Commercieele Harcore help me + goeie link

Origineel geplaatst door Erise
hij doet het! bedankt!

alleen komt het geluid wat later...
kan je dit ook in cubase SX instellen?

of heeft dit te maken dat de midi en audio op een kaart zitten

zag bij jullie apparatuur dat jullie een losse midi interface hebben is dit beter?
want op de delta 66 zit toch een midi in en midi out

Op de delta 66 zit geen midi...maar die midiinterface werkt echt super dus doen we het gewoon zo via usb...
Maar ff over het geluid wat te laat komt... je moet dus weer device setup en dan vstaudiobay en dan kijken welke master asio driver geselecteerd staat.. waarschijnlijk staat daar de verkeerde in...


Origineel geplaatst door Erise
gister kreeg ik het ff voor elkaar maar zit nu weer met hetzelfde probleem........ als ik het speakertje aanklik hoor ik nog steeds niks...
heb bij device setup gekeken... maar daar kan ik geen vstaudiobay vinden........

Dit snap ik dan weer niet want het is je toch gelukt of heb je alleen het speakertje aangeklikt???
Maargoed er moet bij device setup een vstaudiobay staan dus ff goed kijken....:)
 
ben ik het niet mee eens.

Volgens mij kun je nog steeds hardcore maken, ook al is het een andere kick.
Er zijn nog eigenschappen aan hardcore, die eigen is aan hardcore, zonder de eeuwig gehoorde distorted kick.

Weet er soms iemand van musici die hardcore maken zonder die kick?
 
Origineel geplaatst door cloudman
ben ik het niet mee eens.

Volgens mij kun je nog steeds hardcore maken, ook al is het een andere kick.
Er zijn nog eigenschappen aan hardcore, die eigen is aan hardcore, zonder de eeuwig gehoorde distorted kick.

Weet er soms iemand van musici die hardcore maken zonder die kick?

Hardcore blijft natuurlijk wel hardcore dus wat jij wil is gewoon een ander soort muziekstyl!!!

Nu is het wel zo dat bij deze track de bass echt de hoofdtoon voert over de track.... dus heb je gewoon een bass nodig met een hele doses mid.... wij maken ook veel cleanere kicks maar zoals ik al zei het blijft wel hardcore... en je kick is daarbij wel je handtekening...

Misschien moet je dan toch aan happy hardore gaan denken.....:confused: :D
 
Origineel geplaatst door Huib
ja net ja

gassen met die bassen gvd.

Wat ik nog ff wou zeggen is dat je eigenlijk niet meteen bassen hoeft te leren maken... wij hebben de eerste paar jaar ook bassen gejat van platen of cd's om eerst maar is echt tracks te gaan neerzetten... ik denk dat bassen maken in het begin al veelste ingewikkeld is en je daarbij ook je motivatie snel verliest... ga eerst is lekker arrangeren en lekker trackies bouwen wat goed klinkt en als dat zover is dan gaan denken aan eigen bassen enzo...maargoed dat is onze ervaring hier in... en wat jij hebt hadden wij ook... bassen maken met software vinden wij ook geen zak aan...

En de tracks blijfen posten hier dan kunnen we je ook advies geven....;)
 
ja ik heb al heel wat jaren toen ik nog niet serieus was
de bassdrums claps en hihats gesampeld van andere nummers.
ik ben gisteren nog even flink bezig geweest met de microtonic.
en het ging weer een stuk beter.
alleen zetten jullie er nog een reverb overheen ofzo? want ik vindt mij bassen niet ruimtelijk klinken.
ik heb ook wel gemerkt dat het niet altijd kan als je een super base hebt om die te combineren met een melodie.
Heeft dat met frequentie gebieden te maken ofzo?

groeten huib
 
Origineel geplaatst door Huib
ja ik heb al heel wat jaren toen ik nog niet serieus was
de bassdrums claps en hihats gesampeld van andere nummers.
ik ben gisteren nog even flink bezig geweest met de microtonic.
en het ging weer een stuk beter.
alleen zetten jullie er nog een reverb overheen ofzo? want ik vindt mij bassen niet ruimtelijk klinken.
ik heb ook wel gemerkt dat het niet altijd kan als je een super base hebt om die te combineren met een melodie.
Heeft dat met frequentie gebieden te maken ofzo?

