[Korg][Yamaha][Roland] Rackmodules

BOPH3

www.hadrie.nl
Lid sinds
4 december 2003
Berichten
136
Locatie
Amers4th
Beste Synthforumleden,

Ik heb een vraagje voor alle gebruikers/kenners van de workstations van de:
- Roland Fantom X serie,
- Korg Triton serie,
- Yamaha Motif ES serie.

De vraag:
Ik heb al een masterklavier dus toetsen erbij hoef ik niet, wat mis ik als ik de rack versie neem van de bovengenoemde workstations?

Ik dank nu al hartelijk voor alle reacties die er volgen!

TRITON:
-
-
-

FANTOM:
-
-
-

MOTIF ES:
-Geen Sequencer
-Geen Sampler
-


P.s. ik heb uitvoerig gezocht naar een dergelijk topic, die vond ik niet. Evt. is dit een handige hulptopic voor andere mensen die dezelfde vraag hebben.
 
bedankt voor je reactie, ik heb meteen je opmerkingen in mijn lijstje gezet...
 
Nou uit de losse polski want ik heb geen Fantom X (wou ik wel maar de euro fontein stopte opeens met stromen) of een Triton of een Motif ES (maar ik heb er door de jaren heen wel een paar uur per apparaat mee gestoeid)

Fantom:

geen 16 pads om samples mee te triggeren/drummen (op toetsen drummen tja is toch wat minder handig, zeg ik dan)
maarrrrrr in een Fantom XR passen 6 SRX boards, in toetsenversie 4 [hoewel in de Xa past d'r maar 1]


Triton :

geen ribbon controller
geen touch screen

Motif ES :

in een Motif passen 3 PLG Boards, in een Rack 2
Een Motif heeft een Euro snoer, een Rack een adapter
Motif heeft USB to device & Smart Media card slot..... rack versie niet
Motif ES kan je MLAN inbouwen om een O1X of andere MLAN gear aan te hangen
Motif ES rack heeft wel SPDIF uitgang standaard geloof ik, moet je apart voor betalen bij toetsenversie (maar ja daar kan dan wel weer MLAN aan dus weetje)



ik zal nog wel wat vergeten zijn maar dit was mijn wijsheid, tenminste voor vanavond
 
In principe komt dan de fantom het best uit de verf met alles wat jij zegt, ik heb een mpc en een masterklavier dus hoef ik ook niet zo zeer te drummen op de fantom :P
Bedankt voor je toevoeging... ik zal het ook toevoegen!
 
Motif Front & Back:
motif_rack_cu.jpg


Fantom Front & Back:
Fantom-XR-large.jpg

image_01_L.jpg


Triton Front & Back:
triton_rack2.jpg


voor de duidelijkheid!
(ik kon geen betere vinden van de triton jammer genoeg)
 
Als je voor de motif rack gaat, zou ik wel de ES versie nemen.

De 'classic' rack heeft timing problemen met midi. Deze zijn wat te verminderen
met een software update, maar helemaal weg krijg je ze niet als ik het goed begrepen heb.

De ES versie daarintegen is superstrak. Bovendien heeft ie veel meer insert effects,
en een master effect sectie. En natuurlijk de waanzinnige motif ES geluiden set :)
 
motif es

geweldige acoustische geluiden
goede plg boards
grootste rom van allemaal
geen sampler

triton

goede strings
geweldige synth geluiden
overgebruikte sounds
heel kleine rom
helft van polyphony van motif es/fantom xr
veroudert

fantom x

geweldige piano
goede all round sounds
fantastische srx boards met super geluiden


ik zou de triton gewoon vergeten, wacht tot ze bij korg met iets nieuws komen
ikzelf heb de motif, ben daar zeer tevreden van, maar in de toekomst zal ik zeker nog een fantom x aan toevoegen
 
Zeer appetijtelijke info die je daar ten gehore brengt!
Ik las alleen dat op de Motif ES rack versie geen mlan mogelijk is maar wel een optische connectie, die voor een goeie opname kan zorgen in je mlan studio.
(ik heb namelijk ook een 01x, en de Motif rack evenals de Korg triton trok mij wel door de feilloze integratie met de 01x)
 
Back
Top