Commercieele Harcore help me + goeie link

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE

maar wat ook goed helpt is simpel weg in huis halen wat je grote voorbeelden ook gebruiken ....

wat beter helpt is om proberen tracks na te maken die je zelf goed vind...ook al heb je de apparatuur niet,het helpt je wel om creatieve oplossingen te vinden...
 
Ik heb bij lange na niet wat mij helden in huisch hebben maar ik kom toch met een stuk minimalere spullen aardig in de buurt.

Qua kicks doe ik iig niet meer onder ze :)
 
Origineel geplaatst door Huib
dione waar doe jij het mee dan
analoog of vst

analoog....maar soms ook wel vst-tjes...maar dan gooi ik die kicks toch weer in een hardware sampler..
 
hhmm
ja ik ben nog niet zo lang bezig.

maar het lijkt gewoon behoorlijk makkelijk om te bed.

als je een bassdrum sample hebt gemaakt ga je die dan nog edithen op de comp of kan dat op zon comp zelf.

als je het op de comp doet met welk edith programma dan?

greet Huib
 
Origineel geplaatst door dione
wat beter helpt is om proberen tracks na te maken die je zelf goed vind...ook al heb je de apparatuur niet,het helpt je wel om creatieve oplossingen te vinden...

yup ook dat, valt bij mij onder expirimenteren :)

btw, ik heb wel eens gedacht aan een remix maken van pain till i die :D
heb alleen jammer genoeg niet de vocals.... verder weet ik ook niet of je er blij van zal worden als ik m post, aangezien het vast een stuk minder zal klinken :o:
 
Origineel geplaatst door Huib
hhmm
ja ik ben nog niet zo lang bezig.

maar het lijkt gewoon behoorlijk makkelijk om te bed.

als je een bassdrum sample hebt gemaakt ga je die dan nog edithen op de comp of kan dat op zon comp zelf.

als je het op de comp doet met welk edith programma dan?

greet Huib

tis maar net hoe je te werk gaat .....

de 1 sampled een normale kick en gebruikt daarna wave editors om er een paar te noemen die veel gebruikt worden:

Soundforge , Wavelab, Cooledit, en voegen dan distortion en reverb etc. etc. toe

je kan kicks ook editen in je (soft) sampler.... je kan ook gewoon kicks opnemen in cubase (dit kan trouwens ook in een wave editor die vst of directx plugins ondersteunen). en vervolgens met vst plugins en directx plugins je kicks bewerken en daarna resamplen ..

en waar ik zelf een groot voorstander van ben.... niet samplen maar gewoon je kick door distortions en filter bakken / mixer en compressors routen en gewoon knallen met die handel .... klinkt een stuk levendiger

maar check de eerder genoemde topics ff, zoals ik al zei, er is al een hoop over gezegd en t meeste vindt je daar wel terug
 
Origineel geplaatst door Huib
hhmm
ja ik ben nog niet zo lang bezig.

maar het lijkt gewoon behoorlijk makkelijk om te bed.

als je een bassdrum sample hebt gemaakt ga je die dan nog edithen op de comp of kan dat op zon comp zelf.

als je het op de comp doet met welk edith programma dan?

greet Huib

:confused:

wie is Edith en welk programma gebruikt ze in bed ? :D
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
yup ook dat, valt bij mij onder expirimenteren :)

btw, ik heb wel eens gedacht aan een remix maken van pain till i die :D
heb alleen jammer genoeg niet de vocals.... verder weet ik ook niet of je er blij van zal worden als ik m post, aangezien het vast een stuk minder zal klinken :o:

niet aan beginnen....zonde van je tijd...:D
 
Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Ik heb bij lange na niet wat mij helden in huisch hebben maar ik kom toch met een stuk minimalere spullen aardig in de buurt.

Qua kicks doe ik iig niet meer onder ze :)

wat ik van jou heb gehoord was ook niet echt commerciele hardcore...

als je commerciele hardcore wil maken, en je koopt elke keer alternatieven of dingen die net wat minder klinken dan zal je toch merken dat je elke keer een beetje met mosterd na de maaltijd komt aanzetten, erg gedateerd overkomt en elke keer een beetje achter de feiten aanloopt en je vaak net tekort schiet...

wil je commercieel klinken gebruik dan ook de tools die daarin gebruikt worden, en niet dat ene instrument dat een gevoel oproept van ''hey dit klinkt ook grappig, dit lijkt wel een BEETJE op dit en dat''

deze fout heb ik zelf trouwens ook al een aantal keren gemaakt ... door naar goedkopere alternatieven te zoeken en vervolgens iets in huis heb waar je niet echt weet wat je ermee aan moet...
 
Origineel geplaatst door dione
:wie is Edith en welk programma gebruikt ze in bed ? :D

:dubbel: :dubbel:
 
Origineel geplaatst door dione
een hardcore nummer is altijd in een vierkwartsmaat...dus 4/4...;)
als je drie blokjes in een tel kunt zetten is dat een triool...maar het blijft een vierkwartsmaat...
waar jij het over hebt is quantizen...maar dat veranderd je maatsoort niet...




bij de weg : "Torture" is een leuke track...1 van de Serial Killers liet 'm mij horen toen ik in de Midtown in Zwolle was...hebben ze hun timing-probleem in Cubase al opgelost ?

