MacBeth M3X

G

Guest

Guest
ik zag op interface dacht ik een macbeth m3x te koop. ik heb m ooit gehad en het was toch wel een goede module.
wat zou deze nog mogen kosten in de tijd van de voyager rme?
 
Yep; is volgens mij gewoon van een forumlid. Ik denk dat 900-1000 wel redelijk is voor deze bak. Er schijnen er ook veel minder van te rouleren dan ik oorspronkelijk had gedacht, vandaar dat je ze bijna nooit te koop ziet.

Ik vind ze in ieder geval erg goed klinken.
 
Ja nieuw was ie 1000 of 1050 ofzo. Bij die Xchange advertentie staat dat ie nieuw €1700 zou zijn... Geen idee waar de verkoper dat vandaan haalt, misschien is er nog een 'final batch' te koop voor woekerprijzen, net als met de SidStation...

Als ie voor 800-900 weg zou gaan zou het nog wel heel verleidelijk zijn... Wat een bak is dat...
 
Origineel geplaatst door Vizion
Volgens mij is het deze

ja ik denk het ook
heb ik weer eens niet goed opgelet, had hem hier niet gezien.

ik had gelezen van bieden en dacht, als dat ding hier voor 1000 ging, zou die misschien voor 700/800 gaan, dat leek me leuk.
maar 1000 is me te gek en meer al helemaal. weer een droom in stukken!
 
Geen M5 Leo? :W
 
Origineel geplaatst door lo-fi
Ja nieuw was ie 1000 of 1050 ofzo.

Heb ik eigenlijk nooit geweten dat die daarvoor nieuw verkocht werd; ik dacht dat hij (in ieder geval bij Music House de eerste tijd) zo rond de 1900 zat. Nou ja, voor de mijne heb ik maar 550 betaald dus daar had ik wel een redelijk mazzeltje aan! Mag ook wel eens :engel:

Overigens lijkt de term "Minimoog clone" mij meer een marketingverhaal dan werkelijheid, maar dat zal wel persoonlijk zijn.
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
Overigens lijkt de term "Minimoog clone" mij meer een marketingverhaal dan werkelijheid, maar dat zal wel persoonlijk zijn.

Dat doet er voor mij niet toe. Dat ding klinkt gewoon absoluut fantastisch en hij is nog mooi en goed gebouwd ook.
 
Leo, niet aarzelen, gewoon kopen die bak!!
Ik heb verschillende Monosynths (incl. MiniMoog Voyager, SCI Pro One, Pulse, M3X) en de M3X is en blijft een juweel. Bijkomend voordeel is natuurlijk het feit dat er relatief maar weinig gemaakt zijn. De wijze waarop je de OSC's stemt met die gigantische dials is natuurlijk helemaal te gek. Total Control en een TE GEKKE SOUND!! (Lang leve MacBeth!!!!!!)
 
ik vond m inderdaad erg mooi gebouwd. met die enorme potmeter voelde ik me soms wel een orgeldraaier trouwens.
maar ik weet het niet. hij kan iets heel heel erg goed en mooi, maar het is ook weer niet veel, wat ie kan. en dan 1000 euro? ik zal er nog 's over slapen. ach en misschien is ie al lang verkocht.
 
Origineel geplaatst door lo-fi
Dat doet er voor mij niet toe. Dat ding klinkt gewoon absoluut fantastisch en hij is nog mooi en goed gebouwd ook.

Precies, zo denk ik er ook over hoor.....je moet gewoon elke synth beoordelen naar wat hij kan, hoe hij klinkt en hoeveel hij kost. Diepgaande vergelijkingen met andere bakken zijn denk ik alleen interessant als het daadwerkelijk om een kloon gaat, en zo is de M3X gewoon niet op de wereld gezet.

Eerlijk gezegd heb ik een tijdje rondgelopen met het idee de mijne te verkopen maar ik wilde hem uiteindelijk toch niet kwijt, zeker niet toen ik van een ander forumlid hoorde hoeveel er maar gemaakt zijn.
 
Origineel geplaatst door Leo
maar het is ook weer niet veel, wat ie kan.

Ben ik het toch niet helemaal mee eens. Tuurlijk, het is en blijft een monosynth, maar hij gaat aardig diep qua (modulatie)mogelijkheden en je kan er dan ook in een handomdraai de gekste sounds uithalen. Als je het mij vraagt doet hij zeker niet onder voor andere, vergelijkbare synths. En hij is alvast standaard voorzien van MIDI (okee, de Voyager ook natuurlijk).

Al met al blijft het uiteraard gewoon een kwestie van smaak :)
 
Hoi!

ik ben de verkoper. Die 1700 heb ik hier vandaan:

linkje


Laatst werd er nog een verkocht bij Schneidersburo in Deutschland voor 1200, ook 2e hands.
Die dingen zijn gewoon in waarde gestegen! Kan ik ook niets aan doen. Ze zijn nu al vintage 8)

De sound, tsja.... dat moet je gewoon horen. Echt te gek. Mensen die interesse hebben moeten maar gewoon even mailen of PB-en.
 
Heheheh

Ik had hem zelf iets goedkoper ingeschat maar goed het is wel een leuke aparte machine.
Vergelijkend met ander spul is de prijs wel ok natuurlijk.
Maar als ik het met de nieuw prijs vergelijkt zou ik er zelf minder voor lappen.
Maar ja ik moet wel wat te zeuren hebben uiteraard.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Heheheh

Ik had hem zelf iets goedkoper ingeschat maar goed het is wel een leuke aparte machine.
Vergelijkend met ander spul is de prijs wel ok natuurlijk.
Maar als ik het met de nieuw prijs vergelijkt zou ik er zelf minder voor lappen.
Maar ja ik moet wel wat te zeuren hebben uiteraard.

Enige onderhandeling is heel misschien mogelijk *strikt voor forumleden*! Maar het zal echt niet veel zijn wat er is af te dingen....
 
Origineel geplaatst door Nolet
Velly Funny Mistel!

8)

Mijnes mag voor 1000 euro de deur uit. Zie maar of ie ergens goedkoper is....denk 't niet.

Geweldig apparaat....waarom doe je hem weg?:confused:
 
Back
Top