Live sets hoe starten?

effe over rm1x vs command station; Ik heb ze allebei gehad, en ik vind de sequencer van de rm1x een stuk prettiger.
Hij is prettiger en sneller in het gebruik, en veel overzichtelijker. En niet alleen door het grotere scherm. Als je de sequencer ook voor geluiden wilt gebruiken is de rm1x een beetje mager; de geluiden zijn wat lofi, en doen het niet goed in de voorgrond van (mijn) muziek; meer voor de vulgeluidjes in de achtergrond dus.
De emu heeft daarentegen een supergeluid; beter dan de rm1x en zelfs (imho) beter dan de rs7000...

Maar dan zou ik toch eerder een rm1x en een emu morpheus, of een andere module kopen; ben je net zo veel kwijt als voor een command station :)

Met mpc heb ik geen ervaring, maar die heeft niet veel knoppies om live mee te tweaken, dusss... (en dat hebben die andere allemaal wel)
 
Ik zou die RM1X kopen maar dan vind ik het juist zo superirritant dat ie even hapert als je van song veranderd, want ik zou graag mn eigen nummers live brengen maar dan ook "beetje in elkaar mixen" you know, live improvisatie .... en breakz krijgen ze alleen als ik het wil :engel: :P
 
dikke mpc ole ole
dikke mpc ole ole
dikke mpc
dikke mpc
dikke mpc ole ole

:)
 
mischien moet ik de vraag niet stellen welke seq ik wil, maar moet ik de vraag stellen HOE ik live iets kan maken!!! i mean, een DNB-drop isnt that easy om juist maar es snel live te maken!
ik kom dan een paar handen tekort...

en teveel in patterns werken wil ik ook niet echt (anders is het onstage patternswitchen)

Greetz
 
Je zou 2X rm1x kunnen doen! Dan heb je de ultime live setup!

Ik ga zelf in januari optreden met 1x rs7000 en 1x rm1x
 
Origineel geplaatst door Sir Ravel
mischien moet ik de vraag niet stellen welke seq ik wil, maar moet ik de vraag stellen HOE ik live iets kan maken!!! i mean, een DNB-drop isnt that easy om juist maar es snel live te maken!
ik kom dan een paar handen tekort...

en teveel in patterns werken wil ik ook niet echt (anders is het onstage patternswitchen)

Greetz

HOE, kan niemand je vertellen. Iedereen doet zijn eigen ding. Er is niet 1 oplossing. Je moet er zelf met vallen en opstaan achter komen wat voor JOU het beste werkt..

R
 
Origineel geplaatst door Sir Ravel
en een MC-505 die lijkt dan een beetje op de rm1x?
deze kan ik goed gebruiken alls drumcomp. en de synths die erinzitten lijken mij ook niet zo slecht, alleen snap ik de seq niet zo goed, kan ik er andere midi-apparaten mee aansturen?

Greetz

MC-505 vond ik 1 van de betere live-bakken, ware het niet dat de MIDI-timing nogal te wensen over kan laten..

Ofwel: hij loopt er qua tempo/strakheid af en toe redelijk langs..

Ik heb een tijdje de 505 en de RS7000 samen gebruikt, maar op een gegeven moment heb ik 'm tochmaar (met pijn in m'n hart..) de deur uitgedaan.

Ben zeer tevreden over de RS7000 als aansturings bak; niemand 'verplicht' je trouwens om van style te veranderen, zodat er een hapering komt ;) Kan ook anders opgelost worden, al is dat lastiger om ECHT van nummer te veranderen.

Je verandert dan 'per melodie-lijntje' ipv per complete song. Ach, kwestie van proberen/oefenen/etc.
 
Moest je interesse hebben in een RM1X, ik heb er nog 1 te koop staan.
PB me maar ;)
 
als ik het zo zie en je wil drum en bass maken dan zou ik persoonlijk voor de mpc gaan
omdat je met veel samples te maken heb.
naar mijn mening is de mpc ook een soort godfather als het om drum bass editing gaat
de meeste drum&bass platen zijn gemaakt doormiddel van de mpc en dat hoor je ook
ga maar is klote met een mpc dan wordt je veel duidelijk over de manier waarop drum&bass in elkaar zit .

daar buiten is de rm1x echt een goede seq vooral als je lange synth partijen wilt kunnen afspelen !
als ik jou was zou ik beginnen met sparen voor een mpc en een rm1x samen dan kan je flink uit de voeten .
de rm1x is trouwens met live tweake erg ok als je bv iets heb opgenomen (knoppen draaien , noten etc),
dan kun je als nog live aan alle knoppen draaien en het anders laten klinken !
het mooie hiervan is dat het nooit hetzelfde klinkt als je niet meer aan de knoppen draait springt ie terug naar zn vaste instellingen die je op die track hebt opgenomen dus dit biedt en goede uitkomst voor een live setup
anyway it works for me

wat je niet kunt met de mpc is lange stukken opnemen
maar dat kunje oplossen door je rm1x mee te laten lopen ik bedoel je kan ongeveer drie kwartier 2 synths opnemen ,
en gewoon aan laten sturen door de mpc voor de vette breaks en rare overgangen zou ik de mpc gebruiken omdat de patches gewoon super strak zijn en ook live te combineren zijn zoals jij dat opdat moment hoort dus live op en afbouwen, van je songs.dit is echt geil believe me !!!

