Oplichter?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
nog even terug naar de thread. Ik krijg de laatste tijd e-mails vanuit Marktplaats van een hotmail-adres. Achter deze e-mail zit een allochtone Nederlander die schrijft:

"ik intresse in jou keybord, kan gelijk komen halen, mag ik uw adres en telefoonnummer"

Het gaat steeds om een Roland D50 (die ik al lang niet meer heb) en 1 van de kaarten (die er nog wel is)
 
lijkt me gewoon iemand die weinig nederlands beheerst en je gear wil overnemen...
reageert hij op een mailtje waarin je uitlegt dat je die d50 niet meer hebt?
 
Origineel geplaatst door René
nog even terug naar de thread. Ik krijg de laatste tijd e-mails vanuit Marktplaats van een hotmail-adres. Achter deze e-mail zit een allochtone Nederlander die schrijft:

"ik intresse in jou keybord, kan gelijk komen halen, mag ik uw adres en telefoonnummer"

Het gaat steeds om een Roland D50 (die ik al lang niet meer heb) en 1 van de kaarten (die er nog wel is)

lijkt me geen oplichter, aangezien hij hem wil komen halen..
 
Origineel geplaatst door René
nog even terug naar de thread. Ik krijg de laatste tijd e-mails vanuit Marktplaats van een hotmail-adres. Achter deze e-mail zit een allochtone Nederlander die schrijft:

"ik intresse in jou keybord, kan gelijk komen halen, mag ik uw adres en telefoonnummer"

Het gaat steeds om een Roland D50 (die ik al lang niet meer heb) en 1 van de kaarten (die er nog wel is)


Heb je de advertentie die je toentertijds hebt geplaatst, wel verwijderd nadat je 'm verkocht had? :eureka:

Sommigen kijken niet naar datum van plaatsing v/d advertentie.....
 
Origineel geplaatst door René
nog even terug naar de thread. Ik krijg de laatste tijd e-mails vanuit Marktplaats van een hotmail-adres. Achter deze e-mail zit een allochtone Nederlander die schrijft:

"ik intresse in jou keybord, kan gelijk komen halen, mag ik uw adres en telefoonnummer"

Het gaat steeds om een Roland D50 (die ik al lang niet meer heb) en 1 van de kaarten (die er nog wel is)

"nog even terug naar de thread", bedoel je daarmee dat je een oplichter hebt gevonden?
omdat ie een hotmail adres heeft? omdat ie allochtoon is? of beide misschien?
misschien is het wel gewoon ron, hier van het forum, die maakt ook nog wel eens rommelige zinnetjes. een hotmail adres hoeft ook niet vies te zijn. en een allochtoon (echt waar) ook niet per se.

gewoon de advertentie verwijderen en eventueel een nieuwe plaatsen voor het kaartje alleen.
ik neem toch aan dat je die jongen gewoon een antwoord gestuurd hebt, dat de synth verkocht is?!
of communiceer je sowieso niet met allochtonen?
 
Ik kan dat niet zien in een mail of iemand allochtoon is of niet......:confused:
 
Origineel geplaatst door Kevin
Ik kan dat niet zien in een mail of iemand allochtoon is of niet......:confused:

de kleur van de letters komt doorgaans overeen met de huidskleur van de persoon die de mail heeft opgesteld.

smurfengroeten
f.
 
doet het er uberhaupt toe door welke nationaliteit je opgelicht word?

maar buiten dat, lijkt me niet dat die mail van een potentiele oplichter afkomt..
een beetje oplichter doet z'n huiswerk wel wat beter.. lijkt mij..
 
Origineel geplaatst door Michael U
doet het er uberhaupt toe door welke nationaliteit je opgelicht word?

je voelt je wel extra lullig als het een belg was natuurlijk.


serieus: nee,natuurlijk niet. ik vind het er wel een beetje toe doen, als je wat al te makkelijk de associatie: slecht taalgebruik - allochtoon - oplichter maakt.
 
tip

tip

Wissel even mobiele telefoonnummers uit. Of als je het niet vertrouwt, vraag naar zijn mobiel nummer en bel hem op.
Via uitwisselen van telefoonnummersheb ik de meeste dingen tweede hands gekocht. Kun je tenminste horen of het om een betrouwbare figuur is, als je een afspraak wilt maken voor het kopen van een produkt.
 
Wat is dat nou weer voor gelul?
Slecht nederlands dus allochtoon dus een oplichter?

Kom op zeg. D'r zijn zat bleekscheten die analfabeet zijn maar gewoon bloedje eerlijk.
Die kutvooroordelen ook altijd.
 
Bellen werkt voor mij ook nog altijd het best :)
 
Origineel geplaatst door fuse
Wat is dat nou weer voor gelul?
Slecht nederlands dus allochtoon dus een oplichter?

Kom op zeg. D'r zijn zat bleekscheten die analfabeet zijn maar gewoon bloedje eerlijk.
Die kutvooroordelen ook altijd.


