Mackie onyx

bobaphat

Ouwe rot
Lid sinds
19 Maart 2002
Berichten
3.265
Ik lees toch over het algemeen erg goeie berichten over die mackie onyx mixers, het zijn goeie mixers die beter klinken dan de voorgaande Mackies.
Ik las alleen wel dat de ouputs naar de onyx firewire zonder eq zijn.

Zijn er hier mensen die de onyx gebruiken en wat meer hierover willen vertellen??
Hoe is de mixer, hoe werkt die firewire inclusief software???
 
ik heb een onyx 1220.
Ik ben er zeer over te spreken.
De firewire optie heb ik er niet bij.
En het klopt inderdaad dat eq niet meegezonden wordt met de firewire optie.

Ik vind het geluid erg goed.
Het apparaat straalt kwaliteit uit, zeker in vergelijking met m'n vorige mixer (een behringer mx3282a).
De routing opties zijn goed en hij heeft een overzichtelijke layout.
 
Is het niet de bedoeling dat de EQ niet wordt meegezonden met de FireWire? Als je de inserts van een analoge mixer als direct outs voor een multitracker gebruikt (of een audio interface, waar een DAW als multitracker werkt), dan wordt de EQ ook niet meegezonden, maar de EQ wordt toegepast op wat van de DAW komt (en dus reeds was opgenomen).

Dit omdat, als de EQ wél zou worden meegezonden, je de EQ op de mixer direct goed zou moeten hebben. En normaal gezien wil je bij de mixdown nog wat prutsen aan de EQ nietwaar?
 
Na de preamps wordt het direct naar de FW outs gestuurd, idd geen eq's dus. Ik heb zelf een 1620, maar heb bewust daarom de FW interface er niet bijgenomen(ook omdat ie alleen maar een stereo mixdown terug kan sturen.) De 1620 is een ontzettend lekkere mixer, met fijne eq's; de firewire optie is bij mij de moeite niet. Je kan dan beter een losse motu erbij halen ofzo, dan kan je ook veel flexiebeler routen. Kost natuurlijk wel iets meer.
 
Ik ben mij de laatste dagen intensief aan het verdiepen in mixers. Ik heb er een aantal geselecteerd die binnen mijn eisenpakket en budget passen, maar de Onyx 1620 springt er in mijn lijstje vooralsnog bovenuit.

Nu voel ik mezelf meer muzikant dan producer, dus echt deskundig op het gebied van mixers en wat daar zoal bij komt kijken durf ik mezelf niet te noemen. Dientengevolge heb ik een aantal 'stomme' vragen aan de bezitters van een Onyx.

Begrijp ik het goed als ik de FireWire optie zie als een soort van geluidskaart/audio interface ?
Om wat specifieker te zijn: ik snap dat ik de kanalen van de Onyx via FW de computer in kan loodsen, maar kan ik omgekeerd ook het geluid van een VST instrument de Onyx in sturen (en van daaruit naar bv. een recorder)?

Een andere vraag heb ik over de eerste twee kanalen van de Onyx. Daarop zit een Mic/HI-Z switch, waarmee je kunt schakelen tussen de XLR en Jack input. Kan ik deze ook tegelijk bezetten met een instrument en met de schakelaar selecteren van welk instrument het signaal binnenkomt?

Tot zover maar even :)


groet

Tom
 
Hier is al meer over gepost. (geef het ff aan :) )
 
Back
Top