TR707 Midi in / sync out

sms303

WHAT UR WATCHIN'?!?!
Lid sinds
28 Maart 2004
Berichten
3.844
Locatie
Rotterodamus
Sinds gister heb ik een TR707 erbij en heb ik de handleiding ff snel globaal doorgenomen.

wat mij niet duidelijk is geworden is of het mogelijk is de TR707 midi aan te sturen met midi in en dan ook een sync out uit te sturen.

Is dit wel of niet mogelijk?

Hoe en wat kan ik dit voor elkaar krijgen?

alvast bedankt!

grt,
SMS303
 
jammer...

het zou eigenlijk ook te mooi voor woorden zijn :D

had wel graag mn sync lus op die manier uitgebreid.
 
dat is wel een goede tip! :okdan:

zal wel mn sequencers (2x atari 1040 en doepfer schaltwerk) als slave moeten instellen.. ff uitvogelen een keertje.. leuk projectje

is de midi clock vanuit de707 net zo rete-strak als de sequencer/clock van de 808?
 
Hallo sms 303,

Ik heb mijn setup ook in sync lopen met een TR808 als master (of TB303 of TR606, hebben allen sync out).
Vervolgens split ik de sync kabel naar de andere TR's en TB303. Een daarvan is de TR909 (heeft sync in). De TR909 stuurt vervolgens gewoon midi sync out. Vanuit deze midi out (2x) ga ik vervolgens naar mijn MPC2000XL en deze loopt dan keurig mee en stuurt gewoon weer midi clock out naar de rest van mijn midi setup. Dat van 'Roland doet of midi of sync' klopt dus niet. De TR909 doet beide!
Je vraagt of de TR707 net zo strak is als de TR808 clock? Ik kan je melden dat de TR's op sync wel rete strak lopen maar zeker niet constant! Dit wordt, lijkt mij, veroorzaakt doordat het tempo met een traploze draaiknop ingesteld wordt. Als ik mijn setup 5 min. laat lopen en dit opneem, en ik doe het daarna nog een keer zonder aan het tempo te komen, lopen beide opnames totaal niet gelijk (qua tempo). Heb hetzelfde met mijn MPC2000xl gedaan (met z'n eigen midiclock) en dan zijn beide opnames (qua tempo) identiek! Heb dus gisteren maar een MSY2 besteld met de bedoeling om mijn MPC als master te gebruiken.

gr,
 
Ik zie net dat ik beweer dat de TB303 sync out heeft, klopt natuurlijk niet. De TB303 zend wel sync out als je de sync stekker er maar half insteekt, vandaar...
 
Back
Top