JBL óf Genelec

FanTC

Ingeburgerd
Lid sinds
13 mei 2006
Berichten
99
Locatie
Friesland
Hallo,

HELP!
Ik kan niet kiezen tussen de Genelec 8040 en de JBL LSR 4326.

Ik mix al een tijdje op Alesis M1 Active maar ben nu toe aan iets beters.

Iemand een suggestie?

Alvast bedankt!:
 
Deze...............
 

Attachments

  • genelec 8040.jpg
    genelec 8040.jpg
    9,8 KB · Bekeken: 90
.......of deze????????
 

Attachments

  • jbl slr 4326.jpg
    jbl slr 4326.jpg
    19,5 KB · Bekeken: 85
Deze heb ik nu......
 

Attachments

  • alesis m1 active.jpg
    alesis m1 active.jpg
    20 KB · Bekeken: 85
Ik denk dat dit vooral aan je eigen gehoor ligt.

De Genelecs staan bekend om hun harde sound. De JBL is softer.

Ik heb Genelecs gehad en heb ze weggedaan omdat ik ze vermoiend vond.
Ik heb nu JBL's die prettiger luisteren.

Dit geldt echter voor mij.

Er zijn genoeg studio's die met Genelec werken en er zijn er ook die met JBL werken.

Je kan ze het best even zelf luisteren en dan beslissen.



gr. Tom
 
Ben het volledig met je eens, heb ze ook al beluisterd en vind inderdaad de JBL's minder "hard" klinken dan de Genelecs. De Genelecs daarentegen klinken weer wat neutraler. Wat de JBL's ook als voordeel hebben is een digitale ingang en een ingebouwde DSP.
 
Misschien moet je ook de Adam en Klein & Hummel serie hierin betrekken.

Ik weet dat de duurdere modellen van beide fabrikanten boven de JBL's en Genelecs verkozen worden.
Wellicht dat ze in de goedkopere range ook de betere monitor maken en luister ook even naar de Dynaudio BM6A.
Een heel goede directe speaker.
Heb hem zelf gehad. Enige wat ik nadelig vond is doordat hij zo gedetailleerd en direct klonk, dacht ik te snel dat m'n mixen al af waren.

't Is meestal helaas niet zo dat een winkel ze allemaal heeft om te beluisteren, voor de Adam en K&H hebben ze meestal niet.
Daar zul je voor naar onze Oosterburen moeten.


gr. Tom
 
Origineel geplaatst door Tom Thomas
Misschien moet je ook de Adam en Klein & Hummel serie hierin betrekken.

Zal ik zeker doen als ik ze tenminste ergens naast elkaar kan vergelijken... :confused:
 
Origineel geplaatst door Tom Thomas
Misschien moet je ook de Adam en Klein & Hummel serie hierin betrekken.

Ik weet dat de duurdere modellen van beide fabrikanten boven de JBL's en Genelecs verkozen worden.
Wellicht dat ze in de goedkopere range ook de betere monitor maken en luister ook even naar de Dynaudio BM6A.
Een heel goede directe speaker.
Heb hem zelf gehad. Enige wat ik nadelig vond is doordat hij zo gedetailleerd en direct klonk, dacht ik te snel dat m'n mixen al af waren.

't Is meestal helaas niet zo dat een winkel ze allemaal heeft om te beluisteren, voor de Adam en K&H hebben ze meestal niet.
Daar zul je voor naar onze Oosterburen moeten.


gr. Tom

Wat hij zegt! Dynaudio ben ik zelf erg over te spreken, en ik hoor veel goede dingen over Adam.
Genelec vind ik helemaal niets, ze klinken te snel al goed, en je kan er niet lekker mee blazen ;)
JBL hou ik ook niet van, maar dat heeft meer met mijn live-werk te maken. (agressief en ondynamisch)
 
:engel: Klein en Hummel O300D, luister en je zult overtuigd zijn...
 
Ik zou eens naar groningen rijden voor een luister demo :)
 
Ik zou geen van beide kiezen eerlijk gezegd.

Alhoewel ik de 8040s nooit zelf heb gehoord, maar over het algemeen is genelec het meest overgewaardeerde speakermerk dat ik ken. JBLs zijn best ok trouwens.

Wat mij betreft zijn er twee monitors die er echt uitspringen (natuurlijk zijn de meningen allemaal anders maar dat vertellen de anderen wel weer).

_ Adam S3A Supermooie speakers niet voor de p11 en p22 gaan maar doorsparen voor deze ;)

_ Quested VS2108's Deze heb ik sinds kort zelf en ik ben echt helemaal weg van deze dingen.


Ik wou eigenlijk voor Dynaudio gaan maar dit is toch eventjes wat beter.... maar ik zou sowieso als je niet het budget hebt voor Quested of Adam, voor Dynaudio bm6a's of bm15a's gaan...


Groetn
 
Origineel geplaatst door datisookzo
Ik zou geen van beide kiezen eerlijk gezegd.

Alhoewel ik de 8040s nooit zelf heb gehoord, maar over het algemeen is genelec het meest overgewaardeerde speakermerk dat ik ken. JBLs zijn best ok trouwens.

Wat mij betreft zijn er twee monitors die er echt uitspringen (natuurlijk zijn de meningen allemaal anders maar dat vertellen de anderen wel weer).

_ Adam S3A Supermooie speakers niet voor de p11 en p22 gaan maar doorsparen voor deze ;)

_ Quested VS2108's Deze heb ik sinds kort zelf en ik ben echt helemaal weg van deze dingen.


Ik wou eigenlijk voor Dynaudio gaan maar dit is toch eventjes wat beter.... maar ik zou sowieso als je niet het budget hebt voor Quested of Adam, voor Dynaudio bm6a's of bm15a's gaan...


Groetn


Jammer dat ik geen mogelijkheid heb gehad om een demo te geven .
 
Heej Micha

Ja sorry nog daarvoor, ben heel blij met al je adviezen by the way! Maar ben even twee maanden non-stop druk geweest met een film en kreeg een mooie tweede hands deal voor de questeds. Met custom-made subwoofer door mr. quested zelf. Ik vind ze echt superfijn! Of vind jij ze helemaal niks? (dat zou toch wat zijn ;) haha)
Iig excuses dat ik niet meer langs ben gekomen , ben eigenlijk nog steeds erg nieuwschierig hoe je dat allemaal bouwt !

Respect

EJ
 
Als je tegen een deal aanloopt en het klingt allemaal goed moet je dat natuurlijk doen .Van quested ken ik helaas lang niet alle modellen .
 
gewoon een jazz formatie horen en kijken of je kan horen waar de spelers zitten in de mix de beste meteen mee naar huis nemen...Klank is zwaar overgewaardeerd en te subjectief. dance op mackies > koop je mackies> back op dynaudio> neem je dynaudio>rock klinkt weer erlijk op genelec. kortom laat klank eens liggen en let op plaatsing.
 
Back
Top