Mackie Onyx 1640i studio/live FireWire mixer

bjonson

Ouwe rot
Lid sinds
8 juni 2013
Berichten
1.489
Locatie
In een paddestoel
Ben al een tijdje opzoek naar de makkeljikste manier van recorden...

Ik gebruik als daw ableton om mijn hardware in op te namen, mijn hardware is aangesloten op een mackie 32-8 en dan de bus kanalen naar mijn echo audio12.

Ik wil nu van mijn mackie 32-8 omdat die simpel weg veelste veel ruimte in beslag neemt, en mijn lijkt de onyx 1640 een goeie vervagen, omdat die firewire interface aanboort heeft om allen 16 kanalen op te nemen in mijn daw.

Heb alleen een aantal vragen:

*Dankzij de FireWire interface kan ik 16 kanalen afzonderlijk van elkaar opnemen, maar vraag me af als ik external effect gebruiken via send return, of ik dat dan afzonderlijk op elk kanaal op kan nemen.

*momenteel heb ik genoeg aan 16 kanalen, maar als ik hier niet genoeg aan heb is het dan mogelijk om of een tweede mackie in mijn setup te gaan gebruiken of mijn audio interface die ik nu heb en daar me gear op aan sluiten die niet door de mixer heen hoeft.
 
De Onyx 1640 heeft als leuke optie om alle 16 kanalen los te laten binnenkomen binnen je DAW.
Maar je kunt ook de kanalen uitsplitsen op subgroepen en deze samen met de sends laten binnenkomen via je DAW. De te kiezen kanalen voor de subgroepen zijn fixed op kanaal 1-4 of via switch op 5-8 weer in je DAW terug te recorden.. dan offer deze kanalen dus op.

Van de returns (de aansluitingen waar je de externe fx op binnen laat komen) is alleen 3 toe te wijzen aan subgroep 1+2 of 3+4. Wil je externe fx, aangesloten op de 4 stereo returns opnemen moet je dus de gehele mainmix recorden..
Beter sluit je het effect aan op 1 of 2 losse kanalen en wijs je deze toe aan de op te nemen subgroep.. :)
 
Laatst gewijzigd:
thanks, dat is te omslachtig voor me. ik wil elk synth apart op kunnen nemen waar een external effect op gebruikt word. Als ik een jam op wil nemen wil ik elke synth in losse spore hebben...
 
Stel dat je op een paar kanalen send 1 open zet, worden al deze kanalen aan dezelfde sendbus gevoed..
Het signaal uit de sendbus haal je door een effect heen. Al zou het al mogelijk zijn dit effect signaal weer op een manier te mixen met de losse kanalen geef je aan elk kanaal dezelfde mix van het effectgeluid... en komen de kanalen dus niet echt gescheiden je DAW binnen aangezien ze allen hetzelfde effectgeluid hebben. :) (er even vanuit gaande dat je in de jam alle kanalen los in een keer opneemt dan)

Misschien is het voor de betere beeldvorming ook even handig te weten wat je nu aan fx processors hebt staan dan.
 
meer fx kopen en telkens voor de mixer inprikken, probleem opgelost of niet?
'nee want dan heb ik geen dry'
je kan niet alles hebben :)
 
Back
Top