SPOED hoe kan ik via een link naar webserver mp3's afspelen?

Of hij bedoeld met zo'n m3u bestandje, dat bij een klik op de link gelijk een speler wordt opgestart en het afspelen begint. Dat gebeurd overigens meestal ook wel met mp3 bestanden.
Of bedoel je zo'n spelertje binnen je pagina.
 
hoi, ik wel een domeinnaam als je die intypt krijg je geen website te zien alleen de naam van degene waarbij ik ruimte host. Ik heb tot 500mb ruimte op die server. ik heb mijn mp3's al daar naar toe gesleept en ze staan nu op die server, hoe kan ik een link hier plaatsen zodat bv jijzelf dat mp3tje kan beluisteren?

thanks!!
 
Zie mijn vorige antwoord..
Ik weet trouwens niet of je nog een map "html-content" ofzo kunt zien in je FTP programma, maar als dat zo is moeten ze daar in.
 
Origineel geplaatst door Lennox
hoi, ik wel een domeinnaam als je die intypt krijg je geen website te zien alleen de naam van degene waarbij ik ruimte host. Ik heb tot 500mb ruimte op die server. ik heb mijn mp3's al daar naar toe gesleept en ze staan nu op die server, hoe kan ik een link hier plaatsen zodat bv jijzelf dat mp3tje kan beluisteren?

thanks!!

Je zal in een dir als : httpdocs of iets dergelijks een index.html moeten plaatsen, dan krijg je iig te zien wat jij wilt dat men ziet ipv de pagina van de hoster.

Die httpdocs dir zal je zien als je met een ftp-progamma inlogt op je website.

Dan zal je vanuit de httpdocs dir (of misschien www dir) een subdir moeten maken, bijv mp3

Daarin kan je dan je mp3's gooien.

en dan krijg je als link bijv -> www.jouwdomein.nl/mp3/song.mp3
 
wat is je domein en geef eens een naam van een mp3 bestand ;)

De bestanden moeten overigens geen spaties hebben, anders worden die vervangen voor %nogawat of je ziet ze helemaal niet. Hoofdletters ook liever niet, het internet is daar nogal gevoelig voor.
 
Origineel geplaatst door Lennox
ehhh .. hoe creer ik een index.html ??

ze staan nu onder het mapje public_html

maar wat ik ook intyp (ook zoals jij aangeeft) hij zegt file not found on server :(

gek wordt ik van dit soort dingen 8D

ze staan er toch echt wel hoor!!

Die index.html is niet nodig om mp3's online te kunnen gooien, maar wel als je van die standaard page afwil van je hoster. Maar dat is van later zorg.

Zaak is dat je een subdir maakt onder die public_html dir met een ftp-progie.

Dan gooi je in die sub dir je mp3 en link je daar naar toe zoals ik aangaf in het voorbeeld.

Succes!
 
nou moe.. ik krijg een bericht van mijn hoster en die zegt heel simpel.. dat is heel eenvoudig te doen door een html code toe te voegen aan uw website... vervolgens geeft ie een link met uitleg over html?????

voor mij is dat hokus spokus, ik heb wel wat verstand van dit soort dingen maar dit heb ik echt nog nooit gedaan, html zegt mij echt helemaal niets, weet iemand hoe je dat kan doen :confused:

ik kan je mijn webadres mailen en de naam van mijn mp3tje ..
op dit moment hoef ik nog geen website te hebben maar wil wel die mp3s kunnen afspelen, ik hoef alleen heel simpel te weten hoe ik dit kan doen echt simpeler dan simpel eigenlijk :D

putfile.com en tempdir zijn trage servers dat heb ik ook al geprobeerd, ik heb nu zelf ruimte en die wil ik graga benutten, please anybody??????

alvast bedankt
 
wat ook handig is om even de eigenschappen (permissions) van je bestanden te bekijken op de server !

Deze moeten namelijk wel gelezen en gezien mogen worden voor iedereen...

zoiets...
 

Attachments

  • permissions.jpg
    permissions.jpg
    27 KB · Bekeken: 46
Origineel geplaatst door Lennox
Hoi GeeEs,

ik heb het even gecheckt en deze staan allemaal goed! alle files en mappen die gezien mogen worden staan goed.

klopt het dat je eerst een html code moet toevoegen aan bv de index om mp3 af te kunnen spelen?

nee, die html heeft er niks mee te maken, is alleen voor als je webpagina's wilt gebruiken.

Maar als je mp3 op de website staat moet je alleen de juiste link even posten in deze thread er naar toe.

Ik weet niet in welke map je mp3tje staat, als je dat weet, doe je dus

www.jouwdomein.nl/mapname/mp3name.mp3 in deze thread neer zetten..

of als je de mp3 niet in een map hebt gezet maar direct in de root van je website

www.jouwdomein.nl/mp3name.mp3

dan moet het lukken, probeer eerst maar 's een link hier neer te zetten, kijken we daarna verder. :)
 
Origineel geplaatst door Lennox
ok laten we het eens proberen :)

www.xzit.nl/public_html/lennox_dreams.mp3

Mm. dat werkt nog niet, ik denk dat je '/public_html' weg kan laten,
heb ik zelf ook al geprobeerd, maar dat werkt ook nog niet dus er gaat nog iets mis.

weet je zeker dat je de mp3 name goed geschreven hebt?

als ik naar www.xzit.nl ga krijg ik een blauwe page met jouw naam onderin.

Als je de index.html uit de public_html map gooit krijg je via jouw website gewoon de directory's te zien en files die je er in hebt staan.

Probeer dat eens, die index.html er uit knikkeren.. :)
 
aha!

Ik kan nu je dir zien, je link was met hoofdletters.

Dus dit had je link eigenlijk moeten zijn :

http://www.xzit.nl/Lennox_Dreams.mp3

Ok.. aangezien we nu allemaal in je website kunnen kijken en jij misschien wat behoefte hebt aan privacy zal ik je aanraden de index.html weer terug te zetten, als je deze niet meer hebt, pb me maar ff, ik heb hem voor je opgeslagen, je weet nu iig hoe je moet linken naar een mp3.

Om het allemaal overzichtelijk te houden zou ik je ook aanraden een mp3 map te maken en daar je mp3's in te zetten.

Die map moet je dan even met chmod 755 leesbaar maken voor het www
Dat kan je doen in je ftp progie. succes!

Klinkt erg lekker btw!! :okdan:
 
gefeliciteerd!

Dat je index.html hebt weggegooid zorgde er voor dat ik je dir kon bekijken om zodoende de juiste naam van de mp3 te achterhalen.

Je had toch wel gezien wat er gebeurde op www.xzit.nl toen je die index.html er uit had gegooid toch?

Je kan gerust de index.html weer terug zetten, je weet nu hoe je moet linken. ;)
 
Back
Top