groeten huib

Met reverb moet je heel erg uitkijken met bassen... kan wel iets maar heel weinig of liever geen..
Dat combineren van de bass en de melodie dat zit hem in de 3/4 en 2/4 maten....
Als je een bass hebt met een 3/4 swing en een melodie met een maatvoering van 2/4 dan staat de track stil en loopt die niet lekker omdat dat niet bij elkaar past...
 
ow die maten ben ik niet zo in thuis.

het verschil tussen 2/4 3/4 4/4 weet ik niet zo/

dus ik begrijp eigenlijk ook niet wat je nou bedoeld

ik weet dat het bij de meeste muziek 4kwarts maat is.

ik doe dat meestal op gevoel.
 
Origineel geplaatst door Huib
ow die maten ben ik niet zo in thuis.

het verschil tussen 2/4 3/4 4/4 weet ik niet zo/

dus ik begrijp eigenlijk ook niet wat je nou bedoeld

ik weet dat het bij de meeste muziek 4kwarts maat is.

ik doe dat meestal op gevoel.

Het is heel simpel... als je noten aan het tekenen bent in cubase dan kun je ervoor zorgen dat je in 1 tel 3 blokjes neer kunt zetten dat is dus 3/4 en als je in 1 tel 2 blokjes kun teken dan is dit 2/4 en dus als je er 4 blokjes in kunt tekenen is dit 4/4...;)
 
aha ik snap het
als ik de melodie maar tussen bassdrums laat vallen.

ik wist dat niet dat dat persee moest.
 
Origineel geplaatst door Huib
aha ik snap het
als ik de melodie maar tussen bassdrums laat vallen.

ik wist dat niet dat dat persee moest.

Het hoeft niet persee maar het klinkt gewoon een heel stuk beter... dus de bass en de melodie moeten dezelfde maat voering hebben....
 
ik zei net het omgekeerde dus.

je legt dus de melodie steeds op de bassen.
en daardoor accentueer je de melodie doormiddel van de bassen.

ik denk ook wel eens ooit of dat weet ik vrij wel zeker dat de bassen ook de juiste grondtoon moeten hebben.

en dat ze daardoor bij ook bij een melodie passen met dezelfde toon.

alleen heb ik bijvoorbeeld bij microtonic nergens zijn staan welke toon de bassdrum heeft

klopt dit
 
Origineel geplaatst door Huib
ik zei net het omgekeerde dus.

je legt dus de melodie steeds op de bassen.
en daardoor accentueer je de melodie doormiddel van de bassen.

ik denk ook wel eens ooit of dat weet ik vrij wel zeker dat de bassen ook de juiste grondtoon moeten hebben.

en dat ze daardoor bij ook bij een melodie passen met dezelfde toon.

alleen heb ik bijvoorbeeld bij microtonic nergens zijn staan welke toon de bassdrum heeft

klopt dit

Het klopt voor een gedeelte wat je zegt.Het is niet zo dat ze dezelfde toon moeten hebbben maar wel tonen die bij elkaar passen, maar dat kun je altijd nog op elkaar afstellen want dat is gewoon simpelweg de toonhoogte van het geluid zelf omhoog of omlaag te pitchen....gewoon op je eigen gehoor..tunen noemen ze dat..
 
Out-Back:

RTTT = Ritititieuw! Oftewel: ubervrolijke zaagmuziek.


T is dat ik nu weet dat jij die track hebt gemaakt, maar met die scratches en kicks zou ik zeggen dat t een Unexist track was. Alleen hij heeft irritante kicks....

Maar track klinkt best kick! Leuke kicks & gepiel. T is geen overvrolijke tering meuk.
Zal wel werken in de zaal of niet?
 
Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Out-Back:

RTTT = Ritititieuw! Oftewel: ubervrolijke zaagmuziek.


T is dat ik nu weet dat jij die track hebt gemaakt, maar met die scratches en kicks zou ik zeggen dat t een Unexist track was. Alleen hij heeft irritante kicks....

Maar track klinkt best kick! Leuke kicks & gepiel. T is geen overvrolijke tering meuk.
Zal wel werken in de zaal of niet?

