Budget harddiskrecordes.weggegooit geld???

Origineel geplaatst door Ramirez
Met die gedachte heb ik dus ook gelopen.
Maar ik was ook echt niet vanplan de volle mep op tafel te leggen.
Ben wel goed maar niet achterlijk.

Kijk,voor een leuk prijsje laat ik ze niet liggen.
Mare ,werk je zelf met een 1680 dan?En welke comp/limmit/reverb/efx/etc gebruik je erbij?

Ik vind de effecten niet denderend. De galm (heel essentieel) is dus niet mooi. Ik vind het voor Roland begrippen wat budget klinken. Ik heb zelf verschillende effect apparaten. Ik vind de galm en delay van een SDE en SRV 330 van Roland stukken beter klinken.

Groet Erik
 
Ik heb dus 2 kaartjes voor een mooi prijsje over kunnen nemen.
Ze klinken inderdaad wat dunnetjes,en tegen een quad 4 kunnen ze niet op.Maar je kunt ook zelf eff maken en dat maakt het weer intressant.
Zo heb ik er een paar gemaakt die veel beter klinken als de standaard.

Ook de source inst vind ik prettig werken.In combinatie met de EZ inst,is dit ideaal om de vaste performance voor een cd die je wilt opnemen op te roepen.
Dat maakt de kaartjes weer bijzonder nuttig.

Het heeft me wel weken gekost om het een beetje onder de knie te krijgen.
Alle mensen wat een mogelijkheden.Ik durf best toe te geven dat ik in het begin bijzonder veel moeite had om te begrijpen waar mijn geluid deze keer weer was gebleven.Denk je dat je het hebt,Verdwaal je weer in de zee van parrameters,toen heb ik maar een operation-map gemaakt.
Zo krijg je meer inzicht.
 
En zelfs met een operation-map is ie fucking ingewikkeld:duivels: :duivels: :duivels:
Op een of andere manier krijg ik geen goed inzicht in het apparaat.
Elke keer als ik denk dat ik er ben ,staan er weer een paar van die :duivels: parrameters in de weg.
Ben ik de enige die dit heeft?
Mischien dat jullie een paar tips of een omschrijving kunnen geven,van hoe je de 1680 gebruikt.
De handleiding vind ik trouwens waardeloos,de helft staat er maar in.
help.
 
Origineel geplaatst door Ramirez
En zelfs met een operation-map is ie fucking ingewikkeld:duivels: :duivels: :duivels:
Op een of andere manier krijg ik geen goed inzicht in het apparaat.
Elke keer als ik denk dat ik er ben ,staan er weer een paar van die :duivels: parrameters in de weg.
Ben ik de enige die dit heeft?
Mischien dat jullie een paar tips of een omschrijving kunnen geven,van hoe je de 1680 gebruikt.
De handleiding vind ik trouwens waardeloos,de helft staat er maar in.
help.

Ik werk zelf met een Yamaha AW16G HD recorder. Ik herken dit wel wat hierboven staat wel......vergeet niet wat een veelzijdig stuk techniek je nu eigenlijk gekocht hebt. Ik had ook een behoorlijk lange leercurve met die Yamaha en dat komt, achteraf gezien, niet alleen omdat het apparaat zoveel kan, maar ook omdat je tegelijk leert hoe je geluid moet opnemen en de techniek daarvoor ook aan t leren bent. Das best veel tegelijk. Dit voelt dan wat remmend en moeizaam. Maar neem van mij aan: blijf doorgaan ermee, geef niet op, neem langere pauzes tussendoor, heb geduld want echtwaar, t komt wel goed. Ik werk nu heerlijk met de Yamaha en kan er heel goed mee overweg.
 
Daar heb je natuurlijk wel gelijk in,maar ik kan het gewoon niet uitstaan dat ik met geen enkel apparaat zoveel moeite heb
als met deze.
 
Ik ben een tijdje geleden ook maar op de aanschaf van een 2e hands HD-recorder overgegaan. Voor mij was van belang: goede opnamekwaliteit, sp/dif coax in en uit (dus GEEN optische rommel; snap niet dat bijvoorbeeld Yamaha dit wel gebruikt op de AW16G) en bedieningsgemak. Ik wil namelijk gewoon snel kunnen opnemen en de machine moest - voor mij dan - logisch in elkaar zitten.

Na wat internet speurwerk ben ik uitgekomen op een Akai DPS16 en daar heb ik geen spijt van gehad; prima bak die gewoon doet wat hij moet doen. Handleiding helemaal doorgenomen en binnen no time aan de slag, zonder problemen.......Okee, er zit geen sampler in (heb ik al) en er zit geen CD-recorder ingebouwd (heb ik ook al) maar het is al met al een prima machine.

Maar inderdaad, uiteindelijk kan je waarschijnlijk met elke recorder wel snel werken.....aan de een moet je gewoon meer wennen dan aan de ander.
 
Helaas;{ dit is geen wennen meer maar je hersens frituren.

vraagje:
Als je de statusknop indrukt krijg je in het display 3 rijtjes te zien,die je met elkaar kunt koppelen.
Nou denk ik dat de bovenste rij de input-mixer voorstelt,de tweede het status spoor,en de derde(de onderste dus) de track mixer channnels.

-Van de input-mixer kun je naar de status-sporen.
-De status-sporen zijn in weze je rec-sporen.
-en van de rec-sporen(status-sporen) selecteer je de verbindingen naar de gewenste track-sporen om vervolgens je muziek af te maken op de track-sporen met de nodige galm/efx/enz.

Maar naast de select knoppen( L op de behuizing) Staan 2 pijlen naar beneden.
-FROM(inputmixer select-knoppen) TO status knoppen.
-FROM(trackmixer select-knoppen) TO status knoppen.

Dit zou dus betekenen dat je juist van de trackmixer naar de status (rec-sporen) gaat,wat weer niet overeen komt wat hierboven staat.Of zou dit soms zijn om je muziek vanaf de track-mixer te overdubben/bouncen?????

Dus wanneer je de status knoppen indrukt dan komt het scherm niet meer overeen met de volgorde van de knoppen op de behuizing.

Dit zou toch totaal onlogisch zijn.

Ik hoop dat er iemand me verbeterd,en kan zeggen hoe ik dit moet zien.

Alvast bedankt
 
Back
Top