Eminent 2000 grand theatre 8 voets register hangt

janelze

Nieuwkomer
Lid sinds
19 februari 2006
Berichten
9
Locatie
Drenthe
Hoi allemaal ik heb een vraagje ik had hem ook al in een ander onderdeel van dit forum gesteld maar mischien dat hier iemand een oplossing weet want van mijn Eminent 2000 Grant theatre blijven de 8 voets registers geluid maken net of een toets blijft hangen maar veel zachter dit doet hij met de stops maar ook met de string assamble weet iemand wat dit probleem kan zijn ??
 
nog ff een plaatje van mijn eminent

nog ff een plaatje van mijn eminent

dit is dus mijn Eminent waar het om gaat hihihih
 

Attachments

  • pict0594.jpg
    pict0594.jpg
    102,5 KB · Bekeken: 101
Hoi!

Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2000GT (het is dat we hier in Nederland zijn, in het buitenland vraagt men zich af wara iedereen die peperdure orgels vandaan haalt :D).

Ik ben 99% zeker dat het een mechanisch probleem is. Volgens mij moet je gewoon intern het contact wat verbuigen zodat er meer luchtspleet is. Ik heb nog niet de tijd gevonden om dit uit te proberen. (ook niet om nog maar eens te proberen de ritmebox aan de praat te krijgen...)
 
Ik dacht dat in die thread geen vermeldingen over mechanische problemen met de voetpedalen te vinden waren. Volgens mij gaat het hier niet om slechte contacten zoals toetsen kunnen hebben of slechte oscillatoren, maar gewoon verbogen contactarmpjes ergens bij de pedalen. Maar toch bedankt voor de link!
 
Ja, ik weet wat dat zou kunnen zijn.
Er zit gewoon een klein foutje in de Keying (dat is het deel waar de voetmaten aan elkaar worden gekoppeld zodat alle tonen tegelijk worden geactiveerd bij een toetsaanslag, ook wordt hier de sustain overheen gekoppeld).
Dat is redelijk gemakkelijk op te lossen maar je moet wel beschikken over de schematuur en je moet goed weten waar je mee bezig bent.
Ik kan het voor je oplossen.
Ik heb alle onderdelen en documentatie beschikbaar.

Greetz,

Mike
 
Dan is dat een ander probleem als bij mij. Als ik de buitenste pedaal wat naar boven wring, dan is het probleem namelijk opgelost :).

AAngezien het niet aangenaam speelt met een arm tot op de grond, ga ik bij gelegenheid intern eens kijken of ik iets wat beter kan wringen :).

Mike: weet je ook soms waarom mijn ritmebox 99,9% van de tijd stil blijft terwijl het ding wel lijkt te werken?
 
Voor wat betreft het doorklinken van de toon lijkt het me nu dat er gewoon een contact blijft hangen.
Gebeurd wel eens met dit soort apparaten.
Gewoon openmakene en kijken of je iets kunt verbuigen.
Heb je toevallig hoogpolig tapijt? Dan willen ze namelijk ook wel eens wat lullig op rageren.

Je ritmebox: Kan van alles zijn.
Dit kan ik van hieruit niet beoordelen.
Misschien een opampje stuk, Je volume-potmeter kan ook verrot zijn.
Dat zijn maar twee van de vele mogelijkheden die ik zo op kan noemen.
Geen idee zonder zelf even te zien/horen/meten.

Greetz,

Mike
 
Over de voetpedalen: zo denk ik er ook over, niet het tapijt maar een contact verbuigen. Het lijkt me mechanisch te zijn bij mij.

Over de ritmebox:
Ik begrijp dat je dat vanop afstand dat niet kan beoordelen :). Hij reageert op de volumeslider, dus neen die is het niet. Ik kan met de knee lever steeds een toon triggeren, en af en toe maakt hij er zelf ook eentje, direct op vol (ingesteld) volume, niks aarzelend. Echt stuk is een opamp dus ook niet, een slecht contact schijnbaar ook niet in de opamp daar ik met de knee lever steeds een klank kan maken.

Mogelijk een slecht contact tussen hetgene dat in de ritmebox triggers opwekt en de opamp? Het lampje flikkert ook mooi mee met het ritme of input.
 
zoals ik lees moet het volgens jullie uit de voet pedalen komen maar hij maakt juist geluid als ik de 8voets register stops van het onderklavier inschakel de voet pedalen zijn okee ...

iedereen toch alvast bedankt voor de reacties .. :okdan:
P.S. zoals op de foto te zien is staat mijn eminent op laminaat ik denk niet dat dit problemen geeft :biertje:
 
Okee na veel proberen en testen blijken nu 7 modulles stuk te zijn als ik deze verweider is hij weer mooi rustig en nog wel bespeel baar nu ff zelf zolderen denk ik of heeft iemand nog iets liggen wat zou kunnen werken ???
 
