Ik ben dus ook nieuw hier !!!

maxim-crx

Stamgast
Lid sinds
16 oktober 2005
Berichten
145
Locatie
Landgraaf
Hallo allemaal,

na een tijdje alleen hier gelezen te hebben, stel ik mij dan ook eens voor.

Mijn naam is Patric, wordt dit jaar al 30 en woon in Zuid-Limburg
Zoals mijn nickname al doet vermoeden, is mijn andere hobby, de Honda CRX en nee, ik draag geen petjes.

Ben als jonge jongen altijd bezig geweest met het maken van muziek op een Amiga 500. Later overgestapt naar een PC, waar toendertijd weinig op te doen was, in tegenstelling tot nu. Toch wilde ik graag een synth hebben en kon 2e hands een "oudje" kopen van een klasgenoot. Hij wist alleen dat het een Roland was en oud. Ik kon deze uiteindelijk kopen voor 300 ouderwetse guldens. Een paar maanden later toch eens op internet opgezocht wat het nu eigenlijk was. Het ging om de Roland Juno 106 en nu bleek dat dit een gewild apparaat was, dat ik voor een habbekrats had bemachtigd. Even later kocht ik daar een Korg X5 bij voor wat meer natuurlijke geluiden. Dit is natuurlijk een instap-apparaat (student, weinig geld, kostte toch 1450 gulden). Op de PC werkte ik met Logic als sequencer. Weer een tijdje later kocht ik er een MC-303 bij als "live"-sequencer en drumcomputer en een Behringer mixer. Al snel kwam ik achter de beperkingen van de MC-303. Maar gewoon voor de hobby was dit allemaal leuk. Echter het apparatuur is in dozen opgeslagen voor een aantal jaren en heb niks creatiefs meer gedaan met muziek, alleen af en toe een apparaat gepakt en opgezet voor een aantal dagen en er even mee gespeeld.

Nu wil ik echter weer wat in elkaar gaan plakken en heb in korte tijd wat oudere apparatuur gekocht, die in de tijd dat ik de X5 en MC-303 kocht gewoonweg te duur waren om allemaal te kopen. Nu heb ik een EMU ESI 4000 turbo, een Quasimidi Technox en een Roland JV-880 erbij gekocht om weer eens wat te proberen.

Graag wil ik er nog snel een compressor bij kopen (Behringer, ofzo) en misschien nog een syntheziser met toetsen, dus geen rack.

Ik zal me dus weer helemaal in midi moeten gaan storten om alles aan te sturen vanuit de sequencer (computer) en de mogelijkheden van elk apparaat gaan verkennen.

Als ik vragen ga stellen hier, zullen ze misschien noob-achtig zijn, maar hoop toch enige hulp hier te kunnen krijgen, mocht ik deze nodig hebben.
 
Greetings.......
Lachuh.....X5 en mc303 was ook een tijdje mijn combinatie.

Greetings from Defaulty
 
Welkom
 
Welkom!:biertje:
 
Origineel geplaatst door crx303
Beetje laat, maar welkom, mede crx-er :D

Ah, een bekende van CCH. Weer een gelijke interesse.

Heb je de 303 al eens in je CRX gehad????
 
Origineel geplaatst door maxim-crx
Ah, een bekende van CCH. Weer een gelijke interesse.

Heb je de 303 al eens in je CRX gehad????

Die heeft er wel eens ingelegen ja :D

Evenals een 909, 808, 707, Minimoog Voyager en een berg andere spullen :P

Naast de CRX is dit inderdaad ook mijn andere grote hobby (die ook al veel geld kost hehe)

Ben ook begonnen met de A500, heb o.a. ook een Korg 05R/W (module v/d X5) en een Behringer compressor (Composer) en ben geen petjessjon, wat een gelijkenissen allemaal :D
 
Back
Top