Akai S900 doet raar...

RezonatoR

Ik hang wat rond..
Lid sinds
4 Maart 2003
Berichten
1.040
Locatie
Amsterdam
Ik heb ongeveer een paar weken nu een S900, en ik ben er best wel erg blij mee. Todat ik er achter toen ik aan het samplen was dat de kwaliteit van de samples die ik maakte steeds verrotter werd. Ok, je zou denken dat is 12 bit, maar dat is niet het geval. Een drumloop klonk ook in het begin lekker vies en rauw maar niet lelijk.

Ik heb zelf het idee dat de AD converter naar de barabiesjes is, omdat er nu vieze (digitale) rotzooi in de sample zit, hetgeen lijkt op het geluid wat je krijgt door het ronddraaien van een jackplug in een met stof verstopte input op je mixer. Dat geluid zit dan door de sample heen die ook nog een stukje onduidelijker is dan de samplebron.

Ik heb op advies van Mike Philco (Akai reparateur, tevens forum-lid) de sampler meegenomen naar een warmere ruimte en daar nog eens geprobeerd. Ik heb toen een gare mc-303 uit de kast gehaald, stof eraf geblazen, omdat ik geen zin had de hele studio naar de huiskamer te verhuizen, en toen wat loopjes en drumsounds gesampled. Toen leek er ineens niets aan de hand. Het klonk gewoon normaal.

Dus ik weer naar boven met die S900, aangesloten, en weer wat gesampled. Ook dat klonk goed. Dus sampler uitgezet en 5 uren later weer geprobeerd. En ja hoor. Weer dezelfde narigheid. T klonk dus weer zoals t niet hoort. Ik heb m toen eventjes aan laten staan om m op te laten warmen. En nu blijkt dat t nog verrotter klinkt. Het klinkt zowaar alsof er hoe langer ik m aanlaat op 8 of nog langer op 4 bits word gesampled. Zo klinkt het dan he. Want er blijft steeds minder van de sample over.

Ik dacht dat het misschien aan de direct out of de 6e aux op mijn mixer lag maar dat is niet het geval.

Als ik eerder goed gesampelde drumkits afspeel klinkt alles wel goed dus het geheugen lijkt mij niet kapot en de DA converter werkt dus ook goed.

Zijn er mensen die dit kennen of er ook last van hebben gehad? Ik wil deze mensen vragen zich in deze thread te mengen en de ervaringen met mij en de anderen te delen ;)
 
Ik heb 2 S900 hier staan die allebei gerepareerd moeten worden, zit sterk te denken
om van die 2, 1 goede te maken (of liever Boemtsjak).

Bij mij gaan ze allebei aan maar de één blijft hangen voor hij uberhaubt klaar is met opstarten,
de ander lijkt goed te gaan maar komt geen geluid uit.

Ik heb diverse S950's gehad (en nog steeds één) maar met deze samplers heb ik dit
nog nooit meegemaakt.
Ik krijg sterk het vermoeden dat die S900's massaal na 18jaar er mee uitscheiden,
ik ga eerdaags met Boemtsjak uitzoeken wat de zwakke punten zijn om dit te verhelpen
of dat het Exit S900 is.
 
Misschien kan ik ook op bezoek komen dan, kunnen we misschien van drie, twee maken. :)

Miischien zou ik dan een converter uit die van jou kunnen gebruiken?

Het is maar een idee.



:biertje:
 
Origineel geplaatst door RezonatoR
Misschien kan ik ook op bezoek komen dan, kunnen we misschien van drie, twee maken. :)

Miischien zou ik dan een converter uit die van jou kunnen gebruiken?

Het is maar een idee.



:biertje:

Ik vind het best, echter ik breng ze bij Boemtsjak onder, als jij je daar ook in kan vinden
dan moeten we even wat afspreken met Boemtsjak.

Neem jij Bier mee? :o:
 
Ok wanneer spreken we af? Ik denk dat het het beste is dat we ff rond pb-en. Ik wacht wel ff af.
 
Origineel geplaatst door RezonatoR
Ok wanneer spreken we af? Ik denk dat het het beste is dat we ff rond pb-en. Ik wacht wel ff af.

Aankomend weekend gaat niet lukken, zit voor werk in Italie.
Mail maar even....voor bier gaan hier deuren open :o: :bekdicht: :biertje:
 
Origineel geplaatst door Frank-T
Als je toch bijj boemtjak bent..
er staat daar ook een grote broer van de S900
een S-3000 doe deze even de de groeten van zijn baasje!!
een gezellige akai reunie!!

welteruste!:Z

Wat mankeert die S3000 Frank?
 
Origineel geplaatst door mikemix
Wat mankeert die S3000 Frank?

hoi mike,

het moederbord heeft een chip waarvan een paar pootjes niet goed zitten..
een paar van die hele dunne pootjes welteverstaan..moeilijk te solderen..maar wel te doen
het is een 3unit s3000..by the way
de "ouwe"generatie..
 
Origineel geplaatst door Frank-T
hoi mike,

het moederbord heeft een chip waarvan een paar pootjes niet goed zitten..
een paar van die hele dunne pootjes welteverstaan..moeilijk te solderen..maar wel te doen
het is een 3unit s3000..by the way
de "ouwe"generatie..

Tuurlijk kennen we die, heb daar ook 1 van gehad (S3000I).
Gek alleen dat zo'n chip ineens gek gaat doen of zat er een muis in? }:|
 
Back
Top