Commercieele Harcore help me + goeie link

Origineel geplaatst door Huib
ik vraag me trouwens ook af.

Je bent nog niet lang op synthforum.

Waar heb je dan je kennis vandaan gehaald.

Je komt als een prof binnen dus.

Ik zit die plaat trouwens te luisteneren.
Ook flink scratch werk hoor ik, doe je dat met de plaat of anders.
wa klinkt het toch allemaal vet man wanne gek.
Een beetje dat prednison attack geluid erdoor echt super.

ja niet voor niks naar masters natuurlijk

mzzls Huib

Als prof wil ik niet zeggen want wij hebben echt nog het gevoel dat we nog een hele hoop moeten leren...en dat doen we op het moment echt nog steeds en das echt lekker dat je vooruit gaat...
We hebben de koppen bij elkaar gestoken en dat heeft voor ons de doorslag gegeven... de 1 is goed in dit en de ander in dat en zo leer je veel van elkaar... maar dat gescratch dat hebben we gewoon zelf gedaan..gewoon samples op cd zetten en dan scratchen(heerlijk die nieuwe cd spelers)...

Maar om ff terug te komen op die apperatuur... het wil niet zeggen dat als je dat hebt dat je dan gelijk vette bassen kan maken.. het blijft een hoop gekloot. je word er wel steeds handiger in maar het gaat niet vanzelf(en gelukkig maar anders zou iedereen vette bassen maken toch;) )... ik zou eerst wat proberen met vst's....

Je moet begrijpen dat de kick(dus de tick) die je uit de microtonic haalt die moet je niet teveel oversturen met de microtonic en dan moet je de kick door andere filters halen... distortion etc etc... dus niet denken dat je de hele bass uit 1 apperaat haalt maar juist met meerdere....:)
 
maar bij een miditrack kun je toch geen ins selecteren van je geluidskaart?

mijn probleem is;

ik heb de synth audio uitgangen op de geluidkaart ingangen zitten.. ook de midi loop via de geluidskaart (m-audio audiophile 2496)
de midi werkt goed.
alleen als ik op de synth speel hoor ik niks... als ik de synth dan opneem met een audiotrack en dan weer afspeel hoor ik wat ik heb gespeeld.

wat doe ik dan verkeerd
 
een mixdown is gewoon

Als je je mix klaar hebt in feite je nr

dan mix je alle sporen samen naar een hoofdmix

dit is een mixdown
 
Hee outback

Zou ik ook de filters kunnen gebruiken die in adobe audition zitten.
want cubase ben ik niet bekend mee.
ik monteer alleen mn midi daar
 
en by the way

in welke programma edit jij je bassdrum stukjes enzo.

of beurd dat ook op de drum computer
 
ik overstuur me kicks met een deucetone rat gitaarpedaal en op het mengpaneel draai ik de gain open
 

Attachments

  • 505 kick.wav
    167,7 KB · Bekeken: 51
ja dat vind ik toch wel apart

dat van die gitaarpedalen.
Dit is ook wel voor de echte analogen freaks denk ik ofniet?
 
het is maar wat je volgens mij wil... Dione doet volgens mij wel veel met gitaarpdaaltjes.. maar endymion doet het geloof ik weer allemaal met software...
 
en hoe staat het met jij producties?

loopt het bij jou ook voortvarend.
Ik weet niet hoelang jij bezig bent.
 
ben druk bezig...

maar wil nu een overstap maken naar software........ en 1 hardware synth..

maar ik krijg dit nog niet echt goed voor elkaar met cubase SX...
 
Origineel geplaatst door Erise
maar bij een miditrack kun je toch geen ins selecteren van je geluidskaart?

mijn probleem is;

ik heb de synth audio uitgangen op de geluidkaart ingangen zitten.. ook de midi loop via de geluidskaart (m-audio audiophile 2496)
de midi werkt goed.
alleen als ik op de synth speel hoor ik niks... als ik de synth dan opneem met een audiotrack en dan weer afspeel hoor ik wat ik heb gespeeld.

wat doe ik dan verkeerd

Dat probleem komt omdat je bij device setup en dan vstaudiobay de direct monitoring uit moet vinken en dan het kanaal van je synth het speakertje aanvinken en dan moet het opgelost zijn als je cubase draait tenminste
 
Origineel geplaatst door Huib
Hee outback

Zou ik ook de filters kunnen gebruiken die in adobe audition zitten.
want cubase ben ik niet bekend mee.
ik monteer alleen mn midi daar


Origineel geplaatst door Huib
en by the way

in welke programma edit jij je bassdrum stukjes enzo.

of beurd dat ook op de drum computer

Het is zonde als je het in adobe doet omdat je dan niet meer kan tweaken met de micrtonic, maar het kan wel maar moet je hem sample en dan in adobe in de arrange die kick 4 of 5 keer onder elkaar zetten en dan over elke kick een ander effect... zo hebben wij ook wel is een bass gemaakt....

De bass editen wij gewoon in de computer... gewoon een sample... komt maar zelden voor dat die er rechtstreeks uit komt lopen...
 
Thanx

jij bent goed bezig
Wat ik vandaag toch allemaal niet opgestoken heb,

echt super bedankt.

Gassen met die Bassen!!!!!!!
 
Origineel geplaatst door Out-Back
Dat probleem komt omdat je bij device setup en dan vstaudiobay de direct monitoring uit moet vinken en dan het kanaal van je synth het speakertje aanvinken en dan moet het opgelost zijn als je cubase draait tenminste


hij doet het! bedankt!

alleen komt het geluid wat later...
kan je dit ook in cubase SX instellen?

of heeft dit te maken dat de midi en audio op een kaart zitten

zag bij jullie apparatuur dat jullie een losse midi interface hebben is dit beter?
want op de delta 66 zit toch een midi in en midi out
 
Origineel geplaatst door Out-Back
Dat probleem komt omdat je bij device setup en dan vstaudiobay de direct monitoring uit moet vinken en dan het kanaal van je synth het speakertje aanvinken en dan moet het opgelost zijn als je cubase draait tenminste

gister kreeg ik het ff voor elkaar maar zit nu weer met hetzelfde probleem........ als ik het speakertje aanklik hoor ik nog steeds niks...
heb bij device setup gekeken... maar daar kan ik geen vstaudiobay vinden........
 
heb effe héééél snel de thread diagonaal doorgelezen.

effe over de track.
Waarom moet alles zo verneukt worden door die over the top, honderd in een dozijn distro kick?

BE ORIGINAL en maak eens hardcore zonder die kick, maar met iets anders.
Dat wil ik dus wel nog eens horen...


voor de rest zeer loik!
 
ja de kick is het belangrijste van hardcore of hardstyle.

dan kun je net zo goed klassiek gaan maken
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top