rs7000 / rm1x midi control

Blinx

Totally addicted to bass
Lid sinds
21 oktober 2001
Berichten
1.682
Locatie
Bilthoven
Ik heb deze week (weer) een rm1x gekocht om deze in de toekomst te gaan gebruiken in combinatie met mijn rs7000 in een liveset. Nu werkt bijna alles zoals ik wil op 1 dingetje na. Zodra ik op play druk op mijn rs7000 gaat de rm1x ook lopen dat is goed. Maar zodra ik op de rs7000 een andere style selecteer dan gaat de rm1x ook vrolijk deze style selecteren en dat is dus wat ik niet wil.

Nu weet ik dat je met midi control (zowel op de rs7k als de rm1x) dit aan en uit kan zetten. Maar zodra je dit uitzet wordt ook het play signaal niet meer verstuurd. Dus moet ik allebei de sequencers handmatig tegelijk starten. Opzich is dit geen probleem maar als je met 2 handen 2 knoppen tegelijk moet indrukken dan gaat dat nog wel eens out of sync.

Dus wat ik eigenlijk wil is wel de midi control van de play knop maar niet die van de style changes. Weet iemand of dit mogelijk is, zo ja hoe? Ik heb het volgende al geprobeerd:
  • Prutten met het midifilter; heeft geen effect
  • Met het midi control in/out prutten: zoals in bovenstaande tekst staat werkt niet zoals ik wil
  • Een andere sequencer ervoor hangen (er1) daar op de play knop drukken. Werkt niet omdat de midi control niet door de rm1x/rs7000 doorgezonden wordt naar de volgende sequencer
  • Rm1x als master ipv rs7k als master: geeft geen verschil
Het dus niet echt een grote ramp maar hopelijk kan het wel verholpen worden :D
 
Heu? kan je niet gewoon program change uitzetten in de midi setup van de rm1x?
 
Nee, program changes zijn wat anders als midi control helaas..

Ik nog ff zitten prutsen met mijn er1, die zit nu met zijn midi out op een midi thru box aangesloten en vanuit daar gaan 2 midi kabels naar de rm1x en de rs7000. Dat werkt wel.

Mocht het niet op te lossen zijn met de rs7k of rm1x dan wordt dan zal ik toch de er1 mee moeten nemen.
 
Je kunt sowieso in de Rs7000 configureren wat er naar welke midi out wordt verstuurd.

Ook heb je input en output midi filters. Aangezien er een bepaalde bug in de Rm1x zit en een rare functionaliteit in de Rs7000 moet je eens proberen je midi in filter op je rm1x flink dicht te schroeven.

Ik heb het wel eens op de manier die jij zegt werkend gehad toen ik nog een rm1x bij m'n Rs7000 had.
 
Origineel geplaatst door Acidfever
JOok heb je input en output midi filters. Aangezien er een bepaalde bug in de Rm1x zit en een rare functionaliteit in de Rs7000 moet je eens proberen je midi in filter op je rm1x flink dicht te schroeven./B]


Ik dacht dat die MIDI filters niets te maken hadden met naar binnen/buiten sturen van MIDI (dus de outputs A/B), maar enkel de sequencer intern. Toch?
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Ook heb je input en output midi filters. Aangezien er een bepaalde bug in de Rm1x zit en een rare functionaliteit in de Rs7000 moet je eens proberen je midi in filter op je rm1x flink dicht te schroeven.

Met het midi filter ga je niet de midi start/stop/style change tegen. Maar alleen cc/pc/notes/aftertouch etc

Ik zit nu op het forum te lezen wat arv opgaf. Daar staat iets wat ik ff ga proberen.
 
Ik heb een oplossing gevonden:

you make sure that the slaved RS unit is positioned in another screen other then the main standby screen, during the switching of styles from the master RS unit.

Dit werkt ook op de rm1x, gewoon ff naar voice edit gaan of een ander scherm wat tijdens het spelen is aan te roepen dan de style change doen. En dan werkt het :halleluja

Niet de mooiste maar op dit moment wel de beste thanx :D
 
maar als je er-1 de master is gaat het toch allemaal ok?
zou ik die als master nemen! heb je ook meteen een gelockte bpm!
(of is heel je set op een vastgesteld bpm?)
 
Mijn hele set is een vaste bpm.

Ik zou de er-1 als master kunnen nemen maar dan moet ik 2 apparaten (er1 en thru box) extra mee het podium op nemen. Ik heb live liever een wat compactere setup
 
Ik kwam trouwens net op dat forum een leuk weetje tegen:

Als je de TRACK SELECT knop tegelijk met de ALL knop indrukt kun je ieder willekeurige parameter (filter, pitch etc...) in 1 keer op ALLE tracks toepassen..

handy he?

groet,
R
 
Back
Top