Ik heb enkel mijn eigen 2000GT.

Bij mij is het onderdeel "percussion" nu beginnen piepen. Het piept van het moment dat 1 of meer van de klanken ingeschakeld zijn, behalve als de sustain laag staat. Het piept ook als ik geen noot indruk, ook als geen enkel klavier percussion geselecteerd heeft. De piep gaat mee met de transposeknop van het orgel en met alle volumeregelingen.

Vooral harpsichord en cymbalo geven een luide piep, harp iets minder en de andere percussieklanken nog minder

Weet iemand wat het kan zijn en hoe het op te lossen is?
 
ik denk dat jij nu hetzelfde probleem krijgt wat ik dus ook had en dat zit denk ik gewoon in de modulles achter in de orgel ik heb ze er 1 voor 1 uit gehaal schoon gemaakt en op een gegeven moment haalde ik er 1 modulle uit toen werdt hij stiller deze modulle is dus ook kapot samen met nog 6 anderen en niet gewoon een weerstandje maar direct de IC nu zoeken naar IC's:walker:
 
Welke modules bedoel je?

Degene centraal in heel grote rijen bij elkaar, of degene rechts die plat liggen (een 10 tal)?


Nuja als ze toch kapot zijn laat ik ze er in. Ik kan de klanken nu nog gebruiken en de piep bij opname wegfilteren, en als ik de klnken niet gebruik kan ik de piiep doen verdwijnen door de sustain dicht te draaien van percussion.


Zou het hetzelfde probleem zijn dat de 4" upper manual string ensemble lichtjes laat hangen?
 
Origineel geplaatst door Nicolas 2000
Ik heb enkel mijn eigen 2000GT.

Bij mij is het onderdeel "percussion" nu beginnen piepen. Het piept van het moment dat 1 of meer van de klanken ingeschakeld zijn, behalve als de sustain laag staat. Het piept ook als ik geen noot indruk, ook als geen enkel klavier percussion geselecteerd heeft. De piep gaat mee met de transposeknop van het orgel en met alle volumeregelingen.

Vooral harpsichord en cymbalo geven een luide piep, harp iets minder en de andere percussieklanken nog minder

Weet iemand wat het kan zijn en hoe het op te lossen is?


die drumdoos van mij heeft ook zoiets , vreemde geluiden als je aan de temposwitch zit, want eigenlijk kan een orgel zo een geluid niet maken , wel leuk om te circuit benden8)
 

Attachments

  • wtf.mp3
    423 KB · Bekeken: 106
OK die drumdoos van jou is behoorlijk naar de marollen :D. Nuja die van mij is helemaal stil, wie heeft er dan de beste...:P

Die drumdoos krijg ik ooit wel weer tot leven. En dat piepje, ach...vervelend maar nit het einde van de wereld.

Weet iemand waar de insteekkaarten van de percussion (bruine knoppn rechtsboven) zitten? Dan kan ik daar even naar kijken.
 
Origineel geplaatst door Nicolas 2000
Welke modules bedoel je?

Degene centraal in heel grote rijen bij elkaar, of degene rechts die plat liggen (een 10 tal)?


Nuja als ze toch kapot zijn laat ik ze er in. Ik kan de klanken nu nog gebruiken en de piep bij opname wegfilteren, en als ik de klnken niet gebruik kan ik de piiep doen verdwijnen door de sustain dicht te draaien van percussion.


Zou het hetzelfde probleem zijn dat de 4" upper manual string ensemble lichtjes laat hangen?

bij mij waren het de kleine printjes (TDA's) daar waren achteraf gezien na gisteren ff te hebben geknutselt 5 IC's stuk en nu heb ik weer een 99% goede GT2000 die 1% is gewoon een beetje de leeftijd denk ik...

P.S. groot geluk is bij mij wel dat ik nu alle electische schema's van de GT2000 er nu weer bij heb !!
 
Ik heb ook alle elektrische schema's (op de rit-o-matic na) maar ik kan die dingen niet lezen.

Het gaat bij jou om die "ladders" op de grote achterste panelen; verdeeld per "buislengte"? Ik schat zo'n 8 ladders van elk zo'n 40 insteekprintjes. als je het achterpaneel losdoet zijn ze zowat alles wat je ziet :). Staat daarop aangeduid welke voor percussie zijn of hoe zit dat ineen? Dan kan ik ook even testen of ik een stukke IC vind, of een slecht contact of dergelijke.
 
Dankjewel!

Zo'n schema's lezen is echt niks voor mij. Ik heb jaren elektrische theorie gehad, maar die was zo extreem nuttig dat ik niet eens een schema begrijpend kan lezen...
 
Back
Top