Oke.... ik neem het gelijk van je aan,, maar het komt denk ik dat ik het zo noem omdat eigenlijk iedereen wel zijn eigen naam voor dingetjes heeft terwijl het niet zo hoeft te zijn dus daarom was het voor mij logika dat 3/4 3in 1 tel maargoed dat is dus niet zo,, maar je begrijpt tenminste wel wat ik bedoel..:)

Ik weet eigenlijk niks van hun timing probleem....:confused: heb ik ze nog niet over gehoord...
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
en waar ik zelf een groot voorstander van ben.... niet samplen maar gewoon je kick door distortions en filter bakken / mixer en compressors routen en gewoon knallen met die handel .... klinkt een stuk levendiger

Juischt! Ik doe m'n kicks sinds korte tijd ook allemaal live oversturen in m'n tracks.. Paar noise/gates zijn dan wel noodzakelijk, maar het klinkt allemaal toch net wat lekkerder weer vind ik... Levendiger en het behoud meer power dan wanneer je hem sampled...
 
Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
Juischt! Ik doe m'n kicks sinds korte tijd ook allemaal live oversturen in m'n tracks.. Paar noise/gates zijn dan wel noodzakelijk, maar het klinkt allemaal toch net wat lekkerder weer vind ik... Levendiger en het behoud meer power dan wanneer je hem sampled...

wat alleen wel veel lastiger is, is dat effect dat je super snel afwisselt met totaal anders klinkende kicks .. hoe doe jij dit?
of doe je dat gewoon niet? en freak je gewoon op de bakkies zelf .. dit is trouwens 1 van de redenen dat ik toch zeer spoedig eens een midi controller ga gebruiken voor de filterbank ... zodat ik wat extremere veranderingen kan programmeren
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
wat alleen wel veel lastiger is, is dat effect dat je super snel afwisselt met totaal anders klinkende kicks .. hoe doe jij dit?
of doe je dat gewoon niet? en freak je gewoon op de bakkies zelf .. dit is trouwens 1 van de redenen dat ik toch zeer spoedig eens een midi controller ga gebruiken voor de filterbank ... zodat ik wat extremere veranderingen kan programmeren

Als je met de sherman werkt dan kun je die via midi besturen als je wil.. werkt op zich prima.. Hoewel ik dat niet altijd gebruik, laatste paar tracks overstuur ik alleen op mijn mengtafel.. Als ik dan wisselende tussenkicks wil dan maak ik daarvoor wel gewoon wat aparte samples o.i.d. als ik dat nodig zou vinden, de mainkick wil ik in ieder geval sowieso helemaal analoog houden...
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
wat alleen wel veel lastiger is, is dat effect dat je super snel afwisselt met totaal anders klinkende kicks .. hoe doe jij dit?
of doe je dat gewoon niet? en freak je gewoon op de bakkies zelf .. dit is trouwens 1 van de redenen dat ik toch zeer spoedig eens een midi controller ga gebruiken voor de filterbank ... zodat ik wat extremere veranderingen kan programmeren

je kunt natuurlijk gewoon opnemen in Cubase en dan je audio bewerken...;)

overigens doe ik ook 'live' oversturen...alleen zijn de basis-kicks dan wel samples...en kun je al die trucs dan doen met je sampler...
doe maar eens je kicks door je Deucetone halen en dan alleen het volume veranderen van je kicks en je hebt een leuke afwisseling...als je dan ook nog filters op je kicks hebt kun je helemaal lachen...

en het klinkt stukken origineler dan de zoveelste overstuurde 909 kick door een FB....als je dat resultaat sampled en daarmee gaat knoeien kom je tot gigantisch veel meer mogelijkheden...

trouwens : de Sherman is maar beperkt aanstuurbaar via midi...stel je daar niet te veel van voor...de dingen die ik wou aansturen werkten nooit goed zoals ik wou...niet op de FB2 en ook niet op de QMF...maar je kunt altijd nog gewoon aan je knoppen draaien en recorden als audio in Cubase...
 
Origineel geplaatst door dione


trouwens : de Sherman is maar beperkt aanstuurbaar via midi...stel je daar niet te veel van voor...de dingen die ik wou aansturen werkten nooit goed zoals ik wou...niet op de FB2 en ook niet op de QMF...maar je kunt altijd nog gewoon aan je knoppen draaien en recorden als audio in Cubase...

Dat is erg jammer idd. vooral dat de input niet midi aan te sturen is is erg jammer.
 
Origineel geplaatst door metatron
Dat is erg jammer idd. vooral dat de input niet midi aan te sturen is is erg jammer.
Jep, dat vind ik inderdaad ook wel een minpunt.. Heb ik ook al vaker aan zitten denken.. Dat zou ideaal zijn...
 
Origineel geplaatst door dione
een hardcore nummer is altijd in een vierkwartsmaat...dus 4/4...;)
als je drie blokjes in een tel kunt zetten is dat een triool...maar het blijft een vierkwartsmaat...
waar jij het over hebt is quantizen...maar dat veranderd je maatsoort niet...




bij de weg : "Torture" is een leuke track...1 van de Serial Killers liet 'm mij horen toen ik in de Midtown in Zwolle was...hebben ze hun timing-probleem in Cubase al opgelost ?

Zo zie je maar weer huib wat ik bedoelde dat ik ook nog een hoop moet leren en dat daarom zo'n forum best handig kan zijn....:)

Maar nog ff wat... ik denk dat je ook inspiratie moet ophalen door te luisteren naar heel veel tracks van verschillende artiesten... ik denk dat vooral de nieuwe Masters nr 21 heel veel leuke tracks met hele leuke tricks heeft... zet dat cdtje lekker op als je in de auto/trein/vliegtuig/spaceshuttle:D zit en luister goed naar de tracks en hoor je iets wat jou echt aanspreekt in een track dan ga je kijken en proberen ook zoiets te maken... das ook echt leuk om te doen... en op een gegeven moment geef je je eigen draai eraan...
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top