Tip-verzamelpunt Ableton Live

je kunt sowieso maar 1 clip tegelijk per track afspelen.
 
Origineel geplaatst door King of Snake
je kunt sowieso maar 1 clip tegelijk per track afspelen.

er moet een manier zijn... de drummer van john legend deed het ook zo:

271671981.jpg


ik heb trouwens iets vervelends. veel samples kraken vreslijk. terwijl rechtstreeks met bijv itunes of met de spds niks aan de hand is....met de interne soundcard valt t wel mee, maar met mn 410 m audio is het helemaal erg. het cpu is ook erg hoog zowel als de 410 op voeding staat als zonder
 
Laatst gewijzigd:
Ja dan gebruik je te veel processor kracht.
Het feit dat het met de ene geluidkaart beter is dan met de ander ligt waarschijnelijk aan de instellingen.
Dit heeft niks met je voeding te maken :)

Probeer een goede latencie te vinden waarmee je nog kan werken.

Om je processor load te verminderen zou je hoofdstuk 25 van de Ableton handleiding eens kunnen doorlezen.
Natuurlijk is het ook zaak om zo min mogelijk programma's naast Ableton te draaien.
 
Wat ik beodel is dat ik van links naar echts de namen van de setlist als track heb. van boven naar beneden staan de clips met samples en loops.

ALs ik nu bijv de sample strorm in track nr 1 Intro afspeel en dan gelijktijdig ook sample 808 kick in track nr 5 on my way wil afspelen snijd deze laatste de eerste af.

Ik wil dus zoveel mogelijk samples en loops tegelijk af kunnen spelen in een layout zoals deze op de voorbeeld foto is. Zonder dat ik tracks moet gaan uitbreiden. Ik speel alles met triggers via midi af. Dus als ik op pad 1 sla dan speelt het toegewezen sample af. en als dat een loop is wil ik bijv. tussendoor op pad 2 en 3 kunnen slaan voor losse samples ertussendoor, zonder dat ze elkaar afsnijden.


En je stroomtrekken heeft meen ik wel degelijk met je cpu verbruik te maken. want als ik m uit doe dan heb ik geen cpu verbruik, ook als ik m aan de adapter hang blijft het cpu verbruik lager.
 
Origineel geplaatst door MusiQmaN
Wat ik beodel is dat ik van links naar echts de namen van de setlist als track heb. van boven naar beneden staan de clips met samples en loops.

ALs ik nu bijv de sample strorm in track nr 1 Intro afspeel en dan gelijktijdig ook sample 808 kick in track nr 5 on my way wil afspelen snijd deze laatste de eerste af.


Je moet het ff omdraaien. Tracks/sets van boven naar beneden samples en loops van links naar rechts. :)
 
Hallo,

Dit topic is volgens mij niet echt bedoelt voor vragen .

Maar een nieuw topic te maaken over mijn vraag lijkt me ook een beetje overbodig .

Mijn vraag is :

Het is me gelukt om de audio van mijn Korg ES MK 2 door Ableton heen te laaten lussen .( Sync. doet ie ook )

Maar nu zou ik wil dat Ableton mijn Korg aan stuurt .

Dus dat ik een loop maak die 16 stappen duurt in de piano roll van Ableton.

Zodat ik nog wel de Step Sequenser op de Korg kan bedienen .

Maar is het mogelijk op de Korg te laaten loopen in ableton net zo als je een midi clip aan maakt voor een vst ?

Dus net zo kan bedienen als een vst .

Dat ik de play knop aan druk in Ableton net zo als je een vst aanzet en dat er dan zo'n tijd klokje aan gaat(weet de benaming er niet van ).

En als je weer op die tijd klokje klikt dat ie dan weer uit gaat percies op de maat.( De Korg )
 
En je stroomtrekken heeft meen ik wel degelijk met je cpu verbruik te maken. want als ik m uit doe dan heb ik geen cpu verbruik, ook als ik m aan de adapter hang blijft het cpu verbruik lager.

VAAG!
 
Origineel geplaatst door bliepbliep
eeehhh, JUIST in session vieuw... Ytse heeft gelijk hoor, of we snappen je vraag niet...

bliepbliep

zoals op de afbeelding(session view) zo wil ik het hebben. en zo is het bij miij ok, alleen met het verschil dat ik niet alles tegelijk kan afspelen (igg meerdere clips in 1 track) en dat wil ik juist.
 
Origineel geplaatst door Mini-Error
Hallo,

Dit topic is volgens mij niet echt bedoelt voor vragen .

