Patchkabels vs Instr. Kabels?

Resonance

Turn up the reso!
Lid sinds
30 september 2002
Berichten
4.738
Wat is het verschil tussen patchkabels en instrument kabels? behalve dan dat patch kabels alle kleuren van de regenboog hebben en instrument kabels meestal zwart zijn?

Bij Dirkwitte hebben ze me namelijk een zooi patchkabels opgestuurd ipv instrument kabels waar ik om had gevraagd, overigens wist de verkoper ook niet wat insert kabels waren... dus t lijkt me niet raar dat ik bijv. beter geen patchkabels kan gebruiken ipv instrument kabels.. alhoewel het misschien niet zoveel uitmaakt vraag ik t toch nog maar even voor de zekerheid, aangezien ik net op t punt sta iets te bestellen, kan ik beter ook even normale instrument kabels bijnemen als t nodig is ....

:biertje:
 
Patchkabels zijn meestal TRS (=Tip/Ring/Sleeve 'stereokabel') terwijl instrumentkabels twee keer 'gewoon mono' zijn. Het kan geen kwaad om patchkabels voor je instrumenten te gebruiken. Sterker nog: als je synth een gebalanceerde output heeft en je mixer balanced inputs, dan kun je het beste kabel met TRS-jacks gebruiken.
 
patchkabels van Conrad zijn dus niet TRS... dat lijken mij gewoon monokabels met gegoten pluggen zegmaar... ? Hoe zit dit?
 
de patchkabels die ik heb gekregen hebben mono pluggen, dus zal wel niet stereo of balanced zijn....
 
Volgens mij heeft het ook te maken met shielding e.d. bescherming, en ik denk dat instrumentkabels gewoon een stuk steviger zijn, ik bedoel ik sluit m'n gitaar on stage toch liever niet aan met een patch kabel :P
 
Back
Top