Sander02
Gepokt en gemazeld
mooi uitgelegd Sultan
idd, die bewegingen met de TD'en zijn superhandig. Als je bijv. vind dat je nummer van C naar 'pak-em-beet' E moet moduleren, kan je die V-I of II-V-I bewegingen gebruiken om op een logisch klinkende manier daar te komen.
Dat hoor je ook echt supervaak in nummers dat ze bijv. in C zitten, en plots naar A -> D gaan.
of de II -V- I = (C ->) Emaj -> A -> D , wat ik persoonlijk dan altijd mooi vind, is om ondertussen met de bas-toon dan C > E > Eb > D te doen. Dan komt dus het A akkoord met een Eb in de bas.. heerlijk wrang.
Klinkt mss wat standaard voor sommige maar ik vind het nog steeds mooi (dat noemen ze toch de tritonus-ligging van de bas hè ?)
idd, die bewegingen met de TD'en zijn superhandig. Als je bijv. vind dat je nummer van C naar 'pak-em-beet' E moet moduleren, kan je die V-I of II-V-I bewegingen gebruiken om op een logisch klinkende manier daar te komen.
Dat hoor je ook echt supervaak in nummers dat ze bijv. in C zitten, en plots naar A -> D gaan.
of de II -V- I = (C ->) Emaj -> A -> D , wat ik persoonlijk dan altijd mooi vind, is om ondertussen met de bas-toon dan C > E > Eb > D te doen. Dan komt dus het A akkoord met een Eb in de bas.. heerlijk wrang.
Klinkt mss wat standaard voor sommige maar ik vind het nog steeds mooi (dat noemen ze toch de tritonus-ligging van de bas hè ?)