Beste Analogie Mixer tot 300 Euro

100 mm faders
16 keer phantom power.
16 mono kanalen + 4 stereo kanalen.
5 aux bussen
4 groepen
1 stereo master fader
2 mono master faders

Op elk mono kanaal 2 ingangen (1 mic. en 1 line) met switch
Plus op elk mono kanaal een insert!
Uitstekende 3 bands equalizer met midsweep per kanaal
+ talkback
 

Attachments

  • dscn0660.jpg
    dscn0660.jpg
    36,5 KB · Bekeken: 83
D&R ja... prima spul. Okay, 't ruist en 't kraakt maar dat is de charme.

En wat betreft Spirit: er is maar één ding waar ik echt 100% te spreken over ben en dat is mijn Spirt Folio F1. Die heb ik nu al een jaartje of 6 en dat ding is echt super. Ik gebruik 'm alleen live, dat ding heeft dus enorm te leiden, en op een hoop cosmetische schade na (faders verbogen, deuken in de frontplaat, etc) is het ding technisch nog echt 100% in orde. Niet mis voor een mixer die uit rijdende auto's is gevalen en meer bier op heeft dan dat een puber kan verdragen. Daarbij heeft de F1 als voordeel dat 'ie lekker klein, licht en plat is; de F1 (en de SX is geloof ik even groot, allebei 19") passen precies in een Samsonite koffer en je houd nog ruimte over voor wat andere apparatuur.
Het enige wat ik altijd heb gewantrouwd is de input voor de power suply, dat zit echt knullig vast. Maar ja, dat vind ik al 6 jaar maar ik heb er nog steeds geen problemen mee gehad...
De EQ is wat men noemt 'typisch Brits', rond en warm, en de lange faders en de plaatsing van de mutes en pfl's (wederom voor live) zijn ideaal. Dat is wel wat anders dan die achterlijk kleine fadertjes en idioot geplaatste mutes en pfl's op Behringers en Mackies.

Ik ben nu voor live toe aan wat meer inputs en ik zal zonder twijfel zo de Spirit SX kopen. Ik vertrouw dat spul blindelings en zou zo'n ding ook nog wel 2e hands durven aanschaffen, zeker als 'ie alleen maar in een home studiotje heeft gestaan. En 2e hands is zo'n SX wel te vinden voor 300 euro.
 
Die SX ziet er zeker interessant uit!!;)

Ik maak eerst nog 4 nummers af en pas daarna ga ik voor mijzelf een mixer aanschaffen. Men moet zich altijd een doel stellen...

Bedankt voor alle reacties en info:)!
 
Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
als ik op je link klik zie ik toch echt staan dat die 375 euro kost...

jaja, deze dan
is wel onder de 300

klik
 

Attachments

  • mackiedfx12.jpg
    mackiedfx12.jpg
    26,8 KB · Bekeken: 81
Back
Top