Maar een nieuw topic te maaken over mijn vraag lijkt me ook een beetje overbodig .

Mijn vraag is :

Het is me gelukt om de audio van mijn Korg ES MK 2 door Ableton heen te laaten lussen .( Sync. doet ie ook )

Maar nu zou ik wil dat Ableton mijn Korg aan stuurt .

Dus dat ik een loop maak die 16 stappen duurt in de piano roll van Ableton.

Zodat ik nog wel de Step Sequenser op de Korg kan bedienen .

Maar is het mogelijk op de Korg te laaten loopen in ableton net zo als je een midi clip aan maakt voor een vst ?

Dus net zo kan bedienen als een vst .

Dat ik de play knop aan druk in Ableton net zo als je een vst aanzet en dat er dan zo'n tijd klokje aan gaat(weet de benaming er niet van ).

En als je weer op die tijd klokje klikt dat ie dan weer uit gaat percies op de maat.( De Korg )

Een kwestie van een midi track aanmaken (midi kanaal toekennen) , een audio track (maar dat had je al gedaan lees ik). Met je korg een clip inspelen en laten uitsturen van naar de korg (ook een midi kanaal toekennen in je korg). Hoe precies het technische aspect is weet ik zo uit mijn hoofd niet. Zit nu op mijn werk. Kijk hier morgen wel even naar.
 
ik zit nu vooral met het volgende

ik heb een 410 interface./

al sik deze gebruikt kraken de sampels en loops verschrikkelijk.

Ongeacht welke bufferzis (op het hoogst ingstled is het gekraak minimaal, maar is de latency te groot en is er nog steeds kraak)

Speel ik de zelfde sample met de standaard bufferzise af, is er niks aan het handje.

Speel ik een normale audio track in bijv. quicktime af via de 410 is er niks aan het handje


Ik heb komende week een belangrijke gig waar ik gewoon een top geluid moet hebben.

Iemand tips?
 
je hebt een firewire 410 van m-audio.....toch ?
kijk hier eens naar

CPU Throttling - Pops & clicks / noise bursts with Laptops


Q: I have a Windows Laptop and get pops & clicks or unpredictable noise bursts in my audio signal when using an external audio interface. Why is that and how can I fix this?

A: There are a number of possible reasons for pops & clicks and-/or noise bursts in the audio, but one of the most common reasons on laptops is CPU throttling. Depending on the brand of your laptop, this might be called "SpeedStep" or "SmartCPU" on your system. In simple terms, what this does is to reduce the speed of the CPU to preserve energy whenever the system load allows this. Unfortunately, CPU throttling can have a bad effect on any active audio playback- or recording task which will be audible as noise bursts or pops & clicks.
Most Laptop computers will allow to turn this feature off. Please check the following link for tips on the subject:

http://www.bay-wolf.com/speedstep.htm

If your computer doesn't allow to turn SpeedStep off or if you are not satisfied with the extend of control that is given in Windows XP to configure SpeedStep, you may want to have a look at the following link. The utility that can be found on this page gives more advanced control over the Speed Step functions.
WARNING: The program that can be downloaded when following this link is not an M-Audio program and M-Audio is not in any way affiliated with any linked website listed in this FAQ document. We will not give support or take responsibility for the application that is available from the linked page!

http://www.diefer.de/speedswitchxp/index.html

eerst dacht ik aan background services[zoek ff hier op het forum]
maar dit is van m-audio site zelf
klinkt mij als foute combi en kan je beter andere kaart nemen
maar wie weet lukt het toch.....succes ermee
 
mhh ik werk zelf met een mac.. hoop niet dat ik een andere moet kopen.. zou toch verlies zijn... ik zie dat dat speedstep gebeuren iets voor windhoos is...
 
mac weet ik niks van helaas
soundonsound website eens checken
daar zitten veel macca's
of wat andere mac forum's
jij bent vast niet de eerste met
dit probleem
 
Origineel geplaatst door Negative Plus
Dit geloof je toch niet. Wat ontzettend dom:stupid
Is er een misschien een andere manier om je knoppenbak goed te configureren ?

In iedergeval bedankt Poster.
Begon al te twijfelen of het aan mij lag of niet.

Is inderddad ontzettend dom die beperking van 128 parameters , maars als de vst midi cc's ondersteund kan je gewoon een clip maken en midi cc data doorsturen naar de plugin .
Zo kan je bijvoorbeeld al de parameters van de waldorf attak aanturen via midi ( aangezien deze plugin 12 parts multitembraal is )
 
Back
Top