jullie "standaard" afmix-plugins

Re: jullie "standaard" afmix-plugins

Origineel geplaatst door olaf
Hoi,
ik vroeg me af welke standaard plug-ins jullie gebruiken bij het afmixen van jullie muziek. naast plug-ins van Waves begrijp ik dat er zeer goede plug-ins zijn van Sony, Sound Toys en URS maar deze zijn alleen binnen pro-tools te gebruiken, en ik gebruik Logic. en die Waves plug-ins zijn erg duur. welke plugins gebruiken jullie? ik denk hierbij aan standaard afmix gereedschap zoals (multi-band)compressie-, equalising-, filter-, reverb- enz. plugins. maar tips over exotischere plugins die jullie zo waarderen dat je ze ook bijna als standaard gebruikt zijn ook welkom.

Ik heb laatst een demo gedownload van Izotope Ozon 3.Een keer klikken en je hebt de volledige versie zo binnen voor tien dagen.Hij kost geen drol overigens (235)maar wel aangenaam dat je hem zo makkelijk kan uitproberen.Hij heeft drie multiband fx (enhancer,compressor en stereo)met een diepe parametrische eq,masterreverb (grappig) en een maximizer om mee te kunnen doen aan de hoge output gekte.Hij heeft een dithering tool plus heel handig een fase correlatie meter,mono en invert plus l r swich om alles te controleren.Ik vindt hem leuk maar ga hem niet aanschaffen,kweenie waarom maar de algehele feel vindt ik iets te popiejopie en als je maar iets te ver tweaked dan wordt het al snel een geile wasmachine.Maar goed proberen kan altijd.
 
ik master eerst met de Culture Vulture...
dan gaat het hoog lekker knisperen en wordt de sound al gecompressed.

vervolgens beetje dippen met de UAD Cambridge, beetje boosten met Pulltec Pro en Helios als 't nodig is.
evt. wat extra compressie met de LA2A of de LinMB.

finalizen met de Waves L3
 
Origineel geplaatst door Negative Plus
Wat is er in godsnaam grappig aam een master reverb ?

Die was ik nog niet tegengekomen in zo'n pakket.Hij werkt niet in multibanden maar je kunt wel een specifieke band trekken.Toen ik ermee bezig was vond ik hem grappig.
 
Origineel geplaatst door Negative Plus
Wat is er in godsnaam grappig aam een master reverb ?

hij bedoelt waarschijnlijk "leuk" of "aangenaam" misschien zelfs "prettig" of "handig" ;)
 
Geen 1 master plug, al ik wel benieuwd ben naar die sony oxford bundle.
Of is het weer hetzelfde liedje zelfde sound als de rest alleen om de tuin geleid worden door een fancy jpeg gui?

Iemand die daar al mee werkt?
Je kunt helaas geen demo's testen zonder pace ilok.
 
mn master chain heeft altijd wel pspmixbass, vintagewarmer en dspfx optimizer die laatste is nogal erg nice
 
Mijn oren zijn altijd aanwezig in de chain op de master, maar een reverb en een compressor zit er ook vaak in, soms een filter of een EQ. Het hangt er helemaal van af wat de mix nodig heeft.

Ik gebruik meestal de (standaard) effecten die in de software/hardware zitten en geen aparte mastering plugins of effectbakken.

Druid
 
ik ben dan wel geen trance producer, maar timeworks is duidelijk de shit! kheb een aantal jaren terug die bundel gekocht voor zo'n 250 dollar, niet duur en retegoed
 
ik ben nu de lineaire EQ-s van Waves aan het proberen. ik vind ze beter dan de Q-equalizers. ligt dat aan mij of aan het lineaire design van die EQ-s? zijn er bepaalde omstandigheden waarin een lineair EQ beter of juist minder goed werkt dan een niet lineair EQ?
 
Back
Top