Handige DDX3216 / UC33 / Cubase Setup

Het intergreren hoeft niet meer, ddx werkt nu op cubase via midi alleen kan ik er nog niet achterkomen hoe ik de eq's kan toewijzen via de learn van de genreic remote.

Zou je misschien een stap voor stap berichtje kunnen plaatsen vanaf het punt dat ik in het remote scherm zit?

Zou ik erg fijn vinden.

T_Sound
 
Maar wil je de EQ's van Cubase bedienen vanaf de DDX, of wil je de EQ's van de DDX bedienen vanaf Cubase?

Begrijp je wat de Generic remote doet? Heb je dat onderdeel al doorgelezen in de handleiding? Ik wil je best wat stappen geven maar dan moet je precies uitleggen hoe je wilt dat het werkt.

De algemene stappen zijn alsvolgt.
Klik naast het bovenste scherm op ADD. Er wordt een controller toegevoegd. Vul een naam in en kies het juiste controller type (meestal CC). Klik op Learn en draai, druk of schuif de knop die je wilt gebruiken. Als het goed is worden nu het juiste midi kanaal en CC nummer ingevuld. Als dat niet het geval is zul je dat met de hand moeten doen. (lijst van CC nummers van de DDX is in de handleiding te vinden dacht ik). In het onderste scherm kies je de zojuist toegevoegde controller en kies daarbij uit de lijst van alle mogelijkheden van cubase de functie die aan de controller gekoppeld moet worden. Het zijn er heel wat dus effe goed zoeken.
 
Je bent helemaal geweldig, ik dnek dat de juiste midikanalen wel in de handleiding te vinden zijn ja, maar eerst ff kijken of het met de learn kan.

En ja ik wil met de ddx de eq's van cubase bedienen.

Heel erg bedankt.

T_Sound
 
Je bent helemaal geweldig, ik dnek dat de juiste midikanalen wel in de handleiding te vinden zijn ja, maar eerst ff kijken of het met de learn kan.

En ja ik wil met de ddx de eq's van cubase bedienen.

Heel erg bedankt.

T_Sound

Het gaat met name om de MIDI CC nummers, niet zozeer om de kanalen. Soms werkt de learn functie in cubase niet goed ( ? ) en dan moet je het met de hand invoeren.

Het kan trouwens best zo zijn dat de EQ's van de DDX geen CC sturen maar Sys.ex. Da's misschien effe wat lastiger...

In de manual staat op pagina 56 de lijst met CC nummers. Daar staan de EQ's niet bij, maar deze sturen wel MIDI data.

Ik heb het ooit zo gedaan dat ik met de PAN draaiknoppen van kanaal 17-32 de EQ van het geselecteerde Cubase kanaal bediende. Dus de eerst 3 pan knoppen waren LOW, (freq, gain en Q), devolgende 3 waren voor LOWMID.. etc. Zo kun je met 12 draaiknoppen de EQ van het geselecteerde cubase kanaal bedienen. En omdat het endless encoders zijn kun je ze laten reageren op Cubase, oftewel ze zijn altijd up to date als je een ander kanaal selecteert. Kwestie van de generic remote zo instellen dat hij zowel ontvangt als zend.
 
Back
Top