midi clock problemen :(

virkaz

Ouwe rot
Lid sinds
24 juli 2002
Berichten
4.063
hoi gozers. misschien kunnen jullie hier wat mee?
ik heb het ook gepost op een cubase forum. maaruh tja. ik baal een beetje. ik krijg de boel niet gesynced.
tis in ut engels:

midi clock problems:
=================================

i've goto midi clock problems aswell.
i will try win98 again then
this is my system:
msi intel 845e mb
p4 2.26 ghz northwood
512 mb ddr 266
two 40gb's maxtor liquid in raid 0
19" iiyama screen
hercules radeon 8500 pro
midiman midisport 4x4
emu proteus 1 [no sync options]
access virus c [sync options: ClockRX set to auto]
novation k-station - clock source ext
yamaha an1x [temp set to midi]
two dsp factories and 3 times AX44.

when i play a song at 140 bpm for instance and have cubase as master the novation shows different bpms: 138-145 or something.
damn. what am i doing wrong?

tnx in advance.
mw
 
Laatst gewijzigd:
Das een waar probleem en geloof me, het ligt niet aan jou. Cubase is niet in staat om een stabiele clock te genereren, mede doordat een PC (en ook een Mac) multi-tasking zijn. Daarom weet het te syncen apparaat zich geen raad met het variabele clock-signaal en zwiert met grote afwijking om de ingestelde BPM waarde.

Zodra ik probeer om mijn TR-909 te syncen loopt hij er na de eerste maten uit. Sluit ik mijn 909 op mijn oude vertrouwde Atari aan, dan is er geen vuiltje aan de lucht. Superstrak en niet uit sync te krijgen!

Wat Cubase betreft is het wachten op een nieuwe versie, in de hoop dat ze het probleem onder de knie hebben.
 
pardon cubase sx 1.03
ben van plan om toch mara win98 erop te knallen en een oude cubase om eens te kijken of het daar aan ligt
 
ik had ook timing schommelingen met sx, meteen weer terug naar logic gegaan.. nu via de syncin out all op mijn motu alles superstrak
 
bedankt boy of wonder :)

euh. en heeft dat ook al gezeten in oudere cubase versies?
heeft logic dit ook?


Origineel geplaatst door De Toverkoning
Das een waar probleem en geloof me, het ligt niet aan jou. Cubase is niet in staat om een stabiele clock te genereren, mede doordat een PC (en ook een Mac) multi-tasking zijn. Daarom weet het te syncen apparaat zich geen raad met het variabele clock-signaal en zwiert met grote afwijking om de ingestelde BPM waarde.

Zodra ik probeer om mijn TR-909 te syncen loopt hij er na de eerste maten uit. Sluit ik mijn 909 op mijn oude vertrouwde Atari aan, dan is er geen vuiltje aan de lucht. Superstrak en niet uit sync te krijgen!

Wat Cubase betreft is het wachten op een nieuwe versie, in de hoop dat ze het probleem onder de knie hebben.
 
Ik heb er met logic geen last van...... met sx wel. Je zou een externe midi clock kunnen nemen van een willekeurig apparaat dat een stabiele clock heeft en daaraan syncen. een rm1x of zo.

Oudere versies cubase vst hebben minder problemen met de midi sync. teruggaan naar 98 haalt niet veel uit ben ik bang.
 
Cubase SX 1.03 is de aller-ergste van alle cubase-versies en er is hier sprake van een echte bug. De laatste VST-5.xx versie heeft er minder last van, ook onder Windows XP maar zo strak als een Atari zal het niet worden. Het is aan te raden dat je deze versie gebruikt totdat de update er is, maar ga niet terug naar win98 want daar ligt het niet aan...
 
dit probleem ook gehad, maar sinds de komst van een machinedrum heb ik dat probleem niet meer, ik gebruik nu de MD als sync source. heb later ook nog eens anders om geprobeerd maar had ook die schommeling in BPM.

dus als je en, MD, tr909 ,mpc ofzo hebt kan je beter deze sync source geruiken, of locig geruiken.

groet bass-molecules
 
Origineel geplaatst door ><i
Je zou een externe midi clock kunnen nemen van een willekeurig apparaat dat een stabiele clock heeft en daaraan syncen.