Ja in de zaal gaat dat prima..losgaan...:D maar wij maken denk ik voor in jou oren ook een hoop van die overvrolijke muziek.... we werken ook veel met melodie, maargoed ieder zijn ding...we zijn nog een beetje aan het pielen met vanalles.. dan weer melo en dan weer iets ruiger.. muziek van Unexist vind ik vaak niet echt wat..wat je al zei die kicks zijn waardeloos en dat is waar wij wel veel aandacht aan besteden..
 
ik ken Unexist niet maar misschien besteed hij ook wel veel aandacht aan zn kicks en vinden hij en andere mensen ze misschien wel mooi ? :)

echt slecht kan t niet zijn lijkt me .... anders heb je geen releases
 
Origineel geplaatst door Huib
microjorg neee!!!
ik bedoelde microtonic.

trouwens fijn dat je er geen geheim van maakt hoe je het doet

een hoop waar je naar vraagt is al uitgebreidt besproken hoor ....

misschien dat je deze draadjes eens moet checken .... erg leuk en leerzaam .

aantal mensen inclusief ik, hebben in deze draadjes aardig wat kunnen pielen en leren ... en bij sommige mensen en nu denk ik gelijk aan leendert die toevallig net als jou ook met microtronic en andere software aan t kloten is, was toch wel duidelijk progressie te zijn in zn doen en kunnen ....

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=55997

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=59584

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=59515
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
ik ken Unexist niet maar misschien besteed hij ook wel veel aandacht aan zn kicks en vinden hij en andere mensen ze misschien wel mooi ? :)

echt slecht kan t niet zijn lijkt me .... anders heb je geen releases

Heb je gelijk in dat dat zou kunnen... maar dat je releases hebt wil niet zeggen dat elke release goed is...maar dat zijn weer smaken en daar valt niet over te twisten... :okdan:
 
daar geef ik je groot gelijk in ...wordt een hoop troep uitgebracht, maar zelfs een slechte release is over t algemeen toch nog een stuk beter als de gemiddelde track die door een beginnende hobbyist in elkaar is gezet :)

wat ik trouwens nog wil toevoegen...

en een hoop mensen zullen deze tip afkeuren,

maar wat ook goed helpt is simpel weg in huis halen wat je grote voorbeelden ook gebruiken ....

natuurlijk heb je dan niet gelijk de volgende maand een record deal ....

maar t helpt je wel een eind op weg ... je bent dan alleen nog maar beperkt aan je kennis, creativiteit en ervaring

de kennis kun je opbouwen met een doorzettingsvermogen aan willen leren, een hoop vragen stellen en expirimenteren, onder het motto: Trial and error, waarmee je uiteraard elke keer meer ervaring op doet.. creativiteit wordt je in zekere zin aangeboren, maar kan wel in zekere zin groeien naar mate je jezelf nieuwe dingen heb aangeleerd die je kunnen inspireren..

zo denk ik erover .... natuurlijk staat t niet garand voor succes.. maar als je de juiste middelen heb en t wil dan nog niet lukken, weet je in ieder geval dat t aan jezelf ligt ... koop daarom ook als je twijfelt of muziek wel je ding is, vooral 2e hands spul zodat je t voor dezelfde prijs weer kan verkopen
 
Origineel geplaatst door Out-Back
Het is heel simpel... als je noten aan het tekenen bent in cubase dan kun je ervoor zorgen dat je in 1 tel 3 blokjes neer kunt zetten dat is dus 3/4 en als je in 1 tel 2 blokjes kun teken dan is dit 2/4 en dus als je er 4 blokjes in kunt tekenen is dit 4/4...;)

een hardcore nummer is altijd in een vierkwartsmaat...dus 4/4...;)
als je drie blokjes in een tel kunt zetten is dat een triool...maar het blijft een vierkwartsmaat...
waar jij het over hebt is quantizen...maar dat veranderd je maatsoort niet...




bij de weg : "Torture" is een leuke track...1 van de Serial Killers liet 'm mij horen toen ik in de Midtown in Zwolle was...hebben ze hun timing-probleem in Cubase al opgelost ?
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top