Geestige thread...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Roel
ik ben de draad kwijt! ik zie m niet meer

Alsjeblieft:

scou_basisknoop_02.jpg
 
Origineel geplaatst door mr space
dat gelul over die zogenaamde oorknal is echt onzin, uit niks kan nl geen oerknal ontstaan, het heelal is verzonnen door niks wat dus een geest/god/goden is (kan je niet pakken en is ook niks tastbaars) , en die zijn ook weer bedacht door wat er onder of boven zit (denk ik) maar die oerknal is echt nonses

Nou, zo'n beetje de gehele wetenschappelijke wereld staat hier inmiddels toch wel achter hoor :) Zijn ook al genoeg bewijzen van voorhanden.

Je moet niet vergeten dat in de periode van voor de oerknal tot er vlak na zeg maar, de ons bekende natuurwetten niet opgingen. Dat maakt het ook wel wat lastig om na te gaan wat er nu precies heeft plaatsgevonden, en om het allemaal te bevatten.
 
het blijft een theorie.

ik vraag me weleens af of de geschatte miljoenen jaren niet met een factor x te groot zijn geschat.
wat als elke miljoen jaar bijvoorbeeld maar 10.000 jaar is?
niemand die zo oud is dat ie kan zeggen of dat klopt.
het is maar getest kunnen worden op recente stukken. wat als voor oudere voorwerpen het verval van koolstof (of waar wordt ook alweer mee gemeten) eens met een bepaalde exponentiele factor vervalt? dan zou alles ineens heel anders in elkaar zitten.

maar goed niemand die die theorie nog omver heeft gekregen. en nu is ie zo algemeen geaccepteerd dat dat misschien ook niet gebeurt.

maar goed even terug naar het onderwerp van deze thread.

ik vind het allemaal schitterend de wetenschap. kan er een hoop van leren en je kunt je er oneindig in verdiepen. ik ben zelf technicus/engineer. ik relativeer een heleboel. ik ben realistisch als wat en recht door zee. geen achtergrond en gedachtengang voor spookverhalen dus.
maar even verder met even een halve vergelijking hoor.

neem eens elektriciteit, ik noem het even stroom voor het gemak.

als je stroom niet kunt zien... waarom zou je niet geloven dat het bestaat?
het geestige is dat iedereen gelooft dat het er is. terwijl niemand het ooit heeft gezien.
ja je kunt het meten. intensiteit. kracht. hoeveelheid. maar alles wordt gemeten aan de hand van de gevolgen die stroom heeft op de meetapparatuur.
met stroom kun je iets triggeren, maar je maakt het nooit voor het oog zichtbaar. ja. de gevolgen dus, met een lamp ofzo. maar meer niet!

even terug weer naar het onderwerp:

geestige zaken kun je ook niet zien, en zijn waarschijnlijk heel wat moeilijker te triggeren dan stroom met een schakelaartje. er is ook geen meetapparatuur voor.

waarom zou het bestaan? ik zie het niet dus het bestaat niet? zie boven dus.
waarom zou je ontkennen dat het bestaat?
dat merendeel van personen niet het vermogen heeft om geestige zaken te zien betekent niet dat dit meteen uitgesloten moet worden. dat is wel heel kortzichtig.

hoe komt het dat je weet dat je wel of niet op een bepaade plek moet zijn?
waardoor krijgen mensen een naar gevoel op bepaalde plaatsen? waarom lees ik hierboven "zoo het is hier druk, maar de kamer was leeg".
er bestaan onzichtbare maar voelbare emoties. geen twijfel mogelijk.

het is natuurlijk moeilijk om emoties op te merken en zeker om deze te onderkennen.

kijk maar in het contact tussen de mensen om je heen hoe goed er gecommuniceerd wordt, hoe goed emoties worden opgepikt.. dat gaat al op tussen tastbare personen. laat staan dat er alleen een emotie is en de persoon in kwestie achter een gordijn staat. nou.. moeilijk hoor! tenminste ik zou er moeite mee hebben. maar het is maar even om over na te denken he.
in een westerse maatschappij waar emotie uitgeschakeld is en weggerelativeerd wordt... ik vind het niet gek dat er weinig wordt opgemerkt. deze cultuur is daar simpel ongeschikt voor.

de discovery docu. daar zal ongetwijfeld een mooi verhaal omheen zijn gebreid. maar de kern... een hoop verhalen die bestaan zijn aan fantasie ontsproten. maar in veel van die verhalen zit een aanknopingspunt of kern van op waarheid beruste zaken. hoe komt het dat ontzettend veel verhalen ook van landen waar geen discovery is 100% overeen komen qua achterliggende gedachte? niet overal is media hoor.

ik denk gewoon dat niet iedereen het in zich heeft om inzicht te hebben in bepaalde zaken. zo ook geestige zaken. gelukkig maar.
 
zeg MadDonna
bedankt voor de onzichtbare rode draad.

maar wil je die even 500px breed maken de layout is zo uit zn verhouding.;)
 
Heel mooi gezegd Roel!:okdan:

De kernwoorden hier zijn "waarneming" en "zintuigen"....vergelijk maar eens:

Een slang kan infrarood licht waarnemen; een mens niet (zonder hulpmiddelen dan).