Cubase SX is helaas (nog) niet in staat om te slaven aan een externe Midi-Clock. Waarom deze funktie is verdwenen is mij een raadsel.
 
shit.. dus ik kan nog niet syncen aan mijn virus bijv.
of een mpc.... (die ik eventueel zou kunnen kopen..)

ik denk dat ik maar wacht op een update.
 
ik denk dat ik maar wacht op een update.

Ik heb uit de nieuwsgroep begrepen dat er nog voor het einde van het jaar een update gaat komen.

Cubase SX 1.03 is de aller-ergste van alle cubase-versies en er is hier sprake van een echte bug.

Hier ben ik het absoluut mee eens, heb je al eens geprobeerd een sysex dump te maken naar SX en weer terug te sturen.
Werkt dus ook voor geen meter.

Eerlijk gezegd baal ik dat ik SX heb gekocht. Ligt hier nu in de kast en ben weer terug gegaan naar VST hopende dat de volgende update wat problemen oplost.
 
Origineel geplaatst door Thaizer


...
Hier ben ik het absoluut mee eens, heb je al eens geprobeerd een sysex dump te maken naar SX en weer terug te sturen.
Werkt dus ook voor geen meter.

...
.

dat werkt bij mi met VST5 ook niet lekker. moet je gewoon midiOX voor gebruiken. werkt als een tierelier...
 
Origineel geplaatst door Thaizer

Eerlijk gezegd baal ik dat ik SX heb gekocht. Ligt hier nu in de kast en ben weer terug gegaan naar VST hopende dat de volgende update wat problemen oplost.

Als ik eerlijk ben, is het midi-gedeelte van Cubase sinds de Atari-versies helemaal geen haar beter geworden. Bovendien zijn er nu ineens clock-problemen en is een aantal features zomaar verdwenen (Interactive Phrase Synth, Studio Module...). Het is de laatste jaren alleen nog maar wachten op updates die alle problemen moeten verhelpen. Ik ben dat al lang zat, maar ik heb er nu al zoveel geld in gestoken dat je wel moet wachten op de zoveelste bugfix.

Misschien moeten we als forum iets mondiger worden naar Steinberg toe.
 
Ik denk niet dat dit forum de aangewezen persoon daarvoor is, fora als cubase.net zijn daarvoor. is ook een user forum..

We zijn daarnaast ook veel te klein om doden aan de zeik te zetten bij steinberg..

Nee, als je stabiel wilt, gewoon geen cubase nemen..
Ik zat op het punt over te stappen naar SX vanaf logic, maar nee, ik blijf lekker bij mijn logic, totdat ik niet meer kan doen wat ik wil in logic, en dan koop ik een Mac, en ga verder op de mac...

Geen pc meer voor mij straks.. of er moet een klein mirakel gebeuren.
 
Origineel geplaatst door Thaizer

Eerlijk gezegd baal ik dat ik SX heb gekocht. Ligt hier nu in de kast en ben weer terug gegaan naar VST hopende dat de volgende update wat problemen oplost.

Als ik eerlijk ben, is het midi-gedeelte van Cubase sinds de Atari-versies helemaal geen haar beter geworden. Bovendien zijn er nu ineens clock-problemen en is een aantal features zomaar verdwenen (Interactive Phrase Synth, Studio Module...). Het is de laatste jaren alleen nog maar wachten op updates die alle problemen moeten verhelpen. Ik ben dat al lang zat, maar ik heb er nu al zoveel geld in gestoken dat je wel moet wachten op de zoveelste bugfix.

Misschien moeten we als forum iets mondiger worden naar Steinberg toe.
 
dat van die 909 heb ik ook ... terwijl de rest als een idioot synced aan logic !! nadeel van logic en een amt is wel dat ie altijd midiclock overal naar toestuurt .... maakt niet uit of je in logic een bepaalde port aanwijst hij blijft het naar alle porten uitsturen ...grrrrr

oh ging dit over SX ?

oops ... :P
 
Back
Top