Meer karakter geven aan cleane sound

2000xl is een goed apparaat hoor, maar de interface vind ik gewoon vet omslachtig op sommige fronten
 
Origineel geplaatst door fjoesz
ga eerst je mond eens spoelen met dat "ik ga mn 2000xl verkopen"
foei foei foei

ram de aparte outs eens door een analoog mixertje.. beetje oversturen -->dikke shit

;)
Voeg hier een nog compressor aan toe!
MPC in mixertje, mixertje in compressor, compressor in de pc :slotje:
 
Origineel geplaatst door Chulukinat
2000xl is een goed apparaat hoor, maar de interface vind ik gewoon vet omslachtig op sommige fronten

je moet geen volledig per noot (x3 voor verchillende velocity)gesamplede piano gaan willen bespelen nee
maar voor beats is ie heaven. ik weet niet wat je er voor terug gaat kopen.. iig waarschijnlijk niet iets met zukse dikke rechtinjesmoelsound
 
Om karakter te geven aan sounds zou ik ook kijken naar een goeie analoge EQ
dat helpt heel erg met opspicen van je sounds
 
Dit is wat je zoekt ......
 

Attachments

  • hd.jpg
    hd.jpg
    58,5 KB · Bekeken: 52
Origineel geplaatst door Chulukinat
2000xl is een goed apparaat hoor, maar de interface vind ik gewoon vet omslachtig op sommige fronten
Is een SP1200 dan niet iets? Simpele interface en je bent gelijk van je cleane sound af. 8)
 
Ik zou een niet al te dure compressor aanschaffen. RNC bevoorbeeld. Een goedkope analoge EQ heb ik ook nog voor je liggen (wel single channel overigens dus niet geschikt voor je eindmix).

En kijk eens naar plugins die tape saturation kunnen simuleren.

Met deze combinatie zou je een droog beschuitje nog vet kunnen laten klinken.
 
thnx mensen

sp1200 is zeker wel wat als je er eentje te koop hebt voor 700 euro.
 
Karakter geven aan een cleane sound kan op meer manieren natuurlijk dan alleen maar door 'iets' met buizen te halen...

- distortion/mostortion pedaaltjes, of 19" distortion. Of apparaten zoals de sherman filterbank :P
- vintage apparatuur gebruiken, oude chorussen, oude tape-recorders, oude etc.
- gruiziger maken dmv bit reduction (idd, de sp-1200 geeft vast en zeker die gruizigheid mee, heb 'm zelf nooit gehad)
- dubbelen van je partijen met een ander geluid, synthlijnen bijv. (op beats zou ik 't niet zo snel doen) dus ook echt 2 keer live inspelen.
- vintage eq's, zoals de moog eq's bijv. :)
- minder cleane sounds in je MPC gooien :confused:
- al het andere wat al genoemd is...
 
Origineel geplaatst door Sander02
Karakter geven aan een cleane sound kan op meer manieren natuurlijk dan alleen maar door 'iets' met buizen te halen...

- distortion/mostortion pedaaltjes, of 19" distortion. Of apparaten zoals de sherman filterbank :P

mostortion? :confused:
 
Die Culture Vulture is monsterlijk!!
geweldige bak is dat.
Ooit :D
 
Origineel geplaatst door cowbell
Deze staat nu op 473 euro
Zelf heb ik een keer 3 outputs later repareren (kostte toen zo'n 150 euro)

Je kan ook naar een SPL Charisma kijken (stereo tube-processor).

ZOOOO!! hij is wel omhoog geschoten al maar damn is niet duur! het enige probleem is dat ik ebay aankopen boven de 50 euro niet echt aandurf.
 
Ik heb al zovaak geprobeert iets te krijgen op ebay maar NOOIT win ik... ik hou het gewoon op marktplaats enz. :walker:
 
Nou, ik heb het!!! koop een clavia g2 rack. Zit heel veel in! FX, EQ, tape saturation! bit reducing/ destortion, Filters!! enz enz!!!

En je kunt ze onbeperkt linken!!!!! ik heb zelf een keer een enorme tape saturation combie gemaakt klonk echt heel mooi!!
 
ok thnx ik zal eens even gaan kijken. ik moet trouwens wel even melden dat ik al een SP 404 heb waar al wat leuke fx in zitten en ook lekker lofi mee kunt samplen. ik zag in het krantje van feedback nog iets intressants staan voor een hele aannemelijke prijs SM Pro TB 202. 19 inch unit waarin 2 buizenpreamps zitten faseomkering -20dbpad optische comp. en equalizer voor 159 euro. lijkt me dus een hele goedkope channelstrip met de klank van analoge buizen. helaas heb ik hier nog niet zo veel verstand van dus wat denken jullie ervan?
 
Back
Top