca. 6 minuten.
 
Origineel geplaatst door shortwave
Heerlijk stuk track... heerlijke sfeer! :okdan:

En dan nu de kritischer geluiden: De drums verdienen nog wat aandacht, hoewel de kick er idd. goed in ligt. Maar geef de rest van de rythm-tracks nog wat meer punch.

Verder zou in de compositie een soort van brug(getje) mooi zijn. Eentje die de sfeer niet aantast, maar wel de compositie wat spannender maakt. Kijk of dat lukt, want dan heb je materiaal voor een uitstekende track van ca. 6 minuten.

Ik heb de drums juist iets meer weggedrukt. In de vorige versie waren ze wat harder.
Vind ze zo beter.

Qua compositie zou ik er nog wat aan kunnen sleutelen. :eureka:
 
Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door Bartology
Qua compositie zou ik er nog wat aan kunnen sleutelen. :eureka:

Succes dan. Sleutelen is trouwens niet wat ik bedoel. Je hebt nu een mooie basis. Het wordt echt een compositie, juist door een een brug in te bouwen (wellicht in andere toon-aard) en/of door een refrein-couplet spelletje.... Kijk maar. Ik zie het met belangstelling tegemoet.

PS Heb ff mijn eigen taalfouten in jouw quote gecorrigeerd... vandaar de melding bijgewerkt door...
 
Gewoon goed. Lekkere sfeer...
Volgende opmerkingen zijn dan ook puur (mijn) smaak gebonden.

-Piano mag wat mij betreft weg.
-De beat...daar zou ik graag een make-over van willen doen :D Ligt hem niet zozeer aan de programmering, meer aan de gebruikte geluiden.

:halleluja
 
Nee, die piano moet niet weg IMO. Nu ik die nog eens beluister verdient het pianospel alleen een wat "vlammender" einde. Kan je die pianosolo niet naar een soort "hoogtepunt" brengen, waarna de electronische geluiden en de beats het overnemen? Nu lijkt die piano iets spannends in te leiden, om vervolgens zachtjes weg te kabbelen ipv de aanzet te geven tot het echte begin van het nummer.
 
Origineel geplaatst door shortwave
Nee, die piano moet niet weg IMO. Nu ik die nog eens beluister verdient het pianospel alleen een wat "vlammender" einde. Kan je die pianosolo niet naar een soort "hoogtepunt" brengen, waarna de electronische geluiden en de beats het overnemen? Nu lijkt die piano iets spannends in te leiden, om vervolgens zachtjes weg te kabbelen ipv de aanzet te geven tot het echte begin van het nummer.


Is een idee! :eureka:
 
je bent me wat te scheutig met reverb.. dat vind ik jammer..
verder niks dan lof :)
 
Back
Top