Reset functie in Cubase

meesha74

Muzikant
Lid sinds
5 november 2004
Berichten
2.253
Locatie
Hilversum
Ik heb de "ESC" toets van mijn toetsenbord toegewezen aan de "Reset" functie in Cubase SX, zodat ik evt. hangende midi noten kan stoppen. (de "panic" button...). Nu heb ik mijn Behringer DDX 3216 als midi controller geconfigureerd voor de mixer van Cubase (zie ook deze thread) waarbij ik de "Bus- faderbank" gebruik om de faders in cubase te sturen. Deze staan zowel op het zenden als ontvangen van midi data ingesteld, zodat ze mee bewegen met de cubase mixer en vice versa.

Het probleem is nu dat wanneer ik op ESC (reset) druk, dat dan de eerste fader van m'n "normale" analoge inputkanaal op de 3216 dicht gezet wordt. Aangezien daar gewoon een synhtesizer op zit aangesloten is dat niet erg handig. De andere faders blijven overigens gewoon open staan. Waarom gebeurt dit en hoe op te lossen?

Het is geen optie om bij de MIDI instellingen van de 3216 op de "RX/TX only" pagina de Fader functie uit te schakelen omdat dan mijn hele Bus faderbank ook niet meer reageert.

Ik weet niet wat de Reset functie precies aan midi data verstuurt. Hij zou eigenlijk alleen maar MIDI NOTE OFF data moeten verzenden. Waarschijnlijk zet hij ook nog wat controllers terug op nul maar waarom dan de fader van kanaal 1 dichtgaat is me niet duidelijk.

Iemand een idee?

:okdan:
 
Back
Top