Sampler of Spectralis

Origineel geplaatst door Septic

De sound is echt geweldig van dit ding. Als ik de decay van mijn 808kick meer dan 40% openzet dan springen de scheuren in de muur. Wat een pressie..

Ook de singlewaveforms die erin zitten (zoals een geloopte een cycli van een saw/pulse etc osc) klinken echt heel strak, deden echt niet onder voor een MC202.

Het voordeel is, als je goede samples erin gooit, (ik heb zelf kits gemaakt die door samplitude pro 8 zijn gehaald en gefinalized zodat er maximale dynamiek word gebruikt) je geen compressors en eq etc meer nodig hebt. Vroeger was ik hier veel resources aan kwijt, nu niet meer. Ik trek nu nadat ik de kanalen apart uitmix, naar een aparte bus. Hierover zit fabfilter volcano plug en thats it, ok nog een limiiter om het binnen de perken te houden)

Volgens mij zijn er voor de DA conversie goeie convertors gebruikt en dat hoor je.
 
Ok duidelijk. en is ie zijn geld waard, wat zijn alternatieven, hoe is ie in vergelijking met een machinedrum qua drums een een poly evolver que synth?
 
Origineel geplaatst door klausito
Ok duidelijk. en is ie zijn geld waard (a), wat zijn alternatieven(b), hoe is ie in vergelijking met een machinedrum qua drums(c) een een poly evolver que synth(d)?

a-ja
b-moet je zelf maar zoeken, daar is gewoonweg teveel voor op de markt
c-machinedrum klinkt kut
d-poly evolver is imo de beste synth momenteel verkrijgbaar dus daar kan een spectralis niet aan tippen
 
Ok duidelijk.

en is ie zijn geld waard (a),

jeps, is z'n geld dubbel en dwars waard. Klank is zo goed dat een aantal synths bij mij verdwenen zijn.

wat zijn alternatieven(b)

een mooie modulaire synth+ een mpc achtig iets + een analoog filter + een filterbank....denk dus dat er voor dat wattie doet geen alternatief is. Dit is de vetste groovebox die er bestaat.

, hoe is ie in vergelijking met een machinedrum qua drums(c)

Hij eet de machinedrum op, maar dit is ook niet echt een vergelijking. Heb geen moment spijt gehad van het inruilen der machinedrum voor de spectralis:)

een een poly evolver que synth(d)?

Kennik niet... Maar ik heb een doepfer A-100 en een dot com modulair en de klank van de 'analoge' synth in de spectralis zit in dezelfde categorie...
Ik gebruik hem dan ook om live mee te spelen en aangezien ik in de studio de modulaire zooi hebt staan en die live niet mee wil nemen is dit een manier om toch de geluiden te maken die ik wil...veel vage modulaties..
 
Origineel geplaatst door Septic
d-poly evolver is imo de beste synth momenteel verkrijgbaar dus daar kan een spectralis niet aan tippen

hier ben ik het dus echt heel erg mee eens. ik had al wel eens op de toetsen geslagen bij feedback, maar eenmaal thuis na een paar dagen, weet ik het zeker.

en dat de machinedrum kut klinkt, kan ik ook onderschrijven! (kut = lekker)
 
Nu zie ik de dave smith poly evolver.... die heeft volgens mij alles wat de spectralis heeft, maar dan nog gewogen (!) toetsen erbij. Is ietsje duurder dan spectralis maar lijkt me héél mooi!
 
Origineel geplaatst door klausito
Nu zie ik de dave smith poly evolver.... die heeft volgens mij alles wat de spectralis heeft, maar dan nog gewogen (!) toetsen erbij. Is ietsje duurder dan spectralis maar lijkt me héél mooi!

Bij twijfel de knoop doorhakken en geen SPECTRALIS KOPEN!

Bij alle voors heb je direct een argument tegen....

Daarom mijn tip:
neem je slaapzak mee en bivakkeer een poosje bij je lokale muziekboer (als ie een speckie en een poly evolver heeft staan).. speel totdat je er bij neer val en maak dan een weloverwogen keus!
 
Origineel geplaatst door klausito
Nu zie ik de dave smith poly evolver.... die heeft volgens mij alles wat de spectralis heeft, maar dan nog gewogen (!) toetsen erbij. Is ietsje duurder dan spectralis maar lijkt me héél mooi!

Idd, het lijkt me beter dat je de apparaten zelf gaat demo-en, want een poly evolver vergelijken met een spectralis vind ik wel erg vergezocht....

Het ene is een performanance synth en de andere een groovebox.....Tuurlijk heeft een groovebox geen gewogen toetsen...etc etc etc.

Koop ze gewoon alletwee joh, kan je er 10 jaar tegenaan..

Polyevolver wil ik ook heel graag, maar daar haal ik weer geen diepe 808 subkicks uit....(of misschien toch wel ;) )

Zijn allebei zeer goede apparaten met allebei een andere doelgroep/cq functie
 
Origineel geplaatst door Septic
Idd, het lijkt me beter dat je de apparaten zelf gaat demo-en, want een poly evolver vergelijken met een spectralis vind ik wel erg vergezocht....

Valt wel mee hoor, ze hebben iig beide een analog style step sequencer.

Koop ze gewoon alletwee joh, kan je er 10 jaar tegenaan..

Als ik geld genoeg zou hebben...
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Leo
ik denk van wel ;)

Vandaar ook mijn smile achter die opmerking :) :)

Beetje stevige knoppen Leo op die PEK btw?
Vind je de 4 stemmen niet te beperkt als je akkoorden etc gaat spelen met lange releasetijden etc?
Of heb je er al een rackexpansion aanhangen?
 
Origineel geplaatst door klausito
Valt wel mee hoor, ze hebben iig beide een analog style step sequencer.

[/QUOTE]

En een aan en uit knop hebben ze ook allebei ;)

Als je meer voor synthsounds gaat, Evolver...
Wil je meer complete dingetjes doen met eigen samples en meer percussie-gericht; Spectralis
 
Origineel geplaatst door Septic
Vandaar ook mijn smile achter die opmerking :) :)

Beetje stevige knoppen Leo op die PEK btw?
Vind je de 4 stemmen niet te beperkt als je akkoorden etc gaat spelen met lange releasetijden etc?
Of heb je er al een rackexpansion aanhangen?

Nee, nog geen rack, wel aan gedacht, maar ik begin mezelf een beetje te leren kennen. dikke kans, dat de evolver van de week al weer in de verkoop gaat.
nu is tie nog nieuw! en dan ook nog een rek te verkopen....

ik heb vandaag wat zitten rommelen, het is echt een gemene synth. doet me denken aan mijn oude prophet600 en de microwave, lekker industrieel. de knoppen zijn ok, niet meer en niet minder. het zijn geen minimoog knoppen, maar los zitten ze ook niet. als je zuinig bent op je spullen gaan ze ook gewoon 30 jaar mee, maar ik moet wel zeggen: deze synth maakt dat je veel draait. meer dan bij andere.
 
Back
Top