naar mijn berekening ben je voor 1000 euries klaar n heb je echt wat om mee te freake
rm1x kost ongeveer 250 300 euries met uitzonderingn die van mij was 150
omdat 1 toets kapot was maar wel aantesturen met midi keyboard dus gewoon goed
de mpc kan vanaf 450 tot 800 euries oplopen je zou gewoon moeten struinen naar deze machines
er is altijd wel een gek die het goedkoop weg doet ga zoeken zou ik zeggen maak jezelf gek en trough yourself into the tumbling world of buying and selling of instruments dan kom je veel te weten
oja de rs 7000 is krap invergelijking met de rm1x en of mpc dat apparaat is een ratdraaier waar je niets aan hebt
je hebt ook nog de mpc 1000 die is redelijk goedkoop inieder geval goedkoper dan de xl en doet ook echt wat je wil
zoek en gij zult vinden laat wat weten als je wat gevonden heb kunnen we met zn alle beslissen of het een goed apparaat is of niet

:okdan: :walker: :okdan: ik hoor het wel Tjebbe
 
Origineel geplaatst door tjebbestorm
oja de rs 7000 is krap invergelijking met de rm1x en of mpc dat apparaat is een ratdraaier waar je niets aan hebt


Nu word ik BOOOOS
 
opmerking:
Dat nog niemand de Alesis MMT-8 genoemd heeft zeg... Makkelijk en goedkoop. Prima voor live. Da's echt een ding dat je "gewoon eens een keer kunt proberen".

anti advies:
Als mensen het over Ableton Live hebben alsof je daarmee live kunt spelen sta ik toch een beetje te kijken. Ik zie de heren (en dames? nee...) artiesten er tot nu toe echt alleen maar loopjes mee afratelen. Wat mij betreft dus het zelfde als 1 of andere hardwaresequencer/sampler/synth combinatie, niks meer. Goed voorbereid werk is toch niet zo live als het met een gitaar is weet je wel. Behalve dat laptopmuziekanten er ERG saai uit zien. Dat kun je dan wel weer compenseren met een te gek kapsel of zo, maar ja...

advies:
Verder zou ik zeggen: Met een MPC-2000XL kun je prima DnB maken. Ook bas- en melodielijnen kun je gewoon uit het apparaat halen. Met een sampler kun je gewoon meer dan met een rompler/synth. En als je dan toch je te gekke synth wilt gebruiken hang je die aan je midi uitgang. De knoppen om te tweaken zitten als het goed is op je synth.
 
Origineel geplaatst door tjebbestorm
HEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHEHE
waarom?
de rs is :r als je de rm1x en een mpc heb
of niet ?
:yamaha: :yamaha: :yamaha:

nee :)

Je hebt als je mpc+rm1x hebt een beter sampling gedeelte, en eigenlijk dubbelop sequencer, die het qua specs samen niet halen tegen de sequencer van de rs (vind ik), maar je hebt dus geen uitgebreid synthgedeelte, wat de rs dus wel heeft...

Dus die vergelijking gaat niet echt op (al is de combi rmix + mpc wel erg aantrekkelijk...)
 
Origineel geplaatst door tjebbestorm
wat je niet kunt met de mpc is lange stukken opnemen

umm?? Das dus gewoon niet waar. Je kan maar lieftst 999 bars opnemen op 1 track.
1 bar is iets van 0.2 sec, dus 999 x 0.2 sec = 199,8 /60 =3.33 minuten.
En als die voorbij, zijn dan begin je toch gewoon op de volgende track met de volgende 3.33 minuten. Oftewel MPC kan onbeperkt aantal minuten afspelen. Volgens mij kan je zelfs zo instellen dat de mpc na 999 bars gewoon naar seq2 springt en daar lekker verder gaat.

Maar effe reëel. Speel jij echt stukken op je synth van minuten lang andere noten??
 
Origineel geplaatst door sander
umm?? Das dus gewoon niet waar. Je kan maar lieftst 999 bars opnemen op 1 track.
1 bar is iets van 0.2 sec, dus 999 x 0.2 sec = 199,8 /60 =3.33 minuten.

1 bar 0.2 seconden?? Dat zijn 5 maten per seconde :walker:

Als we er effe van uitgaan dat het hier om muziek met maatsoort 4/4 gaat dan hebben we 20 beats per seconde, oftewel 1200 beats per minuut (1200BPM) :D:D

Dat trekt mijn MPC toch niet hoor ;)

Daarnaast ben ik zelf sedert een tijdje bezig met DNB en ik moet zeggen dat je helemaal niet kunt horen of een track met een MPC is gemaakt... Ik heb al heel veel zitten 'kloten' met m'n MPC maar het wordt me niet bepaald duidelijker hoe een DNB track nu is opgebouwd...
 
Origineel geplaatst door sander
OOPS TEMPO vergeten :D :D :D :D :D

Ja, 3.33 minuten dus met 120 BPM.

Maar zoals ik al zei, dan begin je gewoon weer aan de volgende 3.33 minuten.

Rekenen was je sterkste kant niet zeker? ;)

Als we muziek hebben aan 120 BPM en we maken een 4 to the floor stampertje dan kan onze lieve MPC een dik halfuurtje spelen.

Maarre, als de topicstarter vooraf z'n MPC volsteekt met 999 maten muziek, dan hoeft ie niet meer te doen dan op play te duwen. Volgens mij kun je dan net je werk op een cd'tje branden en afspelen. Scheelt een hoop gesjouw! :duivels:
 
Back
Top