Remix van Racoon ( Chill, Lounge, Pop )

Duart Jansen

Movin'and Groovin'
Lid sinds
19 Maart 2003
Berichten
767
Locatie
Assen
Ik had een remix gemaakt van Racoon - Love u more...

Dacht ik zet em voor de aardigheid even online om wat meningen te peilen, ow en ja, de violen staan te hard, die moest ik van hardware opnemen, en heb de opname toch iets te hard gezet...

Alvast bedankt voor jullie moeite, je vindt em HIER

Misschien nog leuk om even te vermelden wat ik gebruikt heb...

De stem en gitaar ( het origineel dus ) heb ik door mijn Akai mfc-42 filterbak gegooid, de violen komen uit mijn xv-3080, bass is gemaakt in trilogy, drums zijn kontakt en drumatic, piano is de Grand, en fx sounds zijn gemaakt in de microkorg en sommige zijn atmosphere patches...
Geloof dat dat het was...
Als iemand nog een software alternatief weet voor mooie violen, dan hoor ik het graag, ik heb wel eens goede dingen gehoord over de halion string edition...
 
Klinkt in zn geheel wel lekker eigenlijk!

Alleen die violen.. Haal ze er ALSJEBLIEFT uit, of vervang ze door iets wat beter klinkt, want deze klinken heel eerlijk gezegd echt helemaal nergens naar!

Ik weet niet waar ze uitkomen, en misschien was het ook wel de bedoeling dat ze niet echt realistisch klinken.. Maar vind het concept leuk gedaan! Over de mix durf ik niks te zeggen, luister het op laptopspeakertjes...

*Edit: De piano aan het eind loopt niet helemaal lekker.. Lijkt wel offie TE strak gequantized is!
 
Origineel geplaatst door Ethereal
Klinkt in zn geheel wel lekker eigenlijk!

Alleen die violen.. Haal ze er ALSJEBLIEFT uit, of vervang ze door iets wat beter klinkt, want deze klinken heel eerlijk gezegd echt helemaal nergens naar!

Ik weet niet waar ze uitkomen, en misschien was het ook wel de bedoeling dat ze niet echt realistisch klinken.. Maar vind het concept leuk gedaan! Over de mix durf ik niks te zeggen, luister het op laptopspeakertjes...

*Edit: De piano aan het eind loopt niet helemaal lekker.. Lijkt wel offie TE strak gequantized is!

thanx voor je commentaar, maar dat van die violen dat wist ik al, vandaar dat ik mensen vraag om een alternatief... en ik vertel in mijn post al waar de violen vandaan komen... dus ff lezen zou ik zo zeggen... ;)
 
ik vind het zeker wel goed gedaan. maar......
je laat de sfeer van het nummer te veel van hetzelfde, ik heb sowieso niks met remixes maar ik vind het wel leuk als je dan iets remixed dat je het dan ook echt helemaal omgooit. dus dat je wel iets herkenbaars achterlaat maar van dit nummer gewoon lekker beukende breakcore had gemaakt. anders vind ik remixen heel slecht omdat je dan gewoon een nummer covert en dat iets of wat aanpast. maar ik vind wel dat wat je gedaan hebt, heb je goed gedaan :okdan:
 
Origineel geplaatst door James Riot
ik vind het zeker wel goed gedaan. maar......
je laat de sfeer van het nummer te veel van hetzelfde, ik heb sowieso niks met remixes maar ik vind het wel leuk als je dan iets remixed dat je het dan ook echt helemaal omgooit. dus dat je wel iets herkenbaars achterlaat maar van dit nummer gewoon lekker beukende breakcore had gemaakt. anders vind ik remixen heel slecht omdat je dan gewoon een nummer covert en dat iets of wat aanpast. maar ik vind wel dat wat je gedaan hebt, heb je goed gedaan :okdan:

Thanx, ik was inderdaad niet van plan om dit keer een drastische remix te maken met veel veranderingen, dus dat zal ik dan maar als een compliment opvatten!
Ik wou sowieso niets aan de snelheid van het nummer veranderen daar dit de gitaar in het origineel niet ten goede kwam, en gezien ik niet met tempo's van 2x85 bpm werk heb ik er maar eens een chill remix van gemaakt...
 
Origineel geplaatst door d.j.conflict
thanx voor je commentaar, maar dat van die violen dat wist ik al, vandaar dat ik mensen vraag om een alternatief... en ik vertel in mijn post al waar de violen vandaan komen... dus ff lezen zou ik zo zeggen... ;)
Kan me bijna niet voorstellen dat je die viooltjes een beetje kunt aanpassen door de filter iets dicht te schroeven en de attack iets trager te maken. Of pak dan iets dat je in die Akai sampler kan proppen. De viooltjes lijken nu wel een GM bank 8o) . Er moet toch meer in die XV zitten. De JV serie als voorganger daarvan heeft prachtige vioolen. Of doe iets met een zaagtand van die Virus in je lijst.
 
Origineel geplaatst door Yoonchi
Kan me bijna niet voorstellen dat je die viooltjes een beetje kunt aanpassen door de filter iets dicht te schroeven en de attack iets trager te maken. Of pak dan iets dat je in die Akai sampler kan proppen. De viooltjes lijken nu wel een GM bank 8o) . Er moet toch meer in die XV zitten. De JV serie als voorganger daarvan heeft prachtige vioolen. Of doe iets met een zaagtand van die Virus in je lijst.

thanx voor de tips, dit ga ik zeker even proberen! ik had de violen oorspronkelijk wat zachter in de mix staan, toen klonk het wel redelijk, maar ik denk dat het nu idd wel een beetje opvalt dat ze gm achtig klinken, toch wel vaag, de violen komen van de orchestral 2 expansion, dan zou je een beetje kwaliteit mogen verwachten... maar ik ga er even mee aan de slag! nogmaals bedankt!
 
Back
Top