Goede monitors garantie voor overal goede geluidskwaliteit?

De grote zwarte op poten zijn totaal met poten een 1 meter 70 hoog en 1 meter 80 breed ca 290 kilo per set . Leuke van dit systeem is dat bij de hele grote regie ruimtes je er zo een sub links en rechts naast kunt zetten

de kleine zwarte zijn 52 breed 53 hoog 30 cm diep en 40 kilo stuk

hieronder een voorbeeld hoe je de 3 weg modules met 2 subs kunt uitbreiden
 

Attachments

  • 2 subs.jpg
    2 subs.jpg
    11,2 KB · Bekeken: 68
Origineel geplaatst door mischa
Vroeger . toen de natuur nog schoon was en sex vies had men in de betere studioos een nearfield alla ns 10 met een grote set jbls . Mixen dee men op de nears en de mains gebruikte men om af en toe eens op een stevig volume te checke .. ( en om de klanten te imponeren )
L

ik was onder de indruk dat het juist andersom was, voordat de geluidsindustrie compleet vercommercialiseerde en de techneuten en designers spul maakten uit liefde voor het vak en contineu mekaar de loef af steken door steeds beter kilngkend spul te bouwen en niet om zoveel mogelijk geld om te zetten dat de regels van audio beter bekend waren in de studio's toen kocht men geen megtafel omdat de klant dat wou maar omdat de techneut dat bepaalde...daarbij is een boel kennis verloren gegaan geloof me....toen werkte men meer op main monitoring dan nu
 
waarom geen mono sub?
waarom zou je het laag twee keer afstralen als je het maar 1 keer nodig hebt, ...mjah domme opmerking LOL, mischien te weinig dan..lol zou je al 21" er tussen moeten zetten maar die zijn weer zo traag, heb je trouwens wel eens gezien wat ze in PUK studio's in denemarken hebben hangen ...man man ,,,windkracht 11

puk.jpg


behoorlijke monitoren moet ik zeggen die kasten die je net poste, dus je doet ook main monitoring stiekum
 
Laatst gewijzigd:
kleine ruimte kleine speakers . grote ruimte grote speakers . Ik hoor dit regelmatig waarom dit gedacht word is mij niet helemaal duidelijk. Er staan wel meerdere 19 inch racks een desk en 1 of zelfs meerdere stoelen . Dit neemt ook ruimte in beslag .. Alles volbouwen en dan nog 2 keer 30 cm overhouden waar dan kleine nears moeten komen te staan , Dempen zit er vaak niet in omdat dit niet mag van iemand of dat men het niet mooi vind .

Een track op verschillende setjes beluisteren zodat je weet waar de probleem freq zitten in je studio is buitengewoon moeilijk . Slechts een paar cm veranderen van luisterpositie kan veel uitmaken .

Nadeel van een goede ruimte is dat je geengesprekstof meer heb over de eindmix .. En als het dus niet klingt ben je of niet muziekaal of je kunt niet mixen .
 
je kunt natuurlijk wel kunnen discusieren over de balans van de eindmix in een goede ruimte , uit-balans hoeft niet perse slecht te klinken, maar is het mischien niet zo dat grote ruimte gedbouwd zijn juist omdat ze grote sytemen willen?, zoals ik er zelf achter kwam toen mijn westlakes VEEL te groot waren voor de ruimte, toen moest ik wel downsizen, het liefst jeb ik eigenlijk helemaal niks tussen mij en de monitoren, als die relfexies, bah
 
als je nou bijvoorbeeld die PUK studio's bekijkt , het ziet er wel indrukwekkend uit maar wat willen ze daar nou mee bereiken, wat wil je horen op die enorme dingen, daar leeft niemand op die frequencies van die dingen, vind je ook niet?
 
Origineel geplaatst door Capstan cappy
je kunt natuurlijk wel kunnen discusieren over de balans van de eindmix in een goede ruimte , uit-balans hoeft niet perse slecht te klinken, maar is het mischien niet zo dat grote ruimte gedbouwd zijn juist omdat ze grote sytemen willen?, zoals ik er zelf achter kwam toen mijn westlakes VEEL te groot waren voor de ruimte, toen moest ik wel downsizen, het liefst jeb ik eigenlijk helemaal niks tussen mij en de monitoren, als die relfexies, bah

reflecties zijn idd helemaal nix an . Als je monitors achter de mixers heb hou ze dan zo laag mogelijk zodat de invalshoek over de desk heen zo groot mogelijk is . Je ziet wel eens mains die scheef in het plafond zijn gebouwd en op ongeveer een hoek van 30 graden op een enorme mixer ketsen .
 
Origineel geplaatst door Capstan cappy
als je nou bijvoorbeeld die PUK studio's bekijkt , het ziet er wel indrukwekkend uit maar wat willen ze daar nou mee bereiken, wat wil je horen op die enorme dingen, daar leeft niemand op die frequencies van die dingen, vind je ook niet?

die puk studio lijkt me eerder een eye catcher. heeft niet echt iets te maken met noodzaak .. ZOu me trouwens niks verbazen als die enorme subs alleen onder de 20 hz worden ingezet .
 
inderdaad, en in de wat oudere grote studios uit de jaren 70 zag je zelfs nog dat ONDER de monitorwand een grote inkeping zat waar de machines stonden, die stonden dus VOOR hun, oook niet echt akoestisch verantwoord...die monitoren hoog neerhangen had idd een voordeel en een nadeel, 1 je maakte maximaal gebruik van de lengte van je ruimte, dioganaal van hoek naar hoek, 2 nadeel is idd wat je net zei 100% relfexie...
de gedachte van PUK was de "ultimate studio" , maximale resolutie van 5 tot 20khz of hoger, er is alleen 1 probleem, zij zijn de enige die het horen..
 
Ik hoop dat met treads als deze er meer mensen getriggerd worden om hun ruimte eens goed onder handen te nemen .
 
Origineel geplaatst door mischa
Ik hoop dat met treads als deze er meer mensen getriggerd worden om hun ruimte eens goed onder handen te nemen .

..en ik hoop dat m'n baas dit verhaal ook mee leest en me een flinke opslag geeft.
 
Origineel geplaatst door Capstan cappy
hehehe, met zelfstudie en een paar "Tim the Toolman" handjes kom je een heel eind:)

juist dat bedoel ik . commerciele producten zijn gewoon te duur .
 
dit is een foto van de oude studio , toen nog in het schoolgebouw, alles wat je ziet is ZELFgebouwd, het grappige is dat achter het doek in het begin allemaal basetraps stonden , we hadden geen idee hoeveel we er nodig hadden dus alles maar proppie vol haha, toen we gingen luisteren was het net of je een transistor radiootje hoorde ALLES werd opgevreten niet normaal , en daar stonden toch tannoy FSM's te blazen, gewoon geen geluid, heel vreemd om te horen, daarna minimaal de helft van de basetraps eruit gehaald en viola, toen was het goed, ruimte nog een keer doorgemeten voor de zekerheid etc...moraal van het verhaal, waar een wil is is een weg :)

studio1_big.jpg
 
teveel is nooit goed . als je het te erg doet klingt het als buiten . en daar heb je mega veel vermogen nodig om een beetje druk op te bouwen
 
Back
Top