Een hond kan geluid met een frequentie van meer dan 20 kHz waarnemen; de mens niet (idem).

En zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen.....er schuilt een bepaald soort arrogantie in ons, dat als wij dingen niet zien of kunnen horen, dat het dan niet kan bestaan. En dat terwijl we in de loop van de geschiedenis dus al heel vaak tegen dingen aan zijn gelopen, die we niet meer voor mogelijk hadden gehouden. Aan het begin van de 20e eeuw is er zelfs een algemene verbreide gedachte geweest, dat de mens alles wel zo'n beetje ontdekt had wat er te ontdekken viel :stupid Tsja.......

En oh ja, over waarneming gesproken, heeft iemand nog dat "nieuwsbericht" over die kat in dat Amerikaanse ziekenhuis gezien? Dat beest voelt feilloos aan wanneer iemand aan zijn laatste uurtjes is begonnen en ging dan naast die persoon liggen spinnen. Binnen 4 uur daarna is de betreffende patient dan ook overleden. Men vertrouwt inmiddels volkomen op dat beest en als hij iemand opzoekt in dat ziekenhuis wordt zelfs de familie van die patient al gebeld, die het over het algemeen erg op prijs stelt dat ze nog afscheid kunnen nemen.

Het is een vreemd verhaal, maar vanuit meerdere bronnen bevestigd, en als je aanneemt dat dit klopt dan ga je je toch afvragen wat zo'n beest dan eigenlijk "ziet". Ik wel tenminste.
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
Het is een vreemd verhaal, maar vanuit meerdere bronnen bevestigd, en als je aanneemt dat dit klopt dan ga je je toch afvragen wat zo'n beest dan eigenlijk "ziet". Ik wel tenminste.
een kat weet zelf ook heel pcies wanneer ie bijna aan zijn einde is, meestal gaat ie naar een afgelegen plek om te sterven.
 
En ja hoor......zelfs op het toilet zijn we niet meer veilig :D

attachment.php
 

Attachments

  • toiletspook.jpg
    toiletspook.jpg
    19,6 KB · Bekeken: 46
een kat weet zelf ook heel pcies wanneer ie bijna aan zijn einde is, meestal gaat ie naar een afgelegen plek om te sterven.
meeste autowegen zijn toch niet zo afgelegen...
 
hehe...

tsja spoken... een mirakel of wonder bijv is ook niets anders dan iets (nu nog voor den gewone sterveling) onverklaarbaars... (bepaalde geestelijke oppermannen met vissige hoeden weten daar wel raad mee en maken daar grif gebruik van nutuulk) want nog niet zo heel lang geleden heeft deze zelfde pope-ulaire meneer geclaimed dat aliens vrij van erfzonde zijn... is ie dan echt een dwaas of weet ie (veel) meer dan ons? :D
 
Laatst gewijzigd:
Ik zag een spook op tv,..
Hij had wit haar en hield niet op over islamisering van de nederlandse samenleving,..
Kvond 'm echt hartstikke eng! Brrrr,...

En laatst zag ik een spook op een party,.. Hij had wel 1000 vriendjes en vriendinnetjes bij zich,..Ze deden een heel raar dansje en toen ik m'n liveset had ingepakt en naar buiten ging regende 't ineens!

En toen ik daarna thuiskwam,... zag ik een spook in de spiegel,..
Hij keek me alleen maar heel glazig aan maar was toch best eng ook.
Gelukkig was ie weg toen ik 's avonds uitgeslapen was en weer ging kijken!

Ik zeg je,.. enge shizzles!!
 
Ik zag een spook op tv,..
Hij had wit haar en hield niet op over islamisering van de nederlandse samenleving,..
Kvond 'm echt hartstikke eng! Brrrr,...

En laatst zag ik een spook op een party,.. Hij had wel 1000 vriendjes en vriendinnetjes bij zich,..Ze deden een heel raar dansje en toen ik m'n liveset had ingepakt en naar buiten ging regende 't ineens!

En toen ik daarna thuiskwam,... zag ik een spook in de spiegel,..
Hij keek me alleen maar heel glazig aan maar was toch best eng ook.
Gelukkig was ie weg toen ik 's avonds uitgeslapen was en weer ging kijken!

Ik zeg je,.. enge shizzles!!

je bdoeld dit gevoel mirror zijn eng

[leuk ventje met nog betere videos ]
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top