Dat bedoel ik ook niet. In dit geval ben ik op zoek naar een herkenningspunt. Deze persoon gebruikt altijd dezelfde zinnen, in dezelfde opbouw/constructie, maar wel met meerdere Hotmail-adressen die overigens ook altijd erg op elkaar lijken qua naam (niet-europees). Ik heb hem daar eens op geattendeerd en toen kreeg ik een hele kwaaie reactie terug. Tevens heb ik hem al een keer aan de telefoon gehad en de man weet totaal niet waar ie het over heeft. Als zo'n man denkt (hij vroeg dit telefonisch) dat er in een D50 een begeleidingsorkest zit, dan gaat er m.i. iets niet goed.


De advertentie van de D50 is al lang weg, alleen de kaart nog niet. Ik ga natuurlijk niet weer contact opnemen met die man. Opsturen gaat prima. Het kaartje is net zo dik als een flinke akte-envelop. En als ik die persoon daar op attendeer, dan vraagt ie vervolgens weer hetzelfde. Kortom er zijn steeds kenmerken dat deze meneer op iets anders uit is dan een D50 kaartje.


(P.S. in het dagelijks leven werk ik bij een verzekeraar en doe deels mee aan Fraude-bestrijding, dus ik weet een klein beetje waar ik op moet letten. Het heeft niets te maken met afkomst, nationaliteit e.d., wel met dezelfde kenmerken. Blijkbaar had niemand tot op heden dat nog niet door.)
 
Ik heb overigens niet gezegd dat de man een oplichter is. Hetgeen sommigen er blijkbaar wel uit opmaken, ook al staat het in deze thread. Ik vond het niet nodig om een nieuwe thread aan te maken. De tekst tussen aanhalingstekens is gecopy/pasted. Dus letterlijk overgenomen.
 
Origineel geplaatst door René
(P.S. in het dagelijks leven werk ik bij een verzekeraar en doe deels mee aan Fraude-bestrijding

het spijt me René, dan had ik je verkeerd begrepen (je post gaf daar eerlijk gezegd ook wel aanleiding toe.)

ps wat de fraudebestrijding betreft, binnen de verzerkingswereld: verbeter de wereld en begin bij jezelf.
(inderdaad, ik heb het niet zo op verzekeringen.) ;)
 
geeft niets, mijn eerste reactie was wat kort door de bocht. Misschien is de man in kwestie nog steeds boos en zit ie me te plagen omdat ik de D50 aan iemand anders had verkocht.


_________________________________________________________________________________________

Verzekeren: doe alleen dat wat hoognodig is.
 
Ik krijg me vandaag ook een vaag mailtje zeg, in het Engels, over iets wat ik hier op het forum aanbied. De naam van de gebruiker zegt 3 keer niks, zijn gegevens zijn verder niet ingevuld, heeft nog 0 berichten gepost, is lid pas sinds dit jaar en mailt vanuit een Frans Yahoo e-mail adres... ook een adres dat lijkt niet voor vrienden gebruikt te worden, want het is een vaag en slecht te onthouden adres.
Misschien is het allemaal hallal, maar ik vermoed dus totaal van niet.

Wat doen we met zo'n dingen? Melden aan de moderators? Of...?
 
Origineel geplaatst door René
Dat bedoel ik ook niet. In dit geval ben ik op zoek naar een herkenningspunt. Deze persoon gebruikt altijd dezelfde zinnen, in dezelfde opbouw/constructie, maar wel met meerdere Hotmail-adressen die overigens ook altijd erg op elkaar lijken qua naam (niet-europees). Ik heb hem daar eens op geattendeerd en toen kreeg ik een hele kwaaie reactie terug. Tevens heb ik hem al een keer aan de telefoon gehad en de man weet totaal niet waar ie het over heeft. Als zo'n man denkt (hij vroeg dit telefonisch) dat er in een D50 een begeleidingsorkest zit, dan gaat er m.i. iets niet goed.


De advertentie van de D50 is al lang weg, alleen de kaart nog niet. Ik ga natuurlijk niet weer contact opnemen met die man. Opsturen gaat prima. Het kaartje is net zo dik als een flinke akte-envelop. En als ik die persoon daar op attendeer, dan vraagt ie vervolgens weer hetzelfde. Kortom er zijn steeds kenmerken dat deze meneer op iets anders uit is dan een D50 kaartje.


(P.S. in het dagelijks leven werk ik bij een verzekeraar en doe deels mee aan Fraude-bestrijding, dus ik weet een klein beetje waar ik op moet letten. Het heeft niets te maken met afkomst, nationaliteit e.d., wel met dezelfde kenmerken. Blijkbaar had niemand tot op heden dat nog niet door.)

Grappig een kennis van me werkt ook bij verzekeringen.
Heeft ook regelmatig met fraudezaken te maken.
Hij zei ooit als je geen racist was loop je kans het daar wel te worden.
Nu begin ik me toch af te vragen wat hij nu echt bedoelde.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top