[advies gevraagd] DSP factories

virkaz

Ouwe rot
Lid sinds
24 juli 2002
Berichten
4.063
Dag fellow musicians,

Ik heb het volgende staan:

Novation K-station
Yamaha AN1x
Roland D110
EMU Proteus/1
Midisport USB 4x4
Event Electronics 20/20BAS
Sony Minidisc Deck MDS JE520

P4 2.26ghz
512mb ddr
2x 40 GB in Raid 0
19" Monitor
Met daarin: 2 Yamaha DS2416

Van pa mag ik z'n ouwe Behringer MX1602A wel als Submixer lenen

Ik maak vooral Trance/Progressive/DnB
en wel eens [good' old days] gabber en 90's house

Zelf heb ik gedacht aan een Proteus 2500 en een Access Virus C/Waldorf Q Rack16.

Laten we zeggen dat ik ongeveer 3000€ heb om te besteden.
Hebben jullie misschien betere ideeen?

Tnx in advance.
 
Mijn advies?

Zet het geld op je rekening, maak dan muziek met hetgeen je al hebt. Als je dan echt iets tekort komt, koop je het erbij. Zeker geen meerdere dingen tegelijk, zo ga je namelijk minder de neiging hebben ze te doorgronden, hetgeen zonde zou zijn.
 
Das een goeie Nova!
Probleem is alleen dat ik de D110 en Proteus niet echt makkelijk vind om te editen.
Verder hebbe die nieuwe bakken veel knoppen. Daar zal ik, net zoals mij K-station, met veel plezier achter zitten.

Maar idd. Op de bank laten staan. Ook een goed idee.
mw3003
 
Als je het alleen voor de knoppen doet, haal dan gewoon voor een kleine 500 euro zo'n Drehbank geval. Wat Nova zei ondervind ik in de praktijk. Die Triton en K2600R zijn vlak achter elkaar gekocht en ik heb geen tijd om in beide tegelijk te duiken.
 
voor hele gave andere geluiden weer.. niet echt synths..
roland fantom..
klinkt erg natuurlijk en mooi vind ik
 
En anders is de virus-C zeker geen slechte keus..
en wat betreft dat meerdere synth's tegelijk kopen zeg ik,
kopen nu je de kans hebt! Er zijn forumleden met veel meer gear dus..
 
Proteus ?

Proteus ?

De Proteus 2500 komt niet zo best uit de verschillende tests.. en wat ik er van gehoord heb klonk degelijk.. maar niet heel bijzonder.

Misschien die D110 eruit.. en er iets uit de XV-serie voor terug (enoooorme vooruitgang).

En misschien een effectenbak (die heb je nog niet).. bijvoorbeeld een M-One of MPX-500..

Het zijn maar ideëen.. en alles staat of valt met je eigen kijk op muziek maken, je manier van werken.. etc.
 
Grappig volgens mij ben je een van de eersten hier online die een of twee DS2416's heeft. Draait zeker onder windows 98?

Maar wat te kiezen is altijd moeilijk. Meestal is in de winkel hangen en ze beluisteren altijd wel aan te raden.

Het geld is altijd wel weer te snel op natuurlijk. Maar uitgeven is altijd goed voor de economie zeg ik dan maar. :)
 
Ik zou als ik jouw "sounds" bekijk gaan voor:

1x rolandmodule (jv1080/2080 of 5050)
1x goede analoge mixer+ samson versterker
2x set nearfieldboxen (alessis,tannoy, genelec)
een leuke microfoon voor maffe dingen

en voor wat knoppen een evolution usb draaidoos.

(je ziet het al ik ben verkoper....:-)
 
thanks voor de replies tot zover!

thanks voor de replies tot zover!

Tja, ik ben een van de weinige mensen die 2 DSP factories heeft denk ik.
( ik heb ook nog 3 x een AX44 box. )

Verder heb ik eigenlijk geen mixer nodig denkik omdat ik ook vsti's gebruik [had ik even moeten vermelden...] en die gooi ik tezamen met de hardware synths door de 2 DSP's heen:

dus 40 mix kanalen en 4 stereo FX. verder op elk kanaal een compressor en 4 bands param.eq.

Ik gebruik cubase sx onder winxp. [omdat dat peep logic geen 2 DSP's ondersteunt :(

Ik kan niet meer zoveel vragen voor de d110 en de proteus 1 [allebij jaren 80 bakken] dus die hou ik dan liever.

Nog meer tips?
mw3k3
 
je hebt nog geen sampler en geen drumcomputer/sampler...effecten misschien ook handig...lexiconnetje ofzo....

btw, kan je wat meer vertellen over je ervaringen met de K-station? ben erg benieuwd
 
Ik heb geen sampler en geen drumcomputer, dat klopt inderdaad :)

Maar die drumcomputers zijn meestal gewoon sample bakken, [tenzij je de analoge 'bende' hebt, maar dat isgewoon niet betaalbaar 909/808 etc.] dus ik gebruik voor drums gewoon samples.

een sampler gebruik ik ook niet omdat ik die ook wel in vsti formaat kan gebruiken

over de k-station!

Dat ding is echt heel erg tof. de sound is goed, maar dat is nog niet eens het belangrijkste. hetgene wat echt goed is, is dat het ding heel erg makkelijk te programmeren is.
hij werkt dus snel. aangezien ik gewoon student ben en ook wel eens iets anders doe dan muziek maken [ja, ja] vind ik het belangrijk dat ik veel knoppen heb voor instant sound control.

en dat heeft de K dus [de virus c/nordlead3/waldorfq/qrack en proteus 2500 ook bijv]

van de displaygrootte wordt optimaal gebruikt gemaakt en je kunt alles syncen [ook niet onhandig]
er zitten maar 2 lpf's op [12db en 24db] maar met de onboard EQ kun je ook heel wat doen.
de vocoder heb ik nog niet echt veel gebruikt. maar vond ik wat tegen vallen.

maaruh, ik denk dat als ik de mogelijkheid had gehad om de ks4 te kopen dat ik die liever had gekocht:
preset names, 4 outs, 16 stemmen. etc.

verder een vet bakje. klinkt vetter als de nova laptop en supernova's [imho]

gr
mw3k3
 
Als ik jou was zou ik een Korg Karma kopen mooie krachtige synth Tiesto heeft hem ook staan 8)

zie hier : Ultiem! De Karma is mooi! Op zoek naar een synthesizer met een maximum aan expressiviteit, krachtige klanken en controle mogelijkheden kwam Korg uiteindelijk tot de ontwikkeling van de Karma. De Karma berekent op basis van wat je speelt begeleidende akkoorden en frases in real-time. De klanken (32Mb) en effecten komen rechtstreeks uit de Triton. Real-time controllers bieden de mogelijkheid unieke, complexe sounds en ritmes te creëren.
 
ik zou zelf nog steeds voor de virus kiezen, da's nog steeds zo'n vet ding en ik kan er nooit genoeg van krijgen :) en de combinatie met m'n q rack, daar ga ik helemaal van los! Maar goed......1 aanschaf per keer is inderdaad een goed advies, zo kun je beter in je synth duiken en kun je ook beter beoordelen wat je volgende aankoop zal worden, als je beter overzicht hebt op wat voor soort klanken er nou in je setup zitten en wat je nou precies mist. In jouw geval zou ik eerst voor de virus C gaan en voorlopig de rest van het geld op de bank zetten.....mocht het gaan kriebelen, kun je altijd nog ergens in investeren, maar de virus C krijg je zeker geen spijt van! :)
 
Daar ben ik het ook wel mee eens de virus is gewoon een topper zowel de B als de C :P ennuh redje kan je me eens wat laten horen van die combo :D
 
Over de virus heb ik inderdaad al een tijdje zitten denken. Toen de C uitkwam, dacht ik! bam vetter dan de b. hier met die bak :)

Maar ik heb verder ook nog niet echt veel nietv.a klanken. dus een triton rack of xv/jv of mu100r lijkt me ook wel wat.

tja, keuzes.. bah :)
 
Dan zou ik toch voor de karma gaan als ik jou was :D zitten een hele hoop eigenschappen van de triton in voor een mooiere prijs € 1.599,-
 
Waarom is de KARMA eigenlijk zo goedkoop geworden? Dat ding was eerrst toch nog duurder dan elke TRITON ?

1599 is net zo duur als een virus c :)
Programmeert dat ding ook lekker simpel btw?

verder heeft ie 'maar' 4outs en een sequencer die ik niet gebruik.
dan kan ik net zo goed een xv5050 halen voor 1000 euro lijkt me
 
Back
Top