PCMCIA geluidskaarten

The Q

out in the fields
Lid sinds
19 Maart 2002
Berichten
2.426
Locatie
Hengelo
Beste medeforummers, sinds een paar dagen heb ik weer een Toshiba en wil deze bij de gear gaan gebruiken.

Zoals de meeste van jullie wel weten is de ingebouwde geluidsvoorziening in alle laptops redelijk brak en daarom niet geschikt voor het pro-werk. USB is bijlange ook geen oplossing gezien de horrorverhalen die ik hier en daar hoor.

Waar ik naar zoek zijn ervaringen met PCMCIA geluidskaarten.
Er zijn bij mijn weten op het ogenblik 2 fabrikanten die deze kaarten maken nl: Ego Systems en Digigram.

Zijn er forumleden die deze kaarten gebruiken of ervaringen mee hebben? Wie weet iemand die een gedegen advies kan geven of nog leden die tips hebben mbt het opbouwen van een portable sequencer/studio setup op basis van een laptop?

Ik wil het graag allemaal weten! :)

nb: hou het aub on topic, dus géén PCI-kaarten inbrengen in de discussie
 
Origineel geplaatst door bob303vs909
Check de future music van deze maand...een special over laptops en muziek...

Je hebt ook nog RME....

Idd, goeie tip trouwens van future music, check het
 
Ik heb de RME Hammerfall dsp system.
Pcmcia met multiface en die is echt te gek.
Rme is waarschijnlijk de beste koop voor latops op het moment.
De mensen die ik ken die fulltime met muziek bezig zijn en met laptop optreden, gebruiken bijna allemaal de hammerfall dsp.
Op hun aanraden heb ik ook de hammefall aangeschaft.
Ik zou wel eerst je laptop goed testen voor dat je iets aanschaft. Want mijn laptop is niet helemaal 100%
Op de Rme site http://www.rme-audio.de/english/index.htm
staan allerlei testen waaronder ook toshiba.
Met dit programma kan je je laptop testen of benchmarken ofzo. http://www.sisoftware.co.uk/sandra
Het staat allemaal opde rme site.
 
zou nog wel graag wat meer "ervaringsdeskundigen" willen uithoren. Heeft iemand bv de Wami Box van Egosys mogen uittesten?
 
Als die laptop een Intel chipset heeft dan kan USB wel hoor. Die heeft als een van de weinigen vanaf het begin al goede USB poorten in hun produkten gestopt.
(daarom ben ik blij met een Intel Laptop van de zaak)
 
-> BamBam hoe kom je aan deze prijs? op de site kosten de systemen nl $ 999

-> Fuse, op het ogenblik worden er niet veel betaalbare laptops gemaakt met intel chips. Heb me een ongeluk gezocht. Acer kon uiteindelijk ook niet garanderen dat hun travelmate nog met intel zou worden uitgeleverd.

Mijn Chipset is er 1 van Ali, voldoet naar mijn 1e verkeningen prima. Voor de zekerheid kies ik toch voor PCMCIA.
 
Sjezus Bambam, dat zei je 'n jaar geleden ook al toen het over die Echo Laptops ging. En toen zei ik dat je alleen naar de prijs van het pcmcia kaartje had gekeken, en niet de breakout box erbij. En toen zei jij: "oh ja, stom van me"...
 
Origineel geplaatst door The Q
zou nog wel graag wat meer "ervaringsdeskundigen" willen uithoren. Heeft iemand bv de Wami Box van Egosys mogen uittesten?

Ik heb vorige week voor een geweldige deal de wamibox kunnen regelen. Ongelofelijk lage prijs; de verkoper had zich vergist met het bedrag incl en excl. Verder had ik, omdat ik eerlijk gezegd ook niet het idee had dat ze nieuw zo duur waren, er zelfs nog wat vanaf weten te pingelen.
Kostte in feb '02 nieuw iets van ~E650,-! Ik had hem voor 180,-E geregeld. Misschien iets voor in "Je eerlijkste deal ooit-thread" hihi :) (nou in ieder geval "de beste deal ooit-thread")

Helaas heb ik er nog maar weinig écht meegewerkt (nog niet realtime gerecord en vst dingen gedaan etc)
en heb ik zelf erg weinig ervaring met professionele geluidskaarten. Maar tot nu toe ben ik erg tevreden. En de kaart biedt mij genoeg mogelijkheden. Dat is dus maar 2x in, 4xuit midi in/uit digitaal in/uit (zowel opties als rca). Hij is "maar" 16bits, maar heeft wel hoogwaardige 20bits dacs. Verder zit er nog ram in voor hem als sampler/synth te gebruiken. SOS en andere reviews waren erg te spreken over de kaart. Wel vonden ze de sampler/synth/effecten sektie erg meevallen (mede door bagger software). Prima kaartje dus.
Als je iets specifieks wilt weten, kan ik kijken of ik die ervaring voor je kan testen.. pb me dan maar..

Verder: Hou er vooral mee rekening dat USB altijd minder geschikt is voor realtime dingen, omdat het een relatief traag en beperkt protocol is en veel aandacht van de cpu nodig heeft! Firewire is wel snel genoeg! (en pcmcia (cardbus) ook, want das een soort pci zover ik weet)
 
Origineel geplaatst door The Q BamBam hoe kom je aan deze prijs? op de site kosten de systemen nl $ 99


Bambam bedoelt prijs zonder break out box.denk ik

The Q
Mijn Chipset is er 1 van Ali, voldoet naar mijn 1e verkeningen prima. Voor de zekerheid kies ik toch voor PCMCIA.

Check de site van RME daar staat iets over chipsets
http://www.rme-audio.de/english/index.htm

Bij mij is de audio perfect maar midi zwabberdt alle kanten op.
Dit had ik ook al met andere kaarten.
Check dus eerst of je laptop wel goed is voor audio/midi gebruik.
 
Origineel geplaatst door maxdox


Ik heb vorige week voor een geweldige deal de wamibox kunnen regelen. Ongelofelijk lage prijs; de verkoper had zich vergist met het bedrag incl en excl. Verder had ik, omdat ik eerlijk gezegd ook niet het idee had dat ze nieuw zo duur waren, er zelfs nog wat vanaf weten te pingelen.
Kostte in feb '02 nieuw iets van ~E650,-! Ik had hem voor 180,-E geregeld. Misschien iets voor in "Je eerlijkste deal ooit-thread" hihi :) (nou in ieder geval "de beste deal ooit-thread")

Helaas heb ik er nog maar weinig écht meegewerkt (nog niet realtime gerecord en vst dingen gedaan etc)
en heb ik zelf erg weinig ervaring met professionele geluidskaarten. Maar tot nu toe ben ik erg tevreden. En de kaart biedt mij genoeg mogelijkheden. Dat is dus maar 2x in, 4xuit midi in/uit digitaal in/uit (zowel opties als rca). Hij is "maar" 16bits, maar heeft wel hoogwaardige 20bits dacs. Verder zit er nog ram in voor hem als sampler/synth te gebruiken. SOS en andere reviews waren erg te spreken over de kaart. Wel vonden ze de sampler/synth/effecten sektie erg meevallen (mede door bagger software). Prima kaartje dus.
Als je iets specifieks wilt weten, kan ik kijken of ik die ervaring voor je kan testen.. pb me dan maar..

Verder: Hou er vooral mee rekening dat USB altijd minder geschikt is voor realtime dingen, omdat het een relatief traag en beperkt protocol is en veel aandacht van de cpu nodig heeft! Firewire is wel snel genoeg! (en pcmcia (cardbus) ook, want das een soort pci zover ik weet)

Die had ik bijna gekocht voor 200 euro van de zelfde verkoper :D
Maar na wat onderzoek zag ik er toch maar van af..
 
Origineel geplaatst door dextah


Die had ik bijna gekocht voor 200 euro van de zelfde verkoper :D
Maar na wat onderzoek zag ik er toch maar van af..

Ben ik natuurlijk nieuwsgierig geworden waarom je ervan af hebt gezien :)

PS: the world is small afterall ;)
 
Een reden was omdat hij geen drivers voor win2000 en xp heeft. Mischien ondertussen wel. En ik had een paar reviews gelezen die niet echt negatief waren maar waardoor ik wel besloot om hem niet te kopen.
Zoals dat de geluids kwaliteit goed was maar niet super.
Ik heb hem zelf nooit gehoord dus kan daar niet over oordelen.
En ik omdat ik de laatste tijd veel remix opdrachten heb was het belasting technisch verstandiger om een nieuwe kaart te kopen.
Vandaar. :D
 
Origineel geplaatst door lo-fi
Sjezus Bambam, dat zei je 'n jaar geleden ook al toen het over die Echo Laptops ging. En toen zei ik dat je alleen naar de prijs van het pcmcia kaartje had gekeken, en niet de breakout box erbij. En toen zei jij: "oh ja, stom van me"...

klopt...oeps...tja zit niet meer in de muziekinstrumenten handel ;)
 
Back
Top