Synth om samples te importeren

Tyros brengt denk ik minimaal nog wel 1500€ op, een korg triton classic heb je voor rond de 900€, dan zit er meestal wel een scsi-uitbreidingskaart in. de scsi-set die bedoelde vind je hier .
 
Origineel geplaatst door Mr.Fish
die scsi-set..wat houd dat in?

Kabels, een SCSI-apparaat (CD-rom of harddisk of beiden in 1 rack), en eventueel een terminator.

en wat zou mijn tyros ongeveer opbrengen (voor als er deskundigen onder jullie zijn) heb er 1tje van de eerste soort, inclusief boxen (subwoofer etc) en bladmuziek standaard. Geen hd..

Marktplaats.nl en eBay nakijken voor advertenties; je prijs daar vervolgens op baseren. Of even kijken bij www.prepal.com .
 
Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
Het echte Nightwish geluid maak je natuurlijk met een Korg (triton) :D
De triton kan in ieder geval gewoon met akai samples werken, en heeft een optionele scsi-aansluiting. Werkt perfect. Er staat op het forum een complete scsi-set te koop voor 25€. En volgens mij brengt de tyros 2ehands meer op dan een 2ehands Korg Triton, dus ik zou zeggen; ga eens handelen. :engel:

ot: en weer een metal toetsenist erbij hier :okdan: gaat goed zo! :)

Metal for the masses! :D
 
Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Metal for the masses! :D

... maar alle beetjes helpen :engel:
 
Origineel geplaatst door Mr.Fish
wat spelen jullie zelf?qua muziek dan?

Vanalles, ik zit hier lekker hypocriet te zijn, ik vind Nightwish helemaal geweldig :dubbel:.
ik zit in een coverband (top100), begeleid een koor in een musical, en maak zelf synthmuziek. Maar verder ben ik ook bezig met een rockopera (ligt nu stil omdat mijn maatje zo nodig moest gaan drummen voor Stream of Passion).
 
Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
Vanalles, ik zit hier lekker hypocriet te zijn, ik vind Nightwish helemaal geweldig :dubbel:.
ik zit in een coverband (top100), begeleid een koor in een musical, en maak zelf synthmuziek. Maar verder ben ik ook bezig met een rockopera (ligt nu stil omdat mijn maatje zo nodig moest gaan drummen voor Stream of Passion).

rockopera's heerschen! heb trouwens mn tyros op marktplaats gezet. LINK
 
Origineel geplaatst door Mr.Fish
rockopera's heerschen!

Ik mag dan ook graag naar Ayreon luisteren :okdan:
 
Origineel geplaatst door Mr.Fish
wat spelen jullie zelf?qua muziek dan?

werk momenteel aan een rock album voor een vriend van me. Hij doet de teksten en zingt de boel in, ik doe de rest. Daarnaast begeleid ik een koortje op piano en officieel zit ik in een sympho/powermetalband maar dat ligt op z'n gat en ik weet niet of dat nog wat gaat worden... 't wordt denk ik tijd voor iets nieuws!
 
Origineel geplaatst door bassio
leuk , kan je niet een stukje laten hooren ?

ja, kunnen we ergens wat van je horen?

Ik heb trouwens als het goed is net mijn tyros verkocht voor 1800. Aardig netjes bedrag dacht ik zo. Nu even kijken hoe we dat allemaal gaan regelen. Hoe wordt dat meestal gedaan? Zorgen dat ik eerst die 1800 op mijn rekening heb en dan pas de tyros weggeven of hoe?

groet
jeroen
 
bij zo'n groot bedrag lijkt het me het meest logisch dat de koper bij jou komt om hem uit te proberen, en dat het vervolgens handje-contantje gaat.
 
Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
bij zo'n groot bedrag lijkt het me het meest logisch dat de koper bij jou komt om hem uit te proberen, en dat het vervolgens handje-contantje gaat.

hoe moet die gast in 1 keer aan 1800 euro komen :P dat is 3 dagen naar de pin-automaat lopen. Maargoed ik zal het overleggen, gaat trouwens wel vlot zo...
 
Origineel geplaatst door Nowald
Je kunt bij de bank zelf grotere bedragen contant opnemen he ;)

oja, das waar. Maar nog ff vraagje tussendoor. Heb de korg triton al meerdere keren gehoord. Maar volstaan alle versies van deze synth voor mijn doeleinden? nee toch? en hd ruimte etc?
 
in principe zou je met alle versies vooruit moeten kunnen, als ze maar een scsi-board geïnstalleerd hebben (en in het geval van de Triton Le een sample-optie geïnstalleerd), want daaraan kan je een externe HD of cd-romspeler hangen. ik heb ook wel eens gehoord van een DIY-kit om een 4Gb HD in de Triton in te bouwen, maar daar heb ik geen ervaring mee zelf. Kijk ook naar het sample geheugen dat ingebouwd is. Dit is standaard 16Mb, maar kan in totaal oplopen tot 64Mb. Ik weet niet hoeveel je nodig hebt, maar dit is wel het "werkgeheugen" voor je triton qua samples.
 
Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
in principe zou je met alle versies vooruit moeten kunnen, als ze maar een scsi-board geïnstalleerd hebben (en in het geval van de Triton Le een sample-optie geïnstalleerd), want daaraan kan je een externe HD of cd-romspeler hangen. ik heb ook wel eens gehoord van een DIY-kit om een 4Gb HD in de Triton in te bouwen, maar daar heb ik geen ervaring mee zelf. Kijk ook naar het sample geheugen dat ingebouwd is. Dit is standaard 16Mb, maar kan in totaal oplopen tot 64Mb. Ik weet niet hoeveel je nodig hebt, maar dit is wel het "werkgeheugen" voor je triton qua samples.

Dat sample geheugen he. Als de info juist is wat ik overal zie is deze standaard 16 mb en die kan ik dus uitbreiden. Die uitbreidingen kan ik los kopen bij een korg dealer denk ik dan? En die scsi board ook? Zie namelijk verschillende 2de hands tritons staan die dit niet hebben, waar kan ik deze onderdelen dus los kopen. Liefst koop ik die onderdelen dan maar nieuw.
 
Origineel geplaatst door Mr.Fish
Dat sample geheugen he. Als de info juist is wat ik overal zie is deze standaard 16 mb en die kan ik dus uitbreiden. Die uitbreidingen kan ik los kopen bij een korg dealer denk ik dan? En die scsi board ook? Zie namelijk verschillende 2de hands tritons staan die dit niet hebben, waar kan ik deze onderdelen dus los kopen. Liefst koop ik die onderdelen dan maar nieuw.

ik zie het al, bij voerman in amersfoort:

EXB-SMPL Sampling Upgrade Board + SCSI, incl. 16MB SIMM (Triton Le / TR) max. 64MB 225,00

en die zooi kan ik dus zo in de triton pleuren?
 
als ik me niet vergis zijn die geheugenmodules standaard Simms. Niet heel makkelijk meer te krijgen, zeker niet nieuw, maar je zou eens op marktplaats kunnen kijken. let wel op, de triton heeft 2 aansluitingen voor geheugenmodules, met een max. van 32 Mb per module. M.a.w., als je 64 Mb geheugen wil, moet je de 16 Mb eruit halen en twee 32Mb modules kopen. Het Scsi expansion board zou je waarschijnlijk wel gewoon via een muziekwinkel kunnen kopen. Als zij het niet hebben liggen kunnen ze het waarschijnlijk altijd nog bestellen.
 
Origineel geplaatst door Mr.Fish
ik zie het al, bij voerman in amersfoort:

EXB-SMPL Sampling Upgrade Board + SCSI, incl. 16MB SIMM (Triton Le / TR) max. 64MB 225,00

en die zooi kan ik dus zo in de triton pleuren?

was je me net voor ;)

Even voor de duidelijkheid: in de triton "classic" zit de sample optie standaar ingebakken, en heb je een los scsi-board nodig. Bij zo'n board zitten duidelijke instructies over hoe ze in te bouwen, is niet erg moeilijk. Maar als je besluit een nieuwe triton (le) te kopen, dan zou ik dat door de importeur/ muziekzaak in laten bouwen, ik weet nl. niet of je nog recht op garantie hebt als je hem zelf openmaakt.
